الگوریتم پنگوئن چیست؟ الگوریتم پنگوئن چه سایت هایی را جریمه میکند؟
جالبه بدونید گوگل یک باغ وحش داره! موتور های جستجوی گوگل در هر الگوریتم ماجرا و داستان های عجیبی دارد که نام هر کدام را به یکی از حیوانات اختصاص داده و آن ها را به دنبال وظیفه شان فرستاده تا بر سایت ها نظارت کنند و سایت ها را بر اساس الگوریتم ها، دسته بندی کرده و در نتایج گوگل رتبه بندی شوند. سئو لرن میخواهد شما را در این مقاله با الگوریتم پنگوئن آشنا کند. اگر در مورد این الگوریتم اطلاعات زیادی ندارید و دوست دارید الگوریتم پنگوئن را بهتر بشناسید حتما با سئو لرن همراه مقاله الگوریتم پنگوئن چیست؟ الگوریتم پنگوئن چه سایت هایی را جریمه میکند؟ باشید.
الگوریتم پنگوئن چیست؟
الگوریتم پنگوئن برای شناسایی سایت های کلاه سیاه و اسپم هست. در گذشته از روش های مختلفی مانند استفاده زیاد از کلمه کلیدی در محتوا که باعث میشد در نتایج برتر دیده شوند که زیادی کلمه کیدی باعث میشد مطلب بی مفهوم و کلا به هم میریخت… بعد ها گوگل این روش را برداشت و قانون بک لینک را جایگزین کرد بازهم مدتی بعد سئوکاران آن زمان این قانون را هم دور زدند و گوگل مجبور شد الگوریتم پنگوئن را بوجود آورد تا سایت ها بدرستی انتخاب شوند. که در مقاله سئو کلاه سیاه چیست؟ برای شما بیشتر توضیح داده ایم.
الگوریتم پنگوئن (آوریل 2012)
اولین نسخه این الگوریتم به دنبال پیوندهایی بود که به صفحه اصلی اشاره می کردند. این الگوریتم حدود 3.1 درصد از پرس و جوها را تحت تاثیر قرار داد، اما به طور کامل صنعت سئو را شوکه کرد و منجر به تغییرات زیادی در استراتژی های لینک سازی شد.
الگوریتم پنگوئن (مه 2013)
این آپدیت در واقع چهارمین آپدیت ساخته شده توسط گوگل بود. برای اولین بار این الگوریتم به خارج از صفحات اصلی نگاه کرد و سعی کرد صفحات دیگر را نیز بررسی کند. نتیجه این به روز رسانی این بود که 2.3 درصد از سوالات انگلیسی تحت تاثیر قرار گرفتند.
الگوریتم پنگوئن (اکتبر 2014)
یک بهروزرسانی بزرگ نبود، بلکه بهروزرسانی دیگری برای Google Data بود. این به روز رسانی به افرادی که پروفایل های بک لینک خود را پاک کرده بودند و سعی می کردند فرصتی دوباره به سایت هایی که در نسخه های قبلی جریمه شده بودند، بازیابی کنند. این به روز رسانی کمتر از 1٪ از سوالات انگلیسی را تحت تاثیر قرار داد.
الگوریتم پنگوئن (سپتامبر 2016)
این آخرین به روز رسانی الگوریتم پنگوئن است. اکنون این الگوریتم بخشی از الگوریتم اصلی گوگل محسوب می شود و سایت ها و لینک های آن ها را به صورت بلادرنگ بررسی می کند. در اینجا چیزی است که گوگل در مورد آن می گوید:
الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی سایت ها بیش از 200 سیگنال منحصر به فرد را بررسی می کنند. این سیگنال ها شامل موارد مختلفی مانند کلمات خاص در سایت، تازگی محتوا، منطقه شما و رتبه صفحه شما هستند. یک علامت خاص پنگوئن نام دارد که برای اولین بار در سال 2012 راه اندازی شد و چندین به روز رسانی را مشاهده کرد.
قبلاً گفتیم که الگوریتم پنگوئن سعی می کند همه چیز را در زمان واقعی بررسی کند. بررسی لحظه ای یک عنصر مهم است. در به روز رسانی های قبلی، لیست سایت های تحت تاثیر پنگوئن در همان بازه زمانی به روز رسانی شد. بنابراین با وجود اینکه مدیر وب سایت مشکلات موجود را برطرف کرده و سایت را بهبود بخشیده است، باید منتظر آپدیت بعدی باشد. این در نسخه های بعدی تغییر کرد. اکنون پنگوئن داده ها را در زمان واقعی تغییر می دهد و وب مسترها می توانند به سرعت تغییرات را در نتایج مشاهده کنند.
الگوریتم پنگوئن چگونه سایت ها را بررسی میکند؟
تا در اینجا فهمیدیم که الگوریتم پنگوئن چیست؟ و الان میخواهیم بررسی نماییم که الگوریتم پنگوئن چگونه یک سایت را بررسی میکند.
بررسی کردن تعداد کلمات کلیدی
قبلا هرچقدر تعداد کلمه کلیدی در صفحه زیاد بود گوگل بهش اهمیت زیادی میداد و اون سایت رو توی رتبه های برتر نمایش میداد اما با وحود آمدن الگوریتم پنگوئن دیگر این قضیه عمل نمیکند و جزو سئو کلاه سیاه محسوب میشه. شما باید موقعه نوشتن محتوای سایتتان دقت کنید که ازکلمه کلیدی به اندازه استفاده کنید. اگر سایت شما وردپرس هست میتوانید از افزونه های یوست سئو یا رنک مث سئو استفاده کنید ولی این دو افزونه یکسری تفاوت ها با همدیگر دارند که میتوانید با مطالعه مقاله فرق افزونه رنک مث سئو و یوست سئو اطلاعات کافی بدست بیاورید. پس حتما برای اینکه الگوریتم پنگوئن گوگل شما را جریمه نکند حتما تعداد کلمات کلیدی را در محتوای سایتتان رعایت کنید.
استفاده زیادی از کلمه کلیدی در تگ های هدینگ (H1,H2و…)
برای اینکه نتیجه بهتری در سئو کردن سایت خود بدست بیاوریم باید از کلمات کلیدی در تگ های هدینگ استفاده کنیم ولی این استفاده هم حدی دارد، اگر از تگ هدینگ زیاد استفاده کنید توسط الگوریتم گوگل جریمه میشوید. همانطور که در پاراگراف بالا گفته شد اگر وردپرس هستید میتوانید از افزونه یوست سئو یا رنک مث استفاده کنید.
محتوا های کپی شده
الگوریتم پنگوئن هم مانند الگوریتم پاندا به محتوا های کپی شده به شدت حساسیت دارد. پس حتما حتما از محتوای یونیک داخل سایتت استفاده کن تا هیچوقت توسط این دو الگوریتم جریمه نشی.
لینک سازی اشتباه!
بک لینک یا همان لینک سازی خارجی یکی از مهم ترین گزینه هایی هست که الگوریتم پنگوئن گوگل به آن زیاد توجه میکند. اعتبار سایت را معمولا بک لینک های آن سایت مشخص میکند. پس سعی کنید لینک های با کیفیت بسازید و ساختن لینک های بی کیفیت و اسپم خودداری کنید تا توسط الگوریتم پنگوئن جریمه نشوید. البته میتوانید با مطالعه مقاله بک لینک چیست؟ تاثیر بک لینک بر سئو سایت بیشتر با بک لینک آشنا شوید.
به عنوان مثال، فرض کنید سایتی که در زمینه خرید لباس فعالیت می کند، به سایت دیگری که در زمینه خرید گوشی فعالیت می کند، لینک می دهد. گوگل قطعا متوجه می شود که این دو سایت از نظر موضوع و زمینه فعالیت هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و لینک های ایجاد شده را اسپم می داند. یا فرض کنید دو سایت آموزشی لینک شده اند و بعد از 1 سال لینک ها را از سایت یکدیگر حذف کرده اند. البته گوگل متوجه این اقدامات ناجوانمردانه می شود و تمام لینک های غیر طبیعی و اسپم را شناسایی می کند.
انواع نسخه های الگوریتم پنگوئن
تا به امروز آپدیت های زیادی در الگوریتم پنگوئن مشاهده شده است که آخرین آپدیت الگوریتم پنگوئن در 23 سپتامبر سال 2016 بود که در این آپدیت بر تمامی زبان های دنیا تسلط پیدا کرد تا از سو استفاده کاربران جلو گیری کنید.
چگونه بفهمیم که آیا الگوریتم پنگوئن سایت را جریمه کرده است؟
اکنون ممکن است از شما بپرسند که چگونه بفهمیم سایت ما توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه شده است یا خیر. پاسخ واضح است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که ببینید آیا ترافیک صفحات مختلف وب سایت شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است یا خیر. در واقع، اگر افت زیادی داشته باشید، به این معنی است که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه شده اید.
با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از کلمات کلیدی فقط برای مدت کوتاهی ترافیک دارند و پس از مدتی ترافیک آنها از بین می رود. پس توجه داشته باشید که این دو موضوع متفاوت است. مثلاً «خرید لباس عید»، «خرید هدیه ولنتاین» و عبارات مشابه فقط برای مدت کوتاهی جستجو میشوند و اگر پس از مدتی ترافیک زیادی از دست دادید، نگران نباشید. زیرا اگر بازه زمانی یافتن این موارد به پایان برسد طبیعتا بازدید سایت کاهش می یابد.
زمانی که جریمه شدید چیکار کنید؟
کافیت لینک های غیر طبیعی سایت را حذف کرده و از داخل سرچ کنسول تمامی لینک های غیر طبیعی را disavow بکنید و محتوای صفحه سایت را یک بار باز نویسی کنید بصورت گوگل دوستانه و کاملا طبیعی. شما الان دقیقا در میدان مین قرار دارید با یک اشتباه سایت خود را از دست خواهید داد پس با دقت انجام دهید تا به مشکلی نخورید.
رفع جریمه های الگوریتمی پنگوئن گوگل
یک راه حل بسیار ساده وجود دارد که ابتدا مشخص کنید که چرا سایت شما توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده است. سپس همان مشکل را برطرف کنید تا به مرور زمان مشکلات جریمه برطرف شود.
به عنوان مثال، اگر از کلمات کلیدی به صورت اسپم و غیرطبیعی در صفحه ای از سایت استفاده کرده اید، باید محتوای صفحه را مجددا ویرایش کنید و تعداد کلمات کلیدی را کاهش دهید تا از جریمه های الگوریتمی پنگوئن فرار کنید. یا اگر برای برخی از صفحات سایت بک لینک خریداری کرده اید، باید بلافاصله بک لینک ها را حذف کنید.
سخن آخر
در مقاله الگوریتم پنگوئن چیست؟ الگوریتم پنگوئن چه سایت هایی را جریمه میکند؟ ما سعی کردیم تا حد امکان الگوریتم پنگوئن گوگل را به طور کامل ارائه کنیم. با هم بررسی کردیم که این الگوریتم چه عواملی را بررسی می کند و چگونه با رعایت چند نکته ساده اما مهم از عصبانیت پنگوئن جلوگیری کنیم! فراموش نکنید که تکنیک های سئو کلاه سیاه مانند یک شمشیر دولبه عمل می کنند، یعنی اگر دانش و تجربه کافی در این زمینه نداشته باشید و بخواهید از آن ها استفاده کنید، می توانید اعتبار و یا حتی اعتبار را به خطر بیندازید. می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. سایت کامل؛ بنابراین همیشه از این تکنیک ها با احتیاط استفاده کنید.
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید