جایگاه صفر گوگل چیست؟ (Position Zero) آپدیت 2023
جایگاه صفر گوگل چیست؟ می دانیم که جایگاه اول در سرپ گوگل بسیار مهم است و تقریبا همه کسب و کارها می خواهند با انواع روش های سئو جایگاه اول را در گوگل کسب کنند. اکنون در حالی که رقابت زیادی برای کسب مقام اول وجود دارد، گوگل جایگاه صفر خود را معرفی کرده است و این جایگاه در گوگل SERP بالاترین رتبه را دارد و این هشداری است برای کارشناسان سئو و کسانی که آموزش سئو را دیده اند، برای سئو سایت خود برای موقعیت صفر گوگل، موقعیت اول.. اگر شما نیز به دنبال اطلاعاتی در مورد جایگاه صفر گوگل هستید، همراه با سئو لرن باشید…
جایگاه صفر گوگل چیست؟
جایگاه صفر گوگل (Position Zero)، موقعیتی است که بیشترین مشارکت را در SERP دارد. موقعیت صفر محتوایی را در سایت مرتبط نمایش می دهد که دقیقاً با درخواست کاربر مطابقت دارد.
برای مثال در تصویر زیر جستجو کردیم که سئو چیست؟ یعنی ما واقعاً می خواهیم در مورد سئو اطلاعات کسب کنیم. اکنون موقعیت صفر گوگل دقیقاً به ما می گوید که سئو دقیقاً به چه معناست، به طوری که بدون نیاز به جستجو یا دقیق تر شدن می توانیم اطلاعات کافی به دست آوریم.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنیم آدرس سایت به همراه تمامی موارد در موقعیت صفر ذکر شده است.
هدف اصلی هر موتور جستجو نمایش بهترین نتایج به کاربر خود است، موقعیت صفر گوگل قصد دارد دقیقاً اطلاعات مورد نظر شما را به ساده ترین شکل ممکن نمایش دهد.
معمولا موقعیت صفر گوگل یک پاراگراف در حدود 40 تا 60 کاراکتر است.
مزایای جایگاه صفر در گوگل چیست؟
اکنون که خود p0 گوگل را می دانیم، وقت آن است که در مورد موقعیت صفر گوگل صحبت کنیم:
بازدید شما زیاد خواهد شد
طبیعتا هر چه رتبه بهتری در SERP گوگل داشته باشید، کاربران بیشتری از صفحه شما بازدید خواهند کرد. به خصوص زمانی که کاربر رد موقعیت صفر گوگل شما را می بیند. در این صورت او مطمئن خواهد شد که می تواند پاسخ سوال خود را از سایت شما دریافت کند. هر چه تعداد بازدید از سایت شما بیشتر باشد، امتیاز شما در سئو بالاتر است و می توانید از این آمار برای کسب درآمد مناسب استفاده کنید.
نرخ کلیک افزایش می یابد.
متاسفانه یکی از مشکلاتی که سایت های اینترنتی با آن مواجه هستند این است که نرخ کلیک پایینی دارند.
چه مفهومی داره؟
یعنی کاربران سایت را می بینند اما روی آن کلیک نمی کنند. خوب، وقتی شما در موقعیت صفر گوگل هستید، کاربر می داند که دقیقاً محتوای مورد نیاز او در این سایت است، بنابراین نرخ کلیک شما قطعا تا حد زیادی افزایش می یابد.
اعتبار سایت شما افزایش می یابد.
هر چه یک سایت با رضایت بالای کاربران بازدید کننده بیشتری داشته باشد، اعتبار آن نزد گوگل بیشتر می شود. شما برای بقا در فضای موتور جستجوی گوگل به این اعتبار نیاز دارید و باید آن را جدی بگیرید. با قرار گرفتن در موقعیت صفر گوگل اعتبار خود را افزایش دهید.
شما در جستجوی صوتی رتبه بندی خواهید کرد!
اطلاعات جایگاه صفر گوگل نیز برای نتایج جستجوی صوتی استفاده می شود، بنابراین شما دو پرنده را با یک سنگ می کشید. با قرار گرفتن در این موقعیت، هم کاربران جستجوی صوتی و هم کاربرانی که با تایپ مستقیم وارد سایت شما می شوند را دریافت خواهید کرد.
به جستجوی صوتی توجه کامل داشته باشید و برای این کار سئو سایت خود را انجام دهید. در جستجوی صوتی نیز می توانید نتایج خوبی کسب کنید.
شما بالاتر از همه سایت ها خواهید بود!
به این موضوع فکر کنید که با داشتن موقعیت صفر گوگل، شما در جایگاه برتر SERP قرار خواهید گرفت و این کلید طلایی برای هر کسب و کار اینترنتی است.
چگونه در جایگاه صفر گوگل قرار بگیریم؟
مهمترین سوالی که اکنون هر کاربر دارد این است که چگونه محتوای سایت خود را به جایگاه صفر گوگل برساند.
قبل از هر نقطه ای، باید بدانید که از چه محتوا و سبکی می توانید استفاده کنید تا به جایگاه صفر گوگل برسید.
محتوا همیشه پادشاه است!
می توانید از محتوا برای بازیابی در جایگاه صفر گوگل استفاده کنید. یک محتوای کامل و جامع همیشه برگ برنده یک وب سایت است. باید سعی کنید موضوع مورد نظر کاربر را به صورت مختصر و ساده بیان کنید و از اغراق پرهیز کنید. محتوای شما نباید به روشی منحصر به فرد کپی و نوشته شود.
سعی کنید برای یک مخاطب کامل و گسترده بنویسید و مطمئن شوید که محتوای شما عمیق است. پس از خواندن مطالب شما، کاربر باید اطلاعات خوبی در مورد موضوع داشته باشد و اطلاعات خوبی کسب کند.
سعی کنید از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید و محتوای خود را با سرفصل های H1 تا H6 گروه بندی کنید. این نوع طبقه بندی توسط الگوریتم های گوگل بسیار ترجیح داده می شود.
از جداول و نمودارها در مطالب خود استفاده کنید و سعی کنید این جداول را با دقت طراحی کنید. گاهی اوقات، داشتن جدول و نمودار مناسب شما را به جایگاه صفر در گوگل میرساند.
از لیست های شماره دار استفاده کنید. با این کار گوگل می داند که شما محتوا را برای کاربران خود دسته بندی کرده اید و به فکر رضایت مشتری هستید.
از تیم تولید محتوای خود بخواهید که تمامی مقالات و مطالب سایت را به طور کامل به روز کنند تا نتایج را برای گوگل مشاهده نکند.
اصول سئو باید در محتوا رعایت شود!
بدیهی است که وقتی می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید، اصول سئو در متن باید به طور کامل رعایت شود. برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل باید بتوانید این اصول را رعایت کنید. برای به دست آوردن جایگاه صفر در گوگل، می توانید موارد زیر را بررسی کنید:
-یک عنوان جذاب برای محتوای خود انتخاب کنید، عنوان باید شامل کلمات کلیدی باشد!
-لینک یا URL سایت باید با کلمه کلیدی مطابقت داشته باشد.
-برای تصاویر، باید متن جایگزین را با Alt قرار دهید.
-فراموش نکنید که در محتوای خود لینک های داخلی و خارجی ایجاد کنید و از آنها به خوبی استفاده کنید.
کدام محتوا شانس بیشتری برای رسیدن به جایگاه صفر در گوگل دارد؟
طبیعتا موتور جستجوی گوگل هیچ محتوایی را در رده صفر قرار نمی دهد و باید یکسری فاکتورها را در محتوای شما در نظر گرفت. در ادامه لیستی از عوامل مهم برای گوگل را بررسی خواهیم کرد.
1. محتویات پنج W (سوالات بررسی)
به طور معمول، مطالب با سؤالات چیست، چرا، چه کسی، چه زمانی و کجا و «چه»، «چرا»، «چه کسی»، «چه کسی» و «کجا» از جمله محتوای ترجیحی گوگل برای جایگاه صفر هستند. بنابراین، اگر محتوای سایت خود را با این سوالات شروع کنید، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در موقعیت صفر گوگل خواهید داشت.
2. مشخص کردن قیمت ها
بارها برای اطلاع از قیمت یک محصول در گوگل جستجو می کنیم. این نوع محتوا یا محصولات این شانس را دارند که در موقعیت صفر گوگل ظاهر شوند. پس اگر فروشگاه اینترنتی هستید سعی کنید هر روز قیمت های خود را به روز کنید تا بتوانید کاربران را به سایت خود هدایت کنید.
3. جایگاه مقایسه ای
فرض کنید می خواهید یک تلفن همراه بخرید و بین دو مدل پرچمدار تردید دارید، می توانید از مطالب موجود در گوگل استفاده کنید. اگر محتوای بررسی مقایسه ای تولید می کنید، شانس این را دارید که در جایگاه صفر گوگل باشید و می توانید آمار بازدید سایت خود را بالا نگه دارید، فقط توجه داشته باشید که باید محتوای عالی بنویسید.
4. تصویرهای بهینه شده
حتما تصاویر سایت خود را بهینه کنید. گاهی حتی با یک تصویر می توانید در گوگل در جایگاه صفر باشید.
پیشنهاد میشود بخوانید: چگونه عکس های سایت خود را فشرده کنیم؟
5. ویدئو
اگر از ویدیو در محتوای خود استفاده می کنید، شانس حضور در جایگاه صفر گوگل را ندارید.
6. استفاده از ترین ها
اگر بهترین، زیباترین، مطمئن ترین، مهم ترین، ارزان ترین و… در مطالب خود استفاده کنید. به دلیل علاقه کاربر به این مطالب، شانس بیشتری برای حضور در جایگاه صفر گوگل دارید.
7. سوالات متداول (faq)
اگر از بخش پرسشهای متداول در محتوای خود استفاده کنید، میتوانید شانس زیادی در جایگاه صفر در گوگل داشته باشید. سؤالات متداول معمولاً مهمترین بخشهایی هستند که به سؤالات کاربران پاسخ می دهند و این مشکل برای گوگل بسیار مؤثر است.
پیشنهاد میشود بخوانید: سئو تکنیکال چیست؟ بهترین قانون های سئو تکنیکال برای وردپرس
آیا جایگاه صفر گوگل در وب فارسی کامل شده است؟
به طور کلی قبل از اینکه هر به روز رسانی در گوگل انجام شود، ابتدا برای سئوی انگلیسی تکمیل می شود، سپس برای سایر زبان ها ارائه می شود. بنابراین جایگاه صفر گوگل در سئو انگلیسی سال هاست که وجود دارد و اخیرا در سئو فارسی ظاهر شده است.
موقعیت صفر هنوز برای وب فارسی کامل نشده است، اما در بسیاری از نتایج گوگل شاهد جایگاه صفر هستیم.
با توجه به استقبال کاربران وب فارسی از موقعیت صفر گوگل، انتظار می رود این قابلیت برای وب فارسی در آینده ای نه چندان دور به خوبی تکمیل شود و شاهد نتایج بیشتری از این امر باشیم.
به عنوان یک متخصص سئو باید سعی کنید مطالب خود را به گونه ای منتشر کنید که پتانسیل حضور در جایگاه صفر گوگل را داشته باشد. با این نوع تفکر می توانید موقعیت های خوبی کسب کنید.
سخن آخر
در این مقاله سعی کرده ایم به سوال جایگاه صفر گوگل چیست پاسخ دهیم. پیشنهاد می شود حتما از قابلیت جایگاه صفر گوگل Zero Position گوگل استفاده کنید و وب سایت های خود را برای آن آپدیت کنید. اگر تجربه ای از حضور در جایگاه صفر گوگل دارید، در قسمت نظرات با ما در میان بزار.
سایر مقالات سئو لرن:
> برای سایتم بک لینک بخرم یا نه؟
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید