الگوریتم گورخر چیست؟ + الگوریتم گورخر در سئو
جالبه بدونید گوگل یک باغ وحش داره! موتور های جستجوی گوگل در هر الگوریتم ماجرا و داستان های عجیبی دارد که نام هر کدام را به یکی از حیوانات اختصاص داده و آن ها را به دنبال وظیفه شان فرستاده تا بر سایت ها نظارت کنند و سایت ها را بر اساس الگوریتم ها، دسته بندی کرده و در نتایج گوگل رتبه بندی شوند. سئو لرن میخواهد شما را در این مقاله با الگوریتم گورخر (الگوریتمی برای سایت های فروشگاهی) آشنا کند. اگر در مورد الگوریتم گورخر اطلاعات زیادی ندارید و دوست دارید الگوریتم گورخر را بهتر بشناسید حتما این مقاله را دنبال کنید.
الگوریتم گورخر چیست؟
امروزه برای خرید هر کالایی ابتدا در گوگل سرچ میکنیم و از طریق فروشگاه های اینترنتی خریدمان را انجام میدهیم. با توجه به همین موضوع میتوان درک کرد که رفته رفته همه خرید ها بصورت اینترنتی انجام داده خواهد شد. خب گوگل با فهمیدن این ماجرا باید کاری میکرد که برترین فروشگاه ها در SERP گوگل قرار میگرفت برای همین الگوریتم گورخر را بوجود آورد. الگوریتم گورخر طبق قوانینی که دارد سایت ها را بررسی میکند و به آنها رتبه میدهد.
مقالات پیشنهادی: الگوریتم های گوگل
علت بوجود آمدن الگوریتم گورخر چیست؟
پس از زیاد شدن فروشگاه های اینترنتی و نارضایتی کاربران! گوگل الگوریتم گورخر را بوجود آورد تا طبق قوانین این الگوریتم سایت های فروشگاهی بررسی شوند و طبق امتیاز بدست آورده در SERP (رتبه های برتر گوگل) قرار بگیرند.
دلیل اسم گذاری گورخر روی این الگوریتم چیست؟
طبق نظرات تیم محقق در 2014 میلادی نتایجی از این الگوریتم دیده شد که بصورت راه راه بودند و این در گورخر به این معناست که حشرات موذی را دفع می کند… علت نام گذاری این الگوریتم با نام گورخر نیز بر همین ویژگی است.
مطلب پیشنهادی: اشتباهات سئو! 7 اشتباه سئو + راه حل
الگوریتم گورخر در سایت های فروشگاهی به چه نکاتی دقت میکند؟
تا اینجای مقاله با الگوریتم گورخر آشنا شدیم در ادامه قراره یاد بگیریم که چگونه یک سایت فروشگاهی را طبق قوانین الگوریتم گورخر سئو کنیم.
نماد الکترونیکی برای سایت های فروشگاهی
نماد الکترونیکی یک نوع لوگو و هویت برای سایت های فروشگاهی هست که توسط سایت های مانند اینماد، ساماندهی و… اعطا می شود. زمانی که کاربران وارد سایت شما میشوند و نماد الکترونیکی را مشاهده میکنند به سایت بیشتر اعتماد میکنند.
داشتن محتوای نابت و کاربردی
شما هر نوع سایتی داشته باشید باید کیفیت محتوا عالی داشته باشید که این لازمه هر سایتی میباشد و یکی از فاکتورهای مهم سئو هست. نوع محتوا هایی که تولید میکنید میتواند بصورت نوشتاری ، ویدیویی، عکس، صوتی، فایل pdf و… باشد. مهم ترین فاکتور در تولید محتوا یونیک بودن و کپی نبودن محتوای سایت است.
مقایسه محصولات!
اگر کاربرری در سایت شما در انتخاب محصول به مشکل به خورد و در بین چند محصول نداند کدام را انتخاب کند شما با داشتن قسمت مقایسه محصولات میتوانید مشکل کاربر را حل کنید و کاربر خریدش را انجام دهد و شما هم کالایتان را به فروش برسانید. این بخش تجربه کاری را در سئو بهبود میبخشد.
پشتیبانی آنلایین (چت آنلاین)
داشتن پشیتبانی آنلاین به این صورت است که زمانی که کاربر وارد سایت شما میشود در قسمت پایین چپ/راست یک پلتفرمی وجود دارد که میتوان با پشتیبان سایت چت کرد. این روش مانند این است که مشتری وارد مغازه شما شده و نیاز به کمک شما دارد تا مشکلش را برطرف سازد!
ریسپانسیو بودن سایت (واکنش گرا بودن سایت)
همه ما در میدانیم که امروزه بیش 70 درصد سرچ گوگل توسط گوشی های موبایل انجام میشود. اگر سایت شما برای گوشی های هوشمند بهینه نشده باشد کاربران زیادی را از دست میدهید و همین کار باعث میشود کاربران از سایت شما ناراضی باشد و همین امر باعث میشود که گوگل سایت شما را از SERP گوگل خارج کند و در این زمان به سئو سایت شما ضرر می رسد پس بهتر از که سایت شما برای گوشی های موبایل واکنش قرا یا همان ریسپانسیو باشد.
مطلب پیشنهادی: برترین و بهترین موتورهای جستجو در سال 2022
سرعت سایت
امروزه با پیشرفت اینترنت و بالا رفتن سرعت اینترنت، زمانی که کاربران در گوگل کلمه ای را سرچ میکنند و برروی نتایج کلیک میکنند انتظار دارند در کمتر از چند ثانیه سایت ها برایشان باز شود. اگر سرعت سایت شما پایین باشد و کاربران زیاد در انتظار بمانند باعث میشود از سایت شما خارج شده و وارد سایت دیگری شوند که این کار باعث میشود سئو سایت شما آسیب ببیند.
داشتن صفحات مخصوص در سایت های فروشگاهی
مطمعننا در سایت های فروشگاهی مشاهده کرده اید که قسمتی وجود دارد بنام قوانین مقررات، در این بخش شرایط خرید از سایت ها و… وجود دارد. الگوریتم گورخر بر روی این موضوع بسیار حساس است.
چیکار کنیم که الگوریتم گورخر سایت ما را پنالتی نکند؟
- داشتن درگاه مطمئن برای مشتری ها
- زمانی که کاربران در سایت شما اطلاعات خود را وارد میکنند (مانند شماره تلفن، کارت بانکی، اسم و…) باید بتوانید این اطلاعات را به امن ترین صورت ممکن نگه داری کنید
- قسمت محصولات را حتما در صفحه اصلی درج نمایید
- برای محصولات گارانتی و ضمانت برگشت کالا داشته باشید
- از SSL برای بالا بردن سایت خود استفاده نمایید
- بعد از خرید حتما کد رهگیری به کاربران سایت بدهید
- داشته قسمت علاقه مندی ها برای کاربران که بتوانند هر محصولی را دوست دارند در آن قسمت نگه داری بکنند
- حتما آدرس محل کار خود و شماره های تماس و راه ارتباطی در سایت را داشته باشید
- همیشه سعی کنید نظرات مثبت و راضی بودن کاربران را در کل سایت به اشتراک بگذارید
- داشتن قسمت بلاگ برای سایت
مطلب پیشنهادی: آموزش فعال کردن امنیت SSL برای سایت های وردپرسی
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم مدیر و موسس سئو لرن. سال ها هست که در زمینه سئو بصورت کاملا تخصصی فعالیت دارم. تا به حال توانسته ام تجربیات زیادی را در سئو کسب کنم، عاشق آموزش دادن سئو به همه علاقه مندان به این حوزه هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فرمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آخرین تغییرات در الگوریتمهای موتورهای جستجو و تاثیر آنها بر رتبهبندی
ویژگی های افزونه Rank Math SEO
ویژگی های افزونه Yoast SEO
بردکرامب در سئو: اهمیت، انواع، و تأثیر بر بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو
بهترین ابزارهای جایگزین های الکسا (3 تا از بهترین ها در سال 2023)
گوگل دیسکاور چیست؟ چطور وارد گوگل دیسکاور شویم؟
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
یعنی میشه گفت بهترین مقاله در مورد الگوریتم گورخر بود