چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟
اگر با سئو آشنایی داشته باشید حتما با کلمه رپورتاژ آگهی مواجه شده اید. مطمعنن تا به حال از خودتان پرسسیده اید که رپورتاژ آگهی چیست؟ چگونه میتوانم یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟ که در این مقاله کامل به سوالات شما پاسخ داده ایم. اگر به حوزه سئو علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم از صفحه آموزش سئو دیدن کنید.
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ نوعی تبلیغات در سایت های دیگری میباشد که ترجیحا با حوزه کاری ما برابر باشد. رپورتاژ را به ساده ترین نوع اگر بخواهم برایتان تعریف کنم این است که شما یک محتوا همراه با لینک سایت خودتان به سایت مورد نظر میدید تا در سایتش انتشار کند. ولی یکسری موارد را باید رعایت کنید تا تاثیر بیشتر در سایت شما بگذارد یعنی شما یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسید که در ادامه مقاله چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟ کامل برای شما توضیخ خواهم داد پس با سئو لرن همراه باشید.
انواع رپورتاژ آگهی
- رپورتاژ آگهی تصویری
- دفاعیه
- رپورتاژ ژورنالیستی
رپورتاژ آگهی تصویری
در رپورتاژ آگهی تصویری محتوا به چه صورت است؟ در رپورتاژ آگهی تصویری محتوا بصورت بنری میباشد که سایت ها شرکت هایی که میخواهند این نوع تبلیغ را انجام دهند باید یک بنر (عکس) جذاب طراحی می کنند که کاربر کنجکاو بشه و روی عکس کلیک کنه و وارد مقاله اون عکس بشه.
دفاعیه
برای بعضی از برند ها حاشیه سازی انجام می دهند یا به نوعی در بحران رسانه ای قرار میگیرند و باعث میشود که اعتبار برندشان در معرض خطر قرار بگیرد، این برند ها چیکار میکنند؟ یک رپورتاژ منتشر میکنند و در آن بصورت غیر مستقیم از برند خود محافظت (دفاع) میکنند که به این نوع رپورتاژ آگهی، رپورتاژ دفاعیه میگوییم
رپورتاژ ژورنالیستی
در این مدل رپورتاژ آگهی سایت ها یا شرکت ها نظر رسانه ها را به سمت خود جلب میکنند و شرکت ها یا سایت ها میخواهند خبری به دست ژورنالیست ها برسانند که در مورد برند، سایت ، کسب و کار خودشان محتوایی مینوسیند و این نوع رپورتاژ ها ارزش بالایی دارند. رپورتاژ ژورنالیستی و دفاعیه کاملا برعکس هم هستند.
اجزای رپورتاژ آگهی
- متن اصلی
- میان تیتر
متن اصلی
قسمتی که اصل ماجرا را بیان کرده اید را اصل مطلب میگوییم. باید در این دو قسمت متن اصلی و میان تیتر جوری محتوا نویسی انجام دهید که اطلاعات را کامل انتقال دهید و قبل ورود کاربر به متن اصلی باید ذهنش را کامل آماده کرده باشید!
مطلب پیشنهادی: الگوریتم گورخر چیست؟ + الگوریتم گورخر در سئو
میان تیتر
میان تیتر برای راحتی کاربران ایجاد میکنیم در این قسمت متن اصلی را به چند قسمت تقسیم میکنیم ولی بطوری که متن اصلی را به کاربر انتقال دهیم.
پیشنهاد میشود از دوره آموزش رپورتاژ آگهی حرفه ای هم دیدن کنید.
رپورتاژ آگهی چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟
اولین شرط تأثیر مثبت رپورتاژ آگهی بر سئوی سایت این است که آگهی رپورتاژ در یک سایت معتبر منتشر شود. شرط دوم این است که اصول گزارش نویسی را رعایت کرده باشید و اگر اطلاعات کافی در مورد اصول رپورتاژ نویسی ندارید نگران نباشید. در ادامه این مقاله اصول مفید بیشتری را به اختصار توضیح خواهیم داد. در مورد رپورتاژ نویسی تا بتوانید با آن آشنا شوید. اگر این دو مورد را رعایت کنید، رپورتاژهای مکتوب میتوانند تأثیر بسیار مثبت و مثبتی بر سئوی سایت شما بگذارند.
ارزش کلمات کلیدی در سئو بسیار بالاست، بنابراین از کلمات کلیدی زیادی در گزارش ها و مقالات استفاده می کنند. در ادامه این مقاله نکاتی را در مورد نحوه گزارش نویسی به شما می دهیم تا بتوانید گزارشی ابتدایی و بی نقص بنویسید.
اگر شما هم می خواهید به صورت صحیح و اصولی گزارش بنویسید و می خواهید مشتری جذب کنید، این مقاله را از دست ندهید و تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
چند نکته برای نوشتن رپورتاژ آگهی
عنوان رپورتاژ بسیار مهم است، عنوان رپورتاژ برای مخاطب مانند قلاب است و از اهمیت بالایی برخوردار است، قبل از ورود کاربر به محتوا، عنوان رپورتاژ باید توجه او را جلب کند و او را مشتاق مطالعه کند. ، ادامه رپورتاژ را ببینید. عنوان رپورتاژ باید احساسات کاربران را تحریک کند.
صداقت با مخاطب بهترین کار است، نباید کاربران را با نیرنگ و دروغ فریب داد، اطلاعات صحیح را در اختیار خواننده قرار داد تا خوانندگان خیالشان راحت باشد و فکر نکنند نویسنده با مخاطب صادق نیست. ادعاهای توخالی همیشه شکست می خورند، صادق باش و راحت بنویس.
از ابزارهای مختلف استفاده کنید، در رپورتاژ نویسی دست نویسنده باز است و می تواند از هر ابزاری کمک بگیرد، پس فقط به متن بسنده نکنید و سعی کنید با تصاویر توجه مخاطب را جلب کنید و حال مخاطب را بهتر کنید. مغز را در ویدیوی رپورتاژهای خود بگنجانید. همچنین می توانید از نمایش آمار استفاده کنید و گزارش های خود را نسبت دهید.
زمان برای شما چیزی کمتر از طلا نیست، سعی کنید این سرمایه گرانبها را از دست ندهید، به خصوص در دنیای اینترنت که رقبای زیادی دارید و هر لحظه امکان عقب افتادن وجود دارد. سعی کنید مطالب را مرتب نگه دارید و مخاطب را برای خود نگه دارید.
از کاربران بخواهید کاری انجام دهند که به دلیل تنبلی سایت را ترک نکنند. به عبارت دیگر می توانید لینک خرید محصول یا شماره قرار دهید و از کاربران بخواهید برای مشاوره با شما تماس بگیرند یا برای خرید محصولات به لینک مراجعه کنند.
سخن آخر
در این مقاله سعی کردیم به شما یاد بدهیم که چگونه یک رپورتاژ با محتوای خوب را بنویسید و امیدوارم که اطلاعات کافی را به شما داده باشیم. ما در سایت سئو لرن تمامی مواردی که به آموزش سئو مرتبط هست را به حرفه ای ترین شکل ممکن به شما یاد میدهیم و خوشحال هستیم که همیشه برای یادگیری سئو سایت سئو لرن را انتخاب کرده اید. متشکریم تا انتهای مقاله چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب بنویسیم؟ همراه ما بودید
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم مدیر و موسس سئو لرن. سال ها هست که در زمینه سئو بصورت کاملا تخصصی فعالیت دارم. تا به حال توانسته ام تجربیات زیادی را در سئو کسب کنم، عاشق آموزش دادن سئو به همه علاقه مندان به این حوزه هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید