چگونه کلمات کلیدی را برای رتبه بندی آسان پیدا کنیم؟
برای اینکه بتوانید در نتایج گوگل سریعتر رشد کنید و به رتبه های دلخواه برسید باید در مرحله اول از کلمه کلیدی های آسان استفاده کنید که این کار باعث میشود که هم فروش بهتری را تجربه کنید و هم سریعتر رشد کنید که در مقاله چگونه کلمات کلیدی را برای رتبه بندی آسان پیدا کنیم؟ کامل برای شما توضیح داده ایم… با سئو لرن همراه باشید.
چگونه کلمات کلیدی را برای رتبه بندی آسان پیدا کنیم؟
باید بدانید که کلمه های کلیدی مدنظر شما چقدر رقابتی اند. با درک درستی از میزان رقابتی بودن کلمه های کلیدی خود، میتوانید کلمه های کلیدی را بیابید که ارزش داشته باشد برا رتبه در نتایج گوگل، روی آن ها کار کنید.
برای مثال: فرض کنید شما یک کتاب فروشی کتاب های دست دوم هستید و میخواهید “فروشگاه آنلاین کتاب” را هدف قرار دهید. بعید به نظر میرسد که بتوانید آمازون و بارنز و نوبل و… را شکست دهید. اما ممکن است جواهری در فهرست کلمه های کلیدی شما پنهان شده باشد که افراد کمی ان را هدف قرار داده اند، عبارتی مانند “فروشگاه آنلاین کتاب های عتیقه”.
اگر رقبایتان به کلمه کلیدی شما فکر نکرده باشند، برد با شماست. در این صورت شما به سادگی با یک سئوی بهتر شانس خوبی برای غلبه بر رتبه بندی آن ها دارید. بخشی از این سئو، داشتن فهرست کلمه های کلیدی Long-Tail برای جست و جوی شماست.
مقاله پیشنهادی: پارافریز چیست؟ (Paraphrase) آشنایی کامل + 4 نکته طلایی!
در مرحله بعدی، شما باید این فهرست را غربال کنید و کلمه های کلیدی رقابتی را از کلمه های کلیدی آسانی که هیچکس سراغشان نمیرود، تفکیک کنید.
دیدگاه های مختلفی درباره چگونگی یافتن کلمه های کلیدی رقابتی وجود دارد. محبوب ترین روش ها با نظر شخصی من در خصوص هر یک از آن ها در ادامه ذکر شده است.
1- مرور دستی فهرست، رتبه بندی ها را بررسی کنید سپس ببینید آیا صفحه های بی کیفیت در نتایج برتر ظاهر میشوند یا خیر.
این روش برای بررسی میزان رقابتی بودن، روش مناسبی است. با این حال، مطمئن نیست و به داده های واقعی نیاز دارید.
2- بررسی تعداد نتایج موتورهای جستجو برای کلمه های کلیدی انتخابی
پس از تایپ کلمه کلیدی، میزان نتایج زیر کادر جستجو ظاهر میشود. این تاکتیک در دوره های فدیمی آموزش سئو رایج است و هیچ وجه مستند نیست. ممکن است تعداد صفحات رقیب بسیار کمی برای کلمه کلیدی خاص وجود داشته باشد، اما سایت هایی که در نتایج بالای رتبه بندی قرار میگیرند میتوانند بی رقیب باشند و یا رقابت آن ها بسیار دشوار باشد.
3- استفاده از امتیاز رقابتی در ابزار جستجوی کلمه های کلیدی گوگل ادز
وسوسه نشوید. این یک اشتباه رایج است که معمولا برای آماتورهای این حوزه اتفاق می افتد و گاهی اوقات به عنوان راهی ساده برای میزان رقابت پذیری سئوی کلمه های کلیدی در برخی از وبلاگ های توصیه میشود ولی کارایی ندارد.
امتیاز رقابتی موجود در ابزار جستجوی کلمه های کلیدی گوگل ادز فقط مختص کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز در نظر گرفته شده است. این شاخص نشان میدهد که چه تعداد تبلیغ کننده برای یک کلمه کلیدی خاص از طریق تبلیغات پولی رقابت می کنند که ربطی به سئو ندارند.
4- استفاده از ابزار تحلیل رقابتی، مانند گزارش دشواری KWFinder سئو
برای دستیابی به ایده واقع بینانه، از شانس خود برای قرار گرفتن در رتبه بندی بالا با یک کلمه کلیدی خاص، باید بفهمید صفحه هایی که در ده رتبه برتر قرار گرفته اند، چه نقاط قوتی دارند.
ابزاری عالی برای این مورد، گزارش دشواری KWFinder سئوست. با گزارش دشواری KWFinder سئو، به سادگی کلمه کلیدی را در ابزار وارد کرده، سپس روی (Check Difficulty) کلیک کنید. این ابزار آمار مهمی درباره صفحات ظاهر شده در ده رتبه برتر را نشان میدهد.
از بین این آمار ها، مهم ترین آن ها عبارت اند از اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، لینک ها و اشتراک گذاری های فیس بوک و…. اگر اعتبار دامنه یا اعتبار صفحه بالای ندارید نگران نباشید. اگر سایت شما با موضوع مرتبط تر است، میتوانید با تمرکز بر ایجاد بک لینک به صفحه و بهبود فعالیت در شبکه های اجتماعی، نتایج خود را بهبود ببخشید. این کار به ویژه برای سایت های قوی تر با لینک ها و فعالیت های اجتماعی کم و سایت های غیراختصاصی با فهرست های عمومی یا Aggregator مناسب است.
مقاله پیشنهادی: برترین و بهترین موتورهای جستجو در سال 2022
در مرحله بعد، اگر وبسایت خود را در ابزار اکسپلور سایت Ahref وارد کنید، میتوانید با بررسی آمار های مشابه سایت، افدافتان را برای سبقت گرفتن از رقبا تنظیم کنید.
Ahref مجموعه ابزارهای سئو در یک ابزار
با داشتن این دانش، میتوانید کلمه های کلیدی با سطح معقول ترافیک و رقابت کمتر را بیابید و سپس اهدافتان را بر این اساس تعیین کنید که برای قرار گرفتن فهرست برتر، به چه تعداد لینک نیاز دارید. شما میتوانید کلمه های کلیدی را که رقبا از آن استفاده میکنند، تخمین بزنید که میزان بازدیدکنندگان از آن کلمه های کلیدی چقدر است و همین طور جایی را بیابید که لینک ها را از آن بدست آورند.
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم مدیر و موسس سئو لرن. سال ها هست که در زمینه سئو بصورت کاملا تخصصی فعالیت دارم. تا به حال توانسته ام تجربیات زیادی را در سئو کسب کنم، عاشق آموزش دادن سئو به همه علاقه مندان به این حوزه هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فرمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آخرین تغییرات در الگوریتمهای موتورهای جستجو و تاثیر آنها بر رتبهبندی
ویژگی های افزونه Rank Math SEO
ویژگی های افزونه Yoast SEO
بردکرامب در سئو: اهمیت، انواع، و تأثیر بر بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو
بهترین ابزارهای جایگزین های الکسا (3 تا از بهترین ها در سال 2023)
گوگل دیسکاور چیست؟ چطور وارد گوگل دیسکاور شویم؟
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
خیلی مفید بود عالی
بسیار عالی بود ممنون