تگ H1 چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
ارسال شده توسط مهدی فاتحی فر
بهمن 22, 1401
73 بازدید
یک صفحه وب سایت از مجموعه ای از عناصر مانند عنوان، URL، محتوا، توضیحات و … تشکیل شده است. یکی از مواردی که بسیار مهم است و باید به آن توجه کنیم تگ H1 است. همانطور که می دانید سرفصل هایی از H1 تا H6 وجود دارد و هر کدام کاربرد خاصی در محتوا دارند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که تگ H1 باید فقط یک بار در هر صفحه استفاده شود و بیش از آن اشتباه محسوب می شود. در ادامه ویژگی ها و جزئیات تگ H1 و دلیل اینکه بیش از یک بار از آن استفاده نکنیم توضیح داده می شود. همراه سئو لرن با مقاله تگ H1 چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ باشید.
تگ H1 چیست و چه کاربردی دارد؟
تگ های H مخفف HTML Headings Tags هستند که معادل فارسی آن Title است. از نظر نوشتاری باید از تیترها در محتوا استفاده کنیم زیرا با استفاده از آنها مطالب را سفارش می دهیم و توجه مخاطب را به خود جلب می کنیم. همچنین از سرفصل ها برای ارائه اطلاعات خلاصه در مورد محتوای مرتبط استفاده می شود. یعنی در واقع با عنوان موضوع مطلب مربوطه را به مخاطب اعلام می کنیم. اگر بخواهیم تگ H1 را تعریف کنیم، عبارت از عنوان اصلی یا عنوان فهرست مناسب ترین خواهد بود.
موقعیت H1 در شکل زیر به وضوح قابل مشاهده و درک است:
استفاده بیش از یکبار از H1 در یک صفحه صحیح نیست و جدای از ضعف ساختاری بر سئو و بهینه سازی وب سایت نیز تاثیر منفی خواهد داشت. این موضوع بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
توضیح تاثیر تگ های H1 بر سئو سایت
استانداردهای زیادی در وب وجود دارد که هیچ مانع فیزیکی برای عدم استفاده از آنها وجود ندارد. به عنوان مثال، شما می توانید تعداد نامحدودی از H1 را در صفحات وب سایت خود استفاده کنید، اما مطمئناً این یک اصل نیست. تگ H1 برای گوگل بسیار مهم است. در واقع، با H1 به گوگل می گوییم محتوای ما در مورد چیست. ما باید مقدار H1 (عنوان نمایه محتوا) را طوری انتخاب کنیم که دارای ویژگی های زیر باشد:
- موضوع مطالب را به خوبی در معرض دید مخاطب قرار دهید.
- نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند.
- در این مورد از کلمات کلیدی هوشمندانه استفاده کنید.
- مخاطب را به خواندن مطالب تشویق کنید.
مقاله پیشنهادی: تگ H2 چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
بررسی تعداد تگ های H1 استفاده شده در صفحه سایت
راه های مختلفی برای این کار وجود دارد که ما دو مورد از آنها را ارائه می کنیم. اولی بررسی موردی تیترها است که با کلیک راست و کلیک بر روی گزینه Inspect Element قابل تنظیم است. این در تصویر زیر نشان داده شده است.
شما چه امتیازی به این مقاله میدهید؟
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فرمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آشنایی با انواع روش های سئو و تکنیک های آن
سئو وب سایت به چه معناست؟ انواع روش های سئو...
ورودی کم ولی هدفمند!
اگر شما روزانه 1000 تا ورودی داشته ولی هدفمند نباشند...
ویژگی های CMS خوب!
CMS چیست؟ CMS مخفف کلمه Content Management System هست به...
سایت هایی که میتوان در آن رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کرد؟ 2023
در این مقاله به جزئیات سایت های رپورتاژ آگهی می...
فایل Robots.txt چیست؟
همانطور که همه ما می دانیم، ربات های موتورهای جستجو...
سئو کلاه سفید چیست؟ White Hat SEO
خوش آمدید به مقاله سئو کلاه سفید، قطعا شمایی که...
دیدگاهتان را بنویسید