آموزش سئو خارجی | سئو خارجی چیست؟ Off Page SEO + تکنیک های حرفه ای
سلام خوش آمدید به مقاله آموزش سئو خارجی در این مقاله اول قصد داریم شما را با سئو خارجی آشنا کنیم و بعد در ادامه به مبحث آموزش سئو خارجی بپردازیم. همراه سئو لرن با مقاله آموزش سئو خارجی | سئو خارجی چیست؟ باشید
سئو خارجی یا Off Page SEO به مجموعه کارهایی میگویند که شما خارج از سایتتان انجام میدهید تا سایت را برای موتور های جستجوی گوگل بیشتر بهینه سازی کنید. آف پیج سئو بخشی از دنیای بزرگ سئو هست که در مقاله آموزش سئو بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.
بر خلاف سئوی داخلی که در صفحات داخلی وب سایت، طراحی داخلی و عملکرد آن انجام می شود، سئو خارجی شامل اعمال و تغییراتی است که خارج از محدوده سایت صورت می گیرد. تمام مواردی که در خارج از یک سایت بررسی می شود و بر جایگاه آن در موتورهای جستجو مانند بینگ، گوگل، یاهو و … تاثیر می گذارد، سئوی خارجی سایت است.
هر اقدامی در مورد سرعت وب سایت، بررسی و بهبود هاست، کلمات کلیدی مرتبط با محتوا، ایجاد محتوای مناسب، بهینه سازی طراحی آن و … که در داخل وب سایت انجام شود «سئوی داخلی» نامیده می شود که پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو داخلی به صفحه “سئو داخلی چیست” مراجعه کنید.
پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله آموزش سئو داخلی را مطالعه کنید.
سئو داخلی مهم تر است یا سئو خارجی؟
بیشتر سئوکار ها، وب مستر ها و مدیران سایت فکر میکنند که همه چیز برای یک سایت بک لینک گرفتن است، بک لینک جزو فاکتور های مهم تو سئو هست ولی این مهم ترین موضوع نیست. چیزی که به شما کمک میکند تا در داخل سئو موفق شوید هردو بخش سئو خارجی و سئو داخلی هست و باید هردو را به خوبی انجام دهید. اگر به زمینه سئو علاقه مند هستید پیشنهاد میشود از مقاله آموزش سئو رایگان دیدن کنید.
تا زمانی که سئو داخلی سایت شما مشکل دارد با خرید رپورتاژ آگهی و یا بک لینک بالا آمدن سایت شما بسیار مشکل است ولی زمانی که سایت شما هیچ مشکلی نداشته باشد و با اصول رپورتاژ نویسی آشنا باشید میتوانید با یک رپورتاژ خودتون رو به صفحه یک گوگل برسونید.
توضیح کوتاهی در مورد آموزش سئو خارجی Off Page SEO
سئو خارجی یا همان لینک بیلدینگ
در آموزش سئو خارجی یا همان لینک بیلدینگ یعنی لینک های که ما از سایت های دیگر دریافت میکنیم. برای مثال شما در سایت سئو لرن برای سایت خودتان یک رپورتاژ انتشار میکنید.
بک لینک ها در وبلاگ
بک لینک ها در وبلاگ، به لینک هایی میگیم که از سایت هایی که سرویس های ارائه دهنده وبلاگ لینک دریافت میکنیم. سایت های وبلاگدهی ایرانی و خارجی زیادی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.
وبلاگ های پیشنهادی ایرانی:
وبلاگ های پیشنهادی خارجی:
بک لینک UGC
بک لینک UGC یا User Generated Content به لینک هایی میگیم که از سایت های UGC میگیریم. سایت های UGC یعنی چی؟ به سایت هایی میگیم که مدیران اصلا محتوا تولید نمیکنند و تمامی محتوا ها به دست کاربران آن سایت تولید میشود. مانند شبکه های اجتماعی مثله فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین ، پینترست .
بک لینک از شبکه های اجتماعی
لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی بسیار ارزشمند است. خیلی اوقات لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی باعث میشود مطالب شما زودتر ایندکس شوند. می توانید از شبکه اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین، ردیت و… استفاده کنید.
بک لینک های کامنتی
راحترین روش برای ساخت بک لینک، بک لینک کامنتی هست. شما میتوانید وارد یک سایتی بشید و قسمت کامنت های پست لینک سایت خودتون رو بزارید.(داخل سایت هایی کامنت بزارید که نیاز به تایید مدیر نیست)
بک لینک های EDU, GOV
سایت هایی هستند که با پسوند دامنه .EDU یا .GOV دارند. سایت های EDU مربوط به مراکز علمی و دانشگاه ها هستند و سایت های .GOV مربوط به ادارات رسمی ایالات متحده میباشد. اگر بتوانید از این سایت ها لینک بگیرید قدرت خیلی زیادی به صفحه شما منتقل میشه چون که این سایت ها نزد گوگل بسیار ارزشمند هستند.
بک لینک های انجمنی (Forum)
در این سایت ها از دو روش می توانید لینک بگیرید. اول از همه داخل سایت ثبت نام کنید و کسانی که در حوزه کاری شما فعالیت میکنند را پیدا کنید.
روش اول لینک گرفتن:
شما میتوانید به کسانی که سوال پرسیدند و شما مطلبی در سایتتان دارید که می تواند جواب او را بدهد در پاسخ آن شخص کمی صحبت کنید و در نهایت بگویید که میتواند از سایت شما کمک بگیرد.
روش دوم لینک گرفتن:
می توانید دو اکانت بسازید و یک سوال بپرسید و بعد چندین ساعت که کاربران آن سایت به سوال شما پاسخ دادند شما هم با اکانت دوم بروید و بگویید که میتواند از سایت شما استفاده کند. (مانند روش اول)
بک لینک های پروفایلی
بک لینک پروفایلی به لینک هایی میگوییم که با ثبت در بعضی از سایت ها میتوانید لینک سایت خودتان در قسمت پروفایل بزارید. البته یک نکته هست که اسم پروفایل شما برند شما باشد و در قسمت لینک، لینک پروفایل خود را بگذارید. برای مثال میتوانید در سایت omigo.ir ثبت نام کنید و لینک سایت خود را در قسمت پروفایل بگذارید.
چندگره ای
بک لینک های گره ای خیلی قدرتمند هستند در این روش شما یک بک لینک میسازید و به جای اینکه بیاید برای سایت اصلی لینک بسازیم برای بک لینک، لینک میسازیم و تقویت میکنیم و ساختن چند بک لینک به این شکل قدرت بسیار بالایی به سایت شما میدهد.
برای مثال:
گره اول: 5 بک لینک میسازیم برای سایت اصلی
گره دوم: برای این 5 بک لینک 50 بک لینک میسازیم یعنی هر بک لینک را با 10 بک لینک دیگر تقویت میکنیم.
گره سوم: 250 بک لینک برای گره شماره دو میسازیم، هر یک از این 50 بک لینک را با 5 بک لینک دیگر تقویت میکنیم.
نکته مهم!
نیازی نیست به گره های شماره دو و سه زیاد حساس باشید فقط سعی کنید لینک های با کیفیت بگیرید که میتوانید از آموزش رپورتاژ آگهی سئو لرن استفاده کنید تا لینک های با کیفیت تری بسازید.
PBN یا Private Blog Network
PBN یا Private Blog Network به یک شبکه وبلاگ یا یک سایت خصوصی که لینکسازی پیچیده ای داخلش انجام شده و قدرت بسیار زیادی دارد. توی این روش ما چندین سایت میزنیم و با استفاده از لینکسازی آن ها را به برروی کلمه کلیدی های هدف (سعی کنید از کلمه کلیدی های Long Tail استفاده کنید) بهبود رتبه میبخشیم و هرروز بهشون قدرت میدیم و بعد از چند مدت که قدرت بسیار خوبی برروی کلمه کلیدی های هدف گرفتند به سایت اصلی از داخل اونا لینکسازی انجام میدیم. (این روش برای کلمات سخت و پر رقابت استفاده میشود که میتوان بهبود رتبه خوبی از این روش بدست آورد.)
تبادل لینک
قبل از اینکه به شما این روش رو توضیح بدهم توصیه میکنم که از این روش اصلا استفاده نکنید که بسیار خطرناک است. بهترین روش برای تبادل لینک این است که از سایت رقیب یا سایتی که با حوزه کاری شما نزدیک است بک لینک بگیرید و در مقابل آن به سایت رقیب لینک می دهید. اگر بخواهید تاثیر خوبی بگیرید و احتمال پنالتی شدن کمتر شود از رپورتاژ آگهی استفاده کنید.(بازم بهتون میگم که این روش خیلی خطرناک است و احتمال جریمه شدن نزدک گوگل بسیار بالا است.)
منشن بدون لینک (استفاده از برند)
منشن بدون لینک یعنی یک روش جدید رو سئو خارجی است که زمانی که شما در سایتی میخواهید رپورتاژ آگهی منتشر کنید فقط از برند شما نام برده میشود و سایت شما بدون لینک دهی معرفی می شود این روش قدرتمند برای سئو خارجی و برند سازی هست.
رپورتاژ
میرسیم به یکی از شیرین ترین مباحث آموزش سئو خارجی رپورتاژ تا اینجای مقاله به رپورتاژ اگهی چندین بار اشاره شد، باید بگم بهتون که جزو مهم ترین فاکتور های سئو همین رپورتاژ آگهی هست. در رپورتاژ آگهی شما مقاله ای به سایت های دیگر میدهید که در سایتشان منتشر کنند و به شما لینک بدهند. تعریف رپورتاژ آگهی بسیار طولانی است که میتوانید از آموزش رپورتاژ نویسی صفر تا صد + تکنیک های حرفه ای استفاده کنید و رپورتاژ آگهی خود را بهبود دهید که اگر هم میخواهید یک رپورتاژ آگهی بسیار حرفه ای منتشر کنید پیشنهادی میکنم از آموزش رپورتاژ آگهی استاد مهدی فاتحی فر استفاده کنید و بهترین رپورتاژ آگهی ها را منتشر کنید.
سوشیال سیگنال
سوشیال سیگنال یک روش قدرتمند ولی خیلی ساده. در این روش صفحات سایت شما از شبکه های مجازی لینک میگیرند، چجوری؟ برای مثال شما یک توضیح کوچکی در مورد پست خود می نویسید و لینک میدهید به صفحه هدف یا به کسایی که تعداد دنبال کننده ی بالایی دارند آنها براش شما انجام میدهند. صفحات مجازی مانند توییتر، فیس بوک، لینکدین و…
برند سازی
شما می توانید با برندسازی 50% سئو سایت خود را پیش ببرید! در این روش چیکار میکنید از روش هایی که در بالا گفته شد. می توانید برند سایت خود در معرفی کنید مثلا در سایت های انجمنی در جواب به سوال کاربران برند خود را تبلیغ کنید یا در بک لینک کامنتی و… اگر برند سایت شما زیاد سرچ شود گوگل اهمیت بالایی به شما میدهد. (یک نکته مهم دیگه، زمانی که برند شما سرچ میشه باید از ای پی و منطقه های مختلف سرچ بشه و همش از یک ای پی نباشه)
مطلب پیشنهادی: جایگزین الکسا ، برترین ابزار های جایگزین الکسا کدام اند؟
تاثیر سئو خارجی در رتبه بندی وب سایت ها
هر دو سئو خارجی و سئو داخلی در بهبود رتبه سایت شما موثر هستند و توسط کارشناسان سئو به دقت و حرفه ای بررسی می شوند. این دو مانند دو بازوی سئو هستند که با هم سایت را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و … قرار می دهند.
همچنین می توانید از ابزار Pagespeed برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید و اطلاعات مفیدی برای تقویت امتیاز سئوی خود به دست آورید.
7 اقدام بسیار مهم در مورد سئو خارجی
1- سئوی خارج از صفحه را با بک لینک بهبود دهید
هر لینکی از سایت های دیگر به سایت شما یک بک لینک است. این لینک ها معتبر و مفید هستند و کاربران را به سایت هدایت می کنند. به جرات می توان گفت که گرفتن بک لینک یکی از مهم ترین عوامل در افزایش رتبه سایت است، اما فراموش نکنید که اگر محتوای وب سایت و هاست از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، دریافت بک لینک هیچ تاثیری نخواهد داشت. پس در هنگام خرید هاست به کیفیت آن توجه کنید.
مقاله پیشنهادی: بک لینک چیست؟ تاثیر بک لینک بر سئو سایت
2- ایجاد وبلاگ
وبلاگ ها بهترین راه برای معرفی کسب و کار شما به مخاطبان هستند. مقالات مناسب با محتوای مفید ایجاد کنید که علاوه بر افزایش سطح اطلاعات کاربران، آنها را با حرفه و محصولات شما نیز آشنا کنید. وبلاگ یک عامل مفید در ارتقاء یک وب سایت است که می تواند با ایجاد بک لینک های مفید ترافیک سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
3- سئوی خارج از صفحه را با گزارش های خبری بهبود بخشید
گزارش در تبلیغات اینترنتی به عنوان گزارش یا مصاحبه برای معرفی برندها یا افراد در سایت های خبری معروف درج می شود. این گزارش تبلیغاتی به عنوان اخبار تبلیغاتی منتشر می شود. گزارشی از فعالیت تجاری یا حرفه ای شما توسط یک مدیر تبلیغات یا روابط عمومی که در یک وب سایت خبری بزرگ و محبوب قرار داده شده است.
با توجه به بازدید زیاد از این سایت های خبرگزاری، احتمال کلیک روی خبر و ورود به سایت شما بسیار بالا خواهد بود. مدیران بازاریابی و تبلیغات کسب و کارهای آنلاین از این امکان برای انتقال ترافیک بالا به سایت استفاده می کنند که کمک زیادی به بهبود سئوی سایت می کند.
4- فعالیت در انجمن ها و تاثیر آن در سئوی خارجی سایت
انجمن های مرتبط با فعالیت وب سایت خود را پیدا کنید که شامل گروه ها و افراد زیادی است. با عضویت در این انجمن ها، پاسخ به سوالات کاربران و البته ایجاد بک لینک مناسب به وب سایت، به بهبود سئوی سایت کمک می کنید. با این کار سایت شما در معرض کارشناسانی قرار می گیرد که در کسب و کار شما فعال هستند.
5- شبکه های اجتماعی و سئو خارجی سایت
امروزه شبکه های اجتماعی مقصد روزانه بسیاری از کاربران دنیای بزرگ اینترنت است. مردم بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی با تلفن همراه یا تبلت در طول روز می گذرانند. ایجاد صفحات کاربری در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … نشانه های اجتماعی را دریافت خواهد کرد. پست هایی شامل معرفی خدمات، تخفیف دوره ای، جشن جشنواره، قرعه کشی و غیره بازدید موثری را به وب سایت ارسال می کند. علاوه بر لینک داخلی، افزودن لینک مستقیم از پروفایل شبکه اجتماعی به صفحات مختلف سایت به اعتبار کسب و کار می افزاید.
6- فیلم تبلیغاتی
با تولید ویدیوهای مرتبط با گسترش وب سایت و ارائه خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید، مخاطبان بیشتری را به وب سایت جذب خواهید کرد. همچنین به اشتراک گذاری این ویدیوها در وب سایت های مورد اعتماد مانند یوتیوب، ویمئو، آپارات و غیره با افزایش بازدید سایت باعث بهبود سئو می شود.
7-عضویت در موتورهای جستجو و فهرست محتوا
وب سایت خود را به پربازدیدترین و معروف ترین موتورهای جستجو در جهان ارسال کنید. با ثبت نام در یاهو، گوگل، الکسا، MSN و سایت های مختلف دیگر، رتبه سایت خود را افزایش دهید. همچنین پس از ارسال هر مقاله جدید وبلاگ، آن را به سایت های معتبر مقاله که دایرکتوری های معتبری هستند ارسال کنید. این اقدامات احتمال دیده شدن سایت و مقالات شما را افزایش می دهد و کاربران زیادی را به سمت وب سایت شما جذب می کند.
آموزش پیشنهادی: آموزش لینک سازی خارجی
سئو داخلی یا سئو خارجی؟ کدام مهم تر است؟
همه چیز برای یک سایت بک لینک نیست! بک لینک جزو فاکتور های مهم تو سئو هست ولی این مهم ترین موضوع نیست. هردو بخش سئو خارجی و سئو داخلی مهم است.
سئو خارجی چیست؟
سئو خارجی یا همان آف پیج سئو (Off Page SEO) به کارهایی میگوییم که شما خارج از سایتتان انجام میدهید تا سایت را برای موتورهای گوگل بیشتر بهینه سازی کنید.
سری مقالات آموزش سئو خارجی
آشنایی با انواع روش های سئو و تکنیک های آن
سایت هایی که میتوان در آن رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کرد؟ 2023
سئو کلاه سفید چیست؟ White Hat SEO
چگونه بتوانیم بک لینک خوب را از بک لینک بد تشخیص دهیم؟
بردکرامب Breadcrumb چیست؟ و چرا مهم است؟
آموزش بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل ویژه 2023 😍
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید