تگ H1 چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
ارسال شده توسط مهدی فاتحی فر
بهمن 22, 1401
172 بازدید
یک صفحه وب سایت از مجموعه ای از عناصر مانند عنوان، URL، محتوا، توضیحات و … تشکیل شده است. یکی از مواردی که بسیار مهم است و باید به آن توجه کنیم تگ H1 است. همانطور که می دانید سرفصل هایی از H1 تا H6 وجود دارد و هر کدام کاربرد خاصی در محتوا دارند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که تگ H1 باید فقط یک بار در هر صفحه استفاده شود و بیش از آن اشتباه محسوب می شود. در ادامه ویژگی ها و جزئیات تگ H1 و دلیل اینکه بیش از یک بار از آن استفاده نکنیم توضیح داده می شود. همراه سئو لرن با مقاله تگ H1 چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ باشید.
تگ H1 چیست و چه کاربردی دارد؟
تگ های H مخفف HTML Headings Tags هستند که معادل فارسی آن Title است. از نظر نوشتاری باید از تیترها در محتوا استفاده کنیم زیرا با استفاده از آنها مطالب را سفارش می دهیم و توجه مخاطب را به خود جلب می کنیم. همچنین از سرفصل ها برای ارائه اطلاعات خلاصه در مورد محتوای مرتبط استفاده می شود. یعنی در واقع با عنوان موضوع مطلب مربوطه را به مخاطب اعلام می کنیم. اگر بخواهیم تگ H1 را تعریف کنیم، عبارت از عنوان اصلی یا عنوان فهرست مناسب ترین خواهد بود.
موقعیت H1 در شکل زیر به وضوح قابل مشاهده و درک است:
استفاده بیش از یکبار از H1 در یک صفحه صحیح نیست و جدای از ضعف ساختاری بر سئو و بهینه سازی وب سایت نیز تاثیر منفی خواهد داشت. این موضوع بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
توضیح تاثیر تگ های H1 بر سئو سایت
استانداردهای زیادی در وب وجود دارد که هیچ مانع فیزیکی برای عدم استفاده از آنها وجود ندارد. به عنوان مثال، شما می توانید تعداد نامحدودی از H1 را در صفحات وب سایت خود استفاده کنید، اما مطمئناً این یک اصل نیست. تگ H1 برای گوگل بسیار مهم است. در واقع، با H1 به گوگل می گوییم محتوای ما در مورد چیست. ما باید مقدار H1 (عنوان نمایه محتوا) را طوری انتخاب کنیم که دارای ویژگی های زیر باشد:
- موضوع مطالب را به خوبی در معرض دید مخاطب قرار دهید.
- نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند.
- در این مورد از کلمات کلیدی هوشمندانه استفاده کنید.
- مخاطب را به خواندن مطالب تشویق کنید.
مقاله پیشنهادی: تگ H2 چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
بررسی تعداد تگ های H1 استفاده شده در صفحه سایت
راه های مختلفی برای این کار وجود دارد که ما دو مورد از آنها را ارائه می کنیم. اولی بررسی موردی تیترها است که با کلیک راست و کلیک بر روی گزینه Inspect Element قابل تنظیم است. این در تصویر زیر نشان داده شده است.
print
شما چه امتیازی به این مقاله میدهید؟
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم مدیر و موسس سئو لرن. سال ها هست که در زمینه سئو بصورت کاملا تخصصی فعالیت دارم. تا به حال توانسته ام تجربیات زیادی را در سئو کسب کنم، عاشق آموزش دادن سئو به همه علاقه مندان به این حوزه هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فرمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آخرین تغییرات در الگوریتمهای موتورهای جستجو و تاثیر آنها بر رتبهبندی
آخرین تغییرات در الگوریتمهای موتورهای جستجو و تاثیر آنها بر...
ویژگی های افزونه Rank Math SEO
معرفی افزونه Rank Math SEO در دنیای وبسایتها و بهینهسازی...
ویژگی های افزونه Yoast SEO
افزونه Yoast SEO یکی از افزونههای برجسته و محبوب برای...
بردکرامب در سئو: اهمیت، انواع، و تأثیر بر بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو
معرفی بردکرامب در سئو همانطور که در آموزش سئو اشاره...
بهترین ابزارهای جایگزین های الکسا (3 تا از بهترین ها در سال 2023)
چندین سال بود که ابزار الکسا (Alexa) جزو پر استفاده...
گوگل دیسکاور چیست؟ چطور وارد گوگل دیسکاور شویم؟
گوگل دیسکاور چیست؟ Google Discover ابزاری قدرتمند است که روش...
دیدگاهتان را بنویسید