الگوریتم Page Layout در گوگل
معرفی الگوریتم Page Layout
این الگوریتم از الگوریتم های گوگل است که میزان تبلیغات در صفحه های سایت را در بررسی قرار میدهد. از وقتی که گوگل به وجود آمده است سایت های زیادی بوجود آمده اند که اطلاعات زیادی را در اختیار کاربران قرار میدهند که هر لحظه آپدیت میشوند و در کل جهان میتوان به آن دسترسی یافت. از سمتی دیگر سایت ها فرصت خوبی را ایجاد کرده اند که با هزینه کم در هر موقعیت مکانی تبلیغات انجام میدهند.
همین موضوع موجب شد تا میزان زیادی تبلیغ در سایت ها باشند و کاربران برای خواندن یک مقاله و رسیدن به محتوای آن صفحه باید اسکرول زیادی انجام بدهند.
الگوریتم Page Layout گوگل در سال 2012 به صورت رسمی اجرا شد و سایت ها را به تبلیغات زیاد محدود کرد تا کاربرانی که وارد آن سایت میشوند بتوانند به راحتی به محتوای خود دست بیابند.
مقاله پیشنهادی: شبکه های اجتماعی و سئو!
الگوریتم های گوگل برای حذف کردن اطلاعات اسپم از گوگل و جلوگیری از میزان محتوای تبلیغاتی زیاد و رتبه بندی بهتر سایت ها در گوگل و رعایت اصول سئو بوجود آمده و اجرا شده اند که هر کدام هدف خاصی را دنبال میکند، که میتوانید در صفحه الگوریتم های گوگل بیشتر در این باره بخوانید.
در سال 2012 و بعد از معرفی الگوریتم پاندا با توجه به زیاد بودن تبلیغات در سایت ها برای اینکه گوگل بتواند جستجوی بهتری را برای کاربران گوگل فراهم کند این الگوریتم را معرفی کرد. زیاد بودن تبلیغات باعث خستگی کاربران برای رسیدن به محتوای مورد نیاز خود میشد و از آن صفحه خارج میشدند. این الگوریتم با نام های دیگری مانند Top Heavy و above the fold شناخته شده است.
اگر تبلیغات در سایتی زیاد باشد الگوریتم Page Layout با آن مقابله میکند و ممکن است در رتبه بندی سایت تاثیر گذار باشد و در نهایت بر سئو سایت اثر منفی بگذارد. البته باید بگویم که تبلیغات پاپ آپ را این الگوریتم نمیتواند شناسایی کند و سایت ها در رتبه های بالاتری قرار میگیرند که در اصطلاح میگوییم تبلیغات هدفمندانه تر.
الگوریتم Page Layout و بروز رسانی های آن
از زمان اجرای این الگوریتم تا به کنون بروز رسانی های متعددی توسط گوگل انجام شده که بر دقت عمل آن افزوده. اولین بروز رسانی این الگوریتم فرصت مجدد برای سایت هایی بود که زمان اجرای این الگوریتم پنالتی شده بودند و فرصت دوباره داشتند تا دوباره وارد صفحه اول شوند.
بروز رسانی بعدی این الگوریتم در سال 2014 بود. در این آپدیت این الگوریتم بازنویسی و آپدیت شد که بر سرعت عمل الگوریتم، دقت در کیفیت محتوای تبلیغاتی، بهبود عملکرد در سایت ها و اثر های مثبتی را به همراه داشت.
گوگل در سال 2016 تصمیم گرفت برای آخرین بار این الگوریتم را آپدیت کند و تصمیم گرفت بروز رسانی را به حالت اتوماتیک قرار دهد. این بروز رسانی جدید توانست سایت هایی که در برابر با الگوریتم Page Layout جریمه شده بودند با برطرف کردن مشکلات، به حالت خودکار از پنالتی خارج شوند.
مقاله پیشنهادی: مهمترین برگه ها در وبسایت فروشگاهی
الگوریتم Page Layout در کاهش محتوای اسپم و تبلیغات زیادی سایت ها موثر است؟
تمامی الگوریتم ها به منظور بهبود دادن به سئو سایت و کیفیت محتوا های سایت ها بوجود آمده اند تا کاربران که در اینترنت هستند بتوانند به نتایج دقیق تر و بهتری در جستجوی گوگل برسند. از سمتی دیگر عمده ترین درآمد گوگل از سمت تبلیغات کلیکی و بازدید کاربران بوده.
این الگوریتم بیشتر در مورد تبلیغات بالای صفحه ی سایت ها اثر میگذارد که حجم زیادی از صفحه را به خود گرفته اند. این نوع تبلیغات اثر مستقیم بر بازدید سایت دارند، زمانی که کاربران وارد سایت میشوند و با حجم زیادی از تبلیغ روبرو میشوند سریعا از آن سایت خارج میشوند و وارد سایت دیگری میشوند و ترجیح بر این دارند که بر این نوع سایت ها وارد نشوند.
درآمد بسیاری از سایت ها از تبلیغات گوناگون و بازدید کاربران از آن ها در نتیجه جستجو از سایت ها است. مدیریت کردن کیفیت محتوا تبلیغاتی از مهم و دشوار ترین قسمت ها در طراحی و راه اندازی و رتبه بندی سایت ها است.
پیشنهاد میشود از مقاله جایگزین الکسا دیدن فرمایید.
الگوریتم پیج لای اوت برای تبلیغ های هوشندانه تر و برنامه ریزی شده اجرا شده است تا همراه با دیده شدن تبلیغات در صفحات سایت ها کاربران بتوانند تجربه بهتری از بازدید از آن سایت داشته باشند.
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید