سئو داخلی چیست؟ On Page SEO + تکنیک های حرفه ای
سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی یا On Page SEO به مجموعه کارهایی میگویند که شما داخل سایتتان انجام میدهید تا سایت را برای موتور های جستجوی گوگل بهینه سازی کنید. سئو داخلی یکی از مهم ترین موضوعات در آموزش سئو هست که باید آن را انجام بدهیم وگرنه نباید انتظار رسیدن به صفحات اول گوگل را داشته باشیم. با سئو لرن همراه مقاله سئو داخلی چیست باشید…
- عنوان صفحه (تگ H1)
- توضیحات متا
- متن محتوا
- وضعیت لینک سازی های داخلی
- تگ های صفحه (H1, H2, H3 ,…)
- کلمات کلیدی
- تجربه ی کاربر (ux)
- URL
اهمیت سئو داخلی!
سئو داخلی اهمیت خیلی بالایی دارد، سئو داخلی هرچقدر بهتر انجام شود آینده سایت شما بهتر خواهد بود.
به نظر شما درآمد گوگل از کجاست؟ منبع اصلی درآمد گوگل از تبلیغات میباشد. آخرین آمار بدست آمده از درآمد گوکل در سه ماه بیشتر از سی میلیارد دلار! برای اینکه درآمد گوگل افزایش بیابد باید کاربران بیشتری داشته باشد یا نرخ قیمت تبلیغات را بالا ببرد.
چرا میگویم سئو داخلی مهم است؟
شما فرض کنید کاربری داخل گوگل چیزی را سرچ میکند و به یک محتوای بی کیفیت یا یک سایت داغون برخورد میکند. حالا این اتفاق چندین بار بیافتد، کاربر دیگه تجربه بدی را از گوگل کسب کرده است و احتمال دارد دیگر از جستجوگر گوگل استفاده نکند. برای همین باید سئو داخلی کاملا درست باشد تا گوگل بتواند به سایت شما اعتماد کند و به کاربران نشان بدهد.
همه چیز از داخل یک سایت شروع میشود!
چرا این جمله را گفتم؟ زمانی که کاربر وارد سایت شما میشود تنها چیزی که میبیند سایت شماست، پس باید سایت شما از هر نظر بهینه باشد تا کاربر از سایت شما راضی باشد و باز هم به سایت شما باز گردد. اگر سئو داخلی را درست انجام ندهید هرچقدر برای رپورتاژ نویسی و سئو خارجی سایت هزینه کنید به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید. پس باید جوری سئو داخلی را بچینید که تمامی کاربران سایت از شما راضی باشند تا روند پیشرفت سئو سایت شما با موفیقت پیشرفت کند.
سئو محتوا
سئو محتوا را برای تمامی محتوای سایت انجام میدهیم.
تحقیق کلمه کلیدی
با تحقیق کلمه کلیدی، کلمه مناسب برای سئو کردن آن محتوا را پیدا میکنیم تا بهتر بتوانیم سئو را انجام دهیم
تحلیل رقبا
پس پیدا کردن کلمه کلیدی میرویم رقبا را بررسی میکنیم که چگونه به صفحه اول گوگل رسیده اند، کلمه کلیدی هایی که رقیب ما وقت گذشته را پیدا میکنیم، لینک های که رقیب از سایت های دیگر دریافت کرده است و… سعی کنید برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل حتما محتوای بالای 1500 کلمه بنویسید.
سئو تکنیکال
همانگونه که از اسمش معلوم است به کار های فنی سایت را سئو تکنیکال میگوییم تا سایتمان رابط کاربری درستی را ارائه دهد و در نتیجه کاربر را به سمت خود جذب کند.
سرعت سایت
مهم ترین و اولین کاری که باید انجام دهید بحث بهینه کردن سرعت سایت است. داشتن سرعت پایین و ضعیف باعث میشود کاربر سریع سایت را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری برود، و از نظر گوگل هم یک مشکل کلی است پس تا جایی که امکان دارد سرعت سایت را بهینه کنید.
کد های سایت
کد های سایت جزو مهم ترین گزینه های سئو داخلی است، موتور های جستجو از سایت ما فقط یک مشت کد میبینند و باید این کد ها بدون باگ باشند تا موتور های جستجوی گوگل سایت شما را یک سایت درست و بدون مشکل بشناسد.
بهینه سازی محتوای سایت
مهمترین بخش در بهینه سازی متن محتوا، قرار دادن کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی اصلی و چندین کلمه کلیدی فرعی خواهید داشت. همانطور که گفتیم متن باید با کلمه کلیدی اصلی شروع شود و با توجه به طول متن حداقل یک بار در هر پاراگراف استفاده شود.
کلمات کلیدی فرعی تقریباً یکسان هستند. فقط تعداد دفعات استفاده از آنها در متن کمتر است. دلیل این چیست؟ خب، طبیعتاً تعداد دفعاتی که یک عبارت تکرار میشود، این است که چگونه گوگل تشخیص میدهد که عبارت کلیدی اصلی یا ثانویه است. بنابراین، پس از نوشتن مقاله در سایت خود، باید تعداد تکرارها را به دقت بررسی کنید.
چند نکته اساسی که باید به خاطر بسپارید؛
- تعداد کلمات کلیدی LSI نباید بیش از حد باشد
- هر کدام از آنها فقط یک بار باید strong باشند
- از آنها به طور طبیعی استفاده کنید
- عبارات باید مرتبط باشند
- بخش هایی که باید strong باشند عبارت های کلیدی هستند نه چیز دیگری.
بهترین کار این است که خود را به جای مخاطبان خود قرار دهید تا متن یک محتوای بهینه شده غیرطبیعی به نظر نرسد. ابتدا متن را تولید کنید. آن را بهینه کنید و در نهایت شروع به خواندن متن با صدای بلند کنید. با استفاده از این روش با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.
شاید این سوال به ذهن شما خطور کرده باشد که چرا در مورد تگ های عنوان چیزی نگفتم. شاید ایمان آنها کمی ساختگی باشد; اما تگ H تاثیری در روند افزایش رتبه و بازدید سایت شما ندارد!
جان مولر اخیرا گفته است که استفاده از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی در تگ های H عملا بی معنی است. زیرا گوگل از این تگ ها برای درک پاراگراف موجود استفاده می کند و فرقی نمی کند که این تگ ها مانند تگ های عنوان سئو باشند یا خیر.
البته، اشتباه نکنید. بهینه سازی تگ های h دلیلی بر عدم استفاده از آنها در متن شما نیست. همانطور که جان مولر گفت، ربات گوگل از این برچسب ها برای درک متن محتوا استفاده می کند. بنابراین استفاده از آنها در محتوا کار را برای گوگل آسان می کند که طبیعتا برای وب سایت شما مفید خواهد بود.
تگ های هدینگ و ساختار محتوا
داشتن یک طرح بندی مناسب برای صفحه ضروری است. فرض کنید می خواهید یک خبر در سایت خود منتشر کنید. طبیعتاً این محتوا باید شامل یک تگ H1 و چندین عنوان فرعی دیگر باشد. این موضوع در سئو داخلی بسیار مهم است.
یک کار ساده و تا حدودی مفید که می توانید مانند سایر وب مسترها انجام دهید این است که تگ h1 و تگ عنوان را در یک عبارت واحد قرار دهید.
بد نیست یادآوری کنیم که موتورهای جستجو فقط از تگ عنوان استفاده می کنند و لینک سایت شما را در SERP های خود بر اساس کلمات موجود در آن تگ نمایش می دهند. به همین دلیل در برخی موارد که می خواهید از تگ های h1 و متن های مختلف در عنوان صفحه خود استفاده کنید، بهتر است بدانید که گوگل H1 را به کاربرانی که در سرپ گوگل هستند نشان نمی دهد.
دلایل موفقیت در سئو داخلی
در مرحله اول باید بدانید که سئو داخلی خیلی خیلی مهم تر از آن چیزی است که شما فکر میکنید. سئو داخلی مجموعه کارهایی هست که ما خودمان روی سایت انجام میدهیم پس باید همانطور که گفتم سئو داخلی را درست بچینید وگرنه هرچقدر هم هزینه کنید انتظار موفقیت سایت را نداشته باشید.
مثلا امکان دارد که سایت شما بک لیتک درست و حسابی نداشته باشد ولی یک محتوای درجه یک دارد نیاز کاربران را برطرف میکند و زمانی که کاربران مدت زیادی داخل سایت شما باشند و از آن محتوا استفاده کنند گوگل هم میفهمد و به آن محتوای شما رتبه میدهد.
سئو داخلی درست = درآمد بیشتر
اگر سئو داخلی را بدرستی انجام دهید و همه مواردی که گفته شده را رعایت کنید و چیدمان صفحات سایت درست باشد زمانی که کاربر وارد سایت شما میشود و شما اگر در آن صفحه یک محصول برای فروش داشته باشید، زمانی کاربر خرید میکند که به سایت شما اعتماد کند و این اتفاق زمانی می افتد که موارد گفته شده رعایت شود.
متشکریم که همراه مقاله سئو داخلی چیست + تکنیک های حرفه ای بودید هر سوالی یا نظری دارید قسمت کامنت ها بپرسید
سایر مقالات سئو لرن:
> دامنه IR یا COM کدام برای سئو بهتر است؟
> چرا باید از پروتکل امنیتی SSL استفاده کنیم؟
> سندباکس گوگل چیست؟ چگونه از سندباکس گوگل خارج شویم؟
> سئو تکنیکال چیست؟ بهترین قانون های سئو تکنیکال برای وردپرس
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فرمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آشنایی با انواع روش های سئو و تکنیک های آن
ورودی کم ولی هدفمند!
ویژگی های CMS خوب!
سایت هایی که میتوان در آن رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کرد؟ 2023
فایل Robots.txt چیست؟
سئو کلاه سفید چیست؟ White Hat SEO
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
دمتون گرم بهترین نکات رو در مورد سئو داخلی گفتید بسیار عالی هستید
خوشحالم که راضی بودید