4 ابزار برتر جایگزین الکسا کدام اند؟
چندین سال بود که ابزار الکسا (Alexa) پر استفاده ترین ابزار هایی بود که در آموزش سئو به آن اشاره کرده بودیم. این برای آنالیز سایت ها استفاده میشد، بیشتر استفاده ابزار الکسا این بود که رتبه سایت هارو در کشور خودشان و در جهان نشان میداد. بالاخره هرشروعی پایانی دارد و پایان ابزار الکسا در May ماه سال 2022 بود. این موضوع یکم شرایط پیچیده و ناگواری بود برای کسانی که در زمینه سئو فعالیت داشتند ولی همیشه هرچیزی یک جایگزین دارد. ابزار هایی وجود دارند که شاید از ابزار الکسا قدرتمندتر و بهتر هستند. اگر میخواهید با ابزار های جایگزین الکسا آشنا شوید حتما تا آخر این مقاله همراه سئو لرن باشید.
4 ابزار برتر جایگزین الکسا کدام اند؟، برترین ابزار های جایگزین الکسا
1- ابزار Semrush
اولین ابزار جایگزین الکسا که میخوام در موردش براتون توضیح بدم ابزار Semrush است، ابزار سمراش یک سایت در مورد تحیقیق و بررسی سایت ها هست. این ابزار از سال 2008 میلادی تاکنون در بین کسانی در زمینه سئو و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند بسیار محوبیت پیدا کرده است. این ابزار نزدیک به 50 ابزار و افزونه در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید به کمک این ابزار ها سایت ها را بررسی کنید. (طبق بررسی ما در تقریبا 142 کشور این ابزار فعال است)
استفاده از این ابزار کاملا رایگان است ولی اگر بخواهید دسترسی های بیشتری دریافت کنید باید اکانت پرمیوم تهیه کنید.
ویژگی های ابزار Semrush
- دیتابیسی که بیش از 142 داده جغرافیای است، بیش از 800 میلیون دامنه جستجو میکند
- بیشتر از 43 تریلیون بک لینک نظارت میکند
- بیش از 21 میلیارد کلمه کلیدی جستجو میکند
2- ابزار Ahrefs
کزینه بعدی که در لیست بهترین ابزار های جایگزین Alexa قرار دارد ابزار حرفه ای Ahref میباشد. Ahref نام یک شرکت است که در زمینه توسعه دادن به ابزار های سئو و آموزش های حرفه ای برای بازاریابی است.
استفاده از این ابزار کاملا رایگان است ولی اگر بخواهید دسترسی های بیشتری دریافت کنید باید اکانت لایت یا همان پیشرفته تهیه کنید.
ویژگی های ابزار Ahref
- بیش از 11 میلیارد کلمه کلیدی جستجو میکند
- دیتابیسی که داخلش بیش از 400 میلیارد صفحه Index شده است
- تحلیل و بررسی رقیب ها: تحلیل تمامی کلمات کلیدی رقبا، تحلیل بک لینک ها و…
- تحلیل در مورد لینک سازی: بهترین فرصت ها برای ساختن بک لینک برای سایت خود و پیدا کردن برترین رتبه ها برای سایت.
- بهترین محتوا را در هر کلمه کلیدی را پیدا کرده و بهتره ایده های تولید محتوا را به شما میدهد.
- تمامی کلماتی که میتواند در راستای یک کلمه کلیدی باشد را پیدا کرده و تمامی رتبه های آن را مشاهد میکنید و میزان سختی رقابت بر روی آن کلمه را مشخص میکند.
- تمامی مشکلات سئو سایت برای شما نشان میدهد و به شما میگوید که چیکار کنید تا مشکل برطرف شود.
- اسم شما یا سایتتان در کدام محتوا استفاده شود یک ایمیل برای شما ارسال میکند.
3- ابزار MOZ
اکثریت کسانی که در زمینه سئو و دیگر زمینه های دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند با ابزار بسیار حرفه ای ماز MOZ حتما آشنایی دارند. این ابزار میتوان گفت قدرتمندترین ابزار برای تحلیل سایت های رقبا در هر زمینه ای میباشد. نسخه رایگان ابزار MOZ اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار نمیدهد ولی نسخه پرمیوم یا همان MOZ PRO اطلاعات عالی به شما میدهد.
این ابزار یک از بهترین ابزار ها برای تحلیل و بررسی رقبا و بهتر از این یک منبع برای یادگیری سئو هست و اگر بخواهید در این سایت ثبت نام کنید تا 30 روز میتوانید از تمامی ابزار این سایت استفاده کنید و بعد 30 روز میتوانید اکانت پرمیوم استفاده کنید.
ویژگی های ابزار MOZ
- بررسی تمامی لینک های ساخته شده برای سایت
- ردیابی یک سایت با تمام کمپین تبلیغاتی اش
- بررسی کلمه های کلیدی موف و غیرموفق
4- ابزار GtMetrix
همانطور که در آموزش GTMetrix اشاره کردیم، می توان گفت GTmetrix یکی از بهترین و محبوب ترین جایگزین های الکسا است. پس از بررسی سایت شما، این سرویس با ارائه دستورالعمل های مختلف به مواردی اشاره می کند که باید بهبود یابد. این ابزار سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و با استفاده از دو پارامتر Google’s Pagespeed و Yahoo’s Yslow به وب سایت شما امتیاز می دهد.
با ثبت نام در وب سایت GTmetrix می توانید فیلم های تحلیل سایت ضبط شده را به صورت رایگان مشاهده کنید. ویدیوهای GTmetrix بارگذاری پارامترهای مختلف را در سایت ضبط می کنند تا بتوانید میزان زمان لازم برای بارگذاری هر قسمت را مشاهده کنید. با استفاده از این اطلاعات می توانید فایل هایی را که بار بیشتری نسبت به سایر فایل ها دارند شناسایی کرده و عملیات لازم برای افزایش سرعت بارگذاری آنها را انجام دهید.
از دیگر ویژگی های سرویس GTmetrix می توان به امکان مقایسه دو وب سایت اشاره کرد. البته، می توانید سایت خود را قبل و بعد از ایجاد تغییرات با یکدیگر مقایسه کنید تا مناطقی که سقوط کرده یا بهبود یافته را شناسایی کنید.
سخن آخر
همانطور که گفته شد، سایت الکسا قصد دارد فعالیت خود را در سال 2022 متوقف کند. پایان کار الکسا می تواند نگرانی های زیادی را برای مدیران وب سایت ها برای بررسی رتبه سایت ایجاد کند. اگرچه الکسا اطلاعات کامل و مفیدی در مورد سایت در اختیار مدیران قرار داده است، اما لازم است مدیران سایت جایگزین مناسبی برای الکسا بیابند. همانطور که می بینید، رقبای الکسا زیادی وجود دارند که می توانند یکی از جایگزین های الکسا باشند. اگر قصد انجام سئو سایت خود را دارید، می توانید با استفاده از ابزارهای جایگزین الکسا که در بالا به آنها اشاره کردیم، کار خود را شروع کنید. شما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را جایگزین الکسا کنید تا اطلاعات مربوط به آنالیز سایت را داشته باشید.
4 ابزار برتر جایگزین الکسا کدام اند؟
بعد از پایان الکسا ابزار هایی جایگزین این ابزار شده اند که میتوان به عنوان جایگزین ابزار الکسا از آن ها استفاده کرد که در این مقاله به 4 ابزار برتر جایگزین الکسا پرداخته ایم.
سایر مقالات سئو لرن:
> سئو خارجی چیست؟ Off Page SEO + تکنیک های حرفه ای
> بهترین ابزار های رایگان سئو سایت
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید