الگوریتم برت Google Bert | تاثیر الگوریتم برت در سئو
الگوریتم برت Google Bert چیست؟
حدود اکتبر 2019 بود که گوگل الگوریتم برت (Google Bert) خود را معرفی کرد. خود اصطلاح BERT در واقع مخفف این عبارت است:
Bidirectional Encoder Representation from Transformer
معنی: کدگذاری دوطرفه برای مبدلها
میدونم که معنی این دو جمله رو درست متوجه نشدی، نگران نباش در ادامه با من باش…😉
در واقع الگوریتم برت گوگل یک الگوریتم هوش مصنوعی برای درک بهتر زبان انسان است. هدف گوگل از معرفی این الگوریتم درک بهتر عباراتی است که کاربران جستجو می کنند و سپس بهترین نتایج را به کاربران نشان می دهد.
الگوریتم برت چه کاری انجام میدهد؟
خب، راستش را بخواهید، الگوریتم برت یک الگوریتم یک بعدی نبود و بسیاری از ابعاد نتایج گوگل را تحت تاثیر قرار داد. در ادامه عملکرد و اهداف آن را برای شما توضیح خواهم داد:
1_ درک بهتر کلمات و سوالات
در گذشته، گوگل نمی توانست به طور دقیق عباراتی را که کاربران جستجو می کردند درک کند. این وضعیت به ویژه زمانی رخ می دهد که عبارات جستجو خیلی طولانی بودند یا زمانی که کاربر می خواست از جملات سؤالی استفاده کند.
به عنوان مثال، قبل از؛ اگر عبارت “آیا مهاجران برزیلی به ایالات متحده نیاز به ویزا دارند” را جستجو کنید، گوگل احتمالا فقط صفحاتی را در مورد مهاجران آمریکایی یا برزیلی به شما نشان می دهد. در واقع گوگل در درک کلمات اضافی مانند با، از، به و… (در انگلیسی: with, from, to) مشکل داشت اما امروزه این مشکل با کمک الگوریتم برت حل شده است.
پیشنهاد میشود بخوانید: مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی
2_ درک بهتر زبان گفتاری
اگر با دقت نگاه کنید، وقتی کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید، بسیاری از کلمات مرتبط با آن در پایین و بالای صفحه نمایش داده می شود. اینها اساساً کلماتی هستند که اغلب توسط کاربران قبل از شما جستجو می شوند. نکته خاص این است که بسیاری از اوقات کلماتی که به زبان محلی نوشته شده اند در این عبارات پیشنهادی گوگل ظاهر می شوند. برای مثال به تصویر زیر نگاه کنید:
3_ درک کلمات مشابه
4_ درک کلمات غلط املایی
NLP و الگوریتم برت
الگوریتم رنک برین و الگوریتم برت
آیا الگوریتم برت دنیای گوگل را تغییر داد؟
تاریخچه الگوریتم برت
چگونه با الگوریتم برت رفق باشیم؟
1_ بیشتر از همیشه به نیازهای کاربر فکر کنید
2_ به سراغ کلمات کلیدی دم دراز بروید (Long Tail)
3- پاسخ به سوالات را از دست ندهید
4- از ربات بودن خودداری کنید
5- دیدگاه خود را نسبت به مطالب طولانی تغییر دهید
سخن آخر
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید