سئو محلی چیست؟ (local seo) + اساسی ترین نکات سئو محلی
سئو محلی در بازاریابی آنلاین محلی بسیار مهم است. شما با استفاده از سئو محلی میتوانید مشتریانی که در اطراف شما هستند را جذب کنید و کسب و کارتان براحتی رونق پیدا کند. سئو محلی باعث شده امروزه میلیون ها کسب و کار مشتریان در اطراف خود را به راحتی پیدا کنند. سئو لرن تمامی نکات مهم همراه با توضیح کامل را برای شما در این مقاله آماده کرده است.
چرا از سئو محلی استفاده میکنید؟
چرا از سئو محلی استفاده میکنید؟ اگر از اینترنت استفاده کرده باشید حتماً فهرستی از کسب و کارهای محلی را دیده اید که در بالای نتایج گوگل و نقشه گوگل قرار میگیرند فهرست محلی قبلاً به عنوان فهرست صفحه Google Place شناخته میشد سپس به عنوان صفحات + Google و اکنون به عنوان فهرست Google My Business تغییر نام پیدا کرد دوباره این عنوان تغییر خواهد کرد اما در حال حاضر میتوانیم بگوییم که فهرست های محلی ابزار بازاریابی مؤثر و قدرتمندی برای کسب وکارهای کوچک هستند. نگاهی به آمارها میاندازیم در چندین مطالعه اخیر درباره رفتار مشتریان محلی حقایق زیر کشف شد:
-۹۷ درصد از کاربران موتورهای جست وجو برای یافتن مشاغل محلی به صورت آنلاین جست وجو کردند.
-۷۶ درصد از مصرف کنندگانی که جست وجوی محلی را روی گوشی هوشمند خود انجام داده اند طی یک روز از فروشگاه بازدید میکنند
-۷۸ درصد از جست و جوهای محلی از طریق گوشی همراه منجر به خرید درون فروشگاهی می شود.
مقاله پیشنهادی: چگونه کلمات کلیدی را برای رتبه بندی آسان پیدا کنیم؟
دوازده موقعیت سئوی محلی که هر صاحب و بازاریاب مشاغل میتواند از طریق رسانه های اجتماعی امروز درباره آنها بداند.
https://www.socialmediatoday.com/news/12-local-seo-stats-every-businessowner-and-marketer-should-know-in-2019-i
کاربران ترجیح میدهند خیلی سریع و به سادگی جزئیات تماس مربوط به کسب وکار مانند ساعات کاری نظرات و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند تا اینکه مجبور باشند یک سایت را برای به دست آوردن این اطلاعات زیر و رو کنند. فهرستهای محلی میتواند ابزاری مؤثر برای جذب ترافیک .باشد. در بسیاری از موارد فهرستهای محلی میتواند منجر به پرسشهای بیشتر شود تا رتبه بندی معمول در سئو اما این امر بدین معناست که باید سئوی سنتی را به خاطر سئو محلی کنار بگذارید؟ معلوم است که خیر. شما میتوانید هر دو را اجرا کنید و به طور بالقوه میزان ترافیک دریافتی خود را دو برابر کنید.
چگونه با سئو محلی رتبه بالایی کسب کنیم؟
رتبه بندی بالا با سئو محلی رویکرد متفاوتی نسبت به سئوی سنتی دارد. الگوریتم گوگل به دنبال مجموعه ای از سیگنالهای مختلف برای تعیین محبوبیت یک کسب وکار است، سپس تصمیم میگیرد که چگونه آن را در نتایج جست وجو رتبه بندی کند. کسب وکار در یک منطقه باشد. اگر به این موضوع فکر ،کنید متوجه میشوید اگر رستورانی در یک شهر محبوب باشد داشتن لینکهای بسیار از سراسر جهان نمیتواند بهترین عامل برای تعیین میزان رتبه بندی آن شاخصهایی مانند ،نام شماره تلفن نظرات مشتری و جزئیات موجود در وب سایت نشان میدهد که کسب وکار در منطقه جست وجو قرار دارد یا خیر. در ادامه، فهرستی را ملاحظه میکنید از مهمترین عواملی که گوگل برای نتایج محلی استفاده میکند ۱ نزدیکی کسب وکار .۲ لینکهایی با کلمه کلیدی در آنکر تکست در این مورد زیاده روی نکنید . بررسیها .۴ تعداد و کیفیت بک لینک وب سایت .۵ دسته بندی مرتبط گوگل برای مای بیزینس .۶ ارتباط کلمه کلیدی با محتوای وب سایت . سازگاری با موبایل یا وب سایت پاسخگو . ارتباط لینک با وب سایت ۹ کلمه کلیدی جغرافیایی با محتوای وب سایت ۱۰ تعداد عکسهای مرتبط با فهرست کسب و کارها اینها قوی ترین عواملی هستند که هم از مطالعات رتبه بندی جست و جوی راهنمای سئوی محلی و هم از بررسی عوامل محلی رتبه بندی جست و جوی Moz ناشی میشوند اگر میخواهید در نتایج محلی رتبه بالایی کسب کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید.
مقاله پیشنهادی: الگوریتم Page Layout در گوگل
سایت و صفحه گوگل مای بیزینس شما از این عوامل بیشتر از رقبا برخوردار باشند. شما میتوانید برای تفکیک جزئیات بیشتر درباره عوامل رتبه بندی محلی سئو به لینکهای زیر مراجعه کنید. این لینکها مربوط به مطالعاتی است که مقامات برجسته جهان هر سال یا هر دو سال در خصوص سئو و عوامل رتبه بندی منتشر میکنند.
عوامل رتبه بندی محلی راهنمای سئو محلی
https://www.localseoguide.com/guides/local-seo-ranking- factor/
عوامل رتبه بندی جست وجوی محلی Moz
https://moz.com/local-search-ranking-factors
آغاز کار با سئوی محلی
برای شروع اولین قدم این است که صفحۀ کسب وکار خود را روی گوگل مای بیزینس ایجاد کنید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه و تمام قسمتهای مربوط به پروفایل خود را تکمیل کنید یعنی شرح مفصلی از جزئیات مربوط به کسب و کار روشهای موجود برای پرداخت … را مشخص میکنید هر چه اطلاعات بیشتری را تکمیل ،کنید شانس خود را برای رتبه بندی افزایش میدهید Google برای کسب و کار من
https://www.google.com/business
هنگام ایجاد فهرست مشاغل ،خود مطمئن شوید که دقیق ترین طبقه بندی را برای کسب وکار خود انتخاب کرده اید برای مثال اگر لوله کشی یکی از خدمات سایت شماست باید به جای استفاده از «تجارت یا تعمیرات «خانه» برای طبقه بندی لوله کشی را به عنوان گروه خود انتخاب کنید.
ساخت نقل قول ها
نقل قولها لینکهای سئو محلی هستند هر بار که ،نام ادرس و شماره تلفنتان روی وب گفته شود یک نقل قول اتفاق می افتد. هر چه نقل قولهای بیشتری داشته باشید احتمال اینکه سایت شما رتبه بالاتری داشته باشد بیشتر .است ساده ترین مکان برای ایجاد نقل قول دایرکتوریهای کسب و کار محلی هستند. با اینکه فهرست های آنلاین زیادی برای ایجاد فهرست کسب و کار وجود دارد ولی وب سایتهای زیر شروع خوبی برای آغاز یک کسب و کارخواهند بود.
https://www.facebook.com/business
/https://www.linkedin.com
/https://www.yellowpages.com
/https://biz.yelp.com
/http://www.local.com
https://www.whitepages.com/business
/https://www.manta.com
/http://www.citysearch.com
https://foursquare.com/business
/https://www.merchantcircle.com
روزانه تبدیل شده است و جای تعجب نیست که گوگل از این روند رایج به نفع خود استفاده کند. در اواخر آگوست ۲۰۱۷ گوگل امکانی فراهم کرد تا بتوان روی گوگل مپ ویدئوها را از رسانه عمومی به فهرست بیزینس گوگل آپلود کرد یک فرصت بازاریابی ناکارآمد که در حال حاضر زیر نظر رادار قرار دارد و یک صاحب کسب وکار باهوش میتواند از این مزیت استفاده کند.
چرا عکسها و ویدئوها برای کسب وکار محلی مهم هستند؟
این موضوع که آیا تعداد عکسها و فیلمهای بارگذاری شده در فهرست گوگل بیزینس عامل رتبه بندی است ،یا ،خیر ناشناخته است اگر چنین باشد تعجب آور نیست، چراکه شاخصی مهم از محبوبیت و فعالیت یک کسب وکار محلی است اما گوگل در این مورد رازدار است. در هر صورت هر چه تعداد بیشتری عکس و فیلم در صفحه گوگل بیزینس بارگذاری کنید، تعامل کاربران با پروفایل شما بیشتر خواهد بود و این امر منجر به کسب رتبه بندی بالا میشود اما مزیت واقعی در تشویق و ترغیب بیشتر مشتریان و جذب آنها به کسب وکارتان از طریق تصویر سازی است. آیا تا به حال این عبارت را شنیده اید که یک عکس ارزشمندتر از هزاران کلمه است؟» مشتریانی که دربارۀ ،رستوران کافه یا هتل محلی جست و جو می کنند، وقتی میخواهند به آنجا بروند، به تصاویر آن دقت میکنند فقط به تجربه خودتان تکیه کنید، آیا تا به حال نگاهی به عکسها و ویدئوهای ،رستوران هتل و یا یک عکس ،خاص شما را تشویق کرده است به آنجا بروید؟ اگر تلاش برای بهبود سئو محلی تصاویر و ویدئوها را در دستور کار سایت قرار نداده اید در واقع دارید بخش مهمی از سئو محلی را از دست میدهید در ادامه دو رویکرد ساده برای انجام این اقدامات آمده است.
مقاله پیشنهادی: سئو کلاه خاکستری چیست؟ Gray Hat SEO
1- مشتریان را تشویق کنید تا تجربه شان از کسب وکار شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.
تشویق مشتریان برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود در کسب و کار شما با یک عکس یا ویدئو روشی مؤثر برای ایجاد تصاویر جذاب و لینک آن به صفحه شماست این امر باعث افزایش محبوبیت کسب و کارتان نیز می.شود حتی میتوانید کمی جلوتر بروید و به ازای به اشتراک گذاری تجربه آنها با دادن یک نوشیدنی رایگان یا تخفیف غذا در مشتریان انگیزه ایجاد کنید. برای آپلود تصاویر یا ویدئوها در رسانه های عمومی کافی است مشتریان فهرست شما را در گوگل مپ انتخاب و روی دکمه اضافه کردن تصویر کلیک کنند همین در ادامه راهنمای رسمی گوگل آمده است. تصاویر و ویدئوها را اضافه یا حذف کن یا با دیگران سهیم شو، کمک گوگل مپ
https://support.google.com/maps/answer/2622947
۲ به پروفایل کسب وکار خودتان عکس و فیلم اضافه کنید.
اگر صاحب یک رستوران هتل کافه یا دیگر کسب و کارهای محلی هستید برای این کار باید تعدادی تصویر حرفه ای داشته باشید که روی پروفایلتان آپلود شده باشد؛ با این کار مشتریان می دانند باید منتظر چه چیزی باشند و یا چه چیزی را از دست میدهند. خوشبختانه اضافه کردن عکس و فیلم به پروفایل گوگل بیزینس به سادگی آب خوردن است. وارد مای گوگل بیزینس شوید روی عکسهای منوی سمت چپ کلیک کرده و عکس مورد نظر را بارگذاری کنید برای اضافه کردن موارد دیگر راهنمای رسمی Google HQ را در لینک زیر مشاهده کنید.
افزودن عکسهای کسب و کار محلی – راهنمای کسب و کار من در گوگل
https://support.google.com/business/answer/6103862
چک لیست و منابع ضروری برای رتبه بندی سئو محلی
یکی از بهترین استراتژیها برای به دست آوردن رتبه بالاتر در سئو محلی این است که رقبای محلی را بررسی و تلاش کنید از آنها پیشی بگیرید چک لیست زیر به شما کمک میکند در نتایج جست وجوی محلی بالاترین رتبه را به دست آورید.
1 مشخصات کسب و کارتان را روی گوگل مای بیزینس تأیید کنید.
2 تا آنجا که امکان دارد پروفایل گوگل مای بیزینس را با اطلاعات بیشتری مانند جزئیات انجمنهای طبقه بندی تصاویر و ویدئوها تکمیل کنید.
3 نام کامل آدرس و شماره تماس کسب و کار خود را در جایی روی وب سایت مانند صفحه اصلی و صفحه تماس قرار دهید.
4 نام کامل آدرس و شماره تماس کسب وکارتان را در جایی روی وبسایت قرار دهید. تمام اینها باید با هم گروه بندی شوند تا گوگل آن را به عنوان یک نقل قول ثبت کند.
5 در ادامه مشخصات کسب وکار محلی در آدرس اینترنتی ،زیر در مارک آپ وب سایتتان از تگهای مناسب schema.org استفاده کنید. مشخصات کسب و کار محلی Schema.org
https://schema.org/LocalBusiness
6 مشتریان را تشویق کنید تا در خصوص کسب و کارتان بازخورد بدهند و آن را ثبت کنند.
7 وب سایت خود را در فهرست مهمترین دایرکتوریها مانند Yelp ،Yellow Pages ،CitySearch … ثبت کنید میتوانید از ابزارهایی مانند Moz Local برای ثبت یک باره کسب وکار خود در تمام دایرکتوریهای مهم استفاده کنید.
Moz Local https://moz.com/local
8 برای دادههای صحیح ،نام ادرس و شمارۀ ،تماس فهرست کسب و کارتان را دوباره بررسی کنید این جزئیات باید با فهرست گوگل مای بیزینس صفحه تماس و فهرست کسب وکار خارجی سایت یکسان باشد.
ضرورت منابع اصلی سئو محلی برای به روز بودن
سئو محلی هم مانند سئوی سنتی به طور مداوم تغییر میکند و با گذشت زمان پیچیده تر می.شود برای اینکه در این صنعت خبره باشید و به روز ،بمانید باید از آخرین دانش این حوزه مطلع باشید. منابع زیر مهمترین منابعی هستند که هرکسی که به دنبال تقویت مهارتهای سئوی محلی خود است باید به آنها توجه کند.
راهنمای سئوی محلی
http://www.localseoguide.com/
راهنمای سئو محلی اندرو شاتلند مجموعه یادداشتهای مستمر درباره تکنیکها و به روزرسانی سئو محلی است قدمت وبلاگ او بر میگردد به زمان شکل گیری سئو محلی و به دلیل همکاری و رضایت منظم نویسنده برای ارائه توصیههای کاربردی و ارزشمند به وبلاگی محبوب در میان جامعه متخصصان سئو تبدیل شده است.
مرکز آموزش محلی Moz
https://moz.com/learn/local
کارشناسان برجسته Moz راهنمایی بسیار مفید و مفصل برای مدیریت همه جنبه های بازاریابی محلی تهیه کرده اند آموزش آنها بسیار گسترده و خواندن آن ساده .است. این راهنما نیز چنین است و همین دو ویژگی آن را به منبعی عالی برای افراد مبتدی و حرفه ای تبدیل کرده اند.
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فرمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آشنایی با انواع روش های سئو و تکنیک های آن
ورودی کم ولی هدفمند!
ویژگی های CMS خوب!
سایت هایی که میتوان در آن رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کرد؟ 2023
فایل Robots.txt چیست؟
سئو کلاه سفید چیست؟ White Hat SEO
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
نکات عالی و حرفه ای بود
عالی حرف نداشت