چگونه کلمه کلیدی مناسب پیدا کنم!
ما در سایت سئو لرن بهترین آموزش های سئو را برای شما فراهم میکنیم و هدف ما افزایش فروش و رتبه های سایت شماست که در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه کلمه کلیدی مناسب برای محتوای سایتتان انتخاب کنید و بتوانید با کلمات کلیدی مناسب سئوی بهتری انجام دهید… با سئو لرن همراه باشید.
1- استفاده از پیشنهادات گوگل
پیشنهادات گوگل یکی از بهترین و برترین منابعی است که میتوانید برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند از آن استفاده کنید. برای اینکار کافیست کلمه کلیدی خود را در کادر سرچ گوگل وارد کنید و منتظر بمانید که کلمات کلیدی مرتبط و پیشنهادی را برای شما نشان دهد. گوگل همیشه در سعی است که بهترین نتایج را برای کاربران نشان دهد که از این طریق میشه پی برد که پیشنهادات خود گوگل سرچ زیادی دارد و در نتیجه میتوانیم با این کلمات سئو بهتری را داشته باشیم.
2- استفاده از جست و جو های مرتبط گوگل
جست و جو های مرتبط گوگل زمانی برای شما نمایش داده میشود که چیزی را سرچ کنید. در انتهای صفحه اول جستجوی شما گوگل چندین کلمه کلیدی که نزدیک به کلمه کلیدی شماست و پر سرچ است را نمایش میدهد که عموما 8 کلمه کلیدی نمایش میدهد. در این قسمت هم میتوانید از پیشنهادات گوگل برای استفاده از کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید که به شدت پیشنهاد میشود.
مطلب پیشنهادی: تاثیر UI و UX در فروش سایت
3- استفاده از ابزار ها برای یافتن کلمه کلیدی
برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب پیشنهاد میکنم که ابزار های تحلیل کلمه کلیدی در کنار این مواردی که برایتان پیشنهاد شد استفاده کنید چون میتونن تو سئوی سایت شما تاثیر زیادی بزارند و رقیبانتان پیشی بگیرید. سئو لرن به شما پیشنهاد میکند که از چند ابزار بصورت همزمان استفاده کنید که اطلاعات به اندازه کافی بدست آورید و کلمات کلیدی مناسبتری بدست آورید. (بعضی ابزار ها بدلیل تحریم برای ایران کار نمیکنند ولی راهکار هایی برای دور زدن وجود دارد.)
ابزار keyword Tool
این یک ابزار رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی هست ولی این ابزار کلمات کلیدی طولانی یا همان Long Tail را برای ما پیشنهاد میدهد. کلمات کلیدی طولانی میتواند فروش بالایی داشته باشد و رقابت کمتری را دارد.
ابزار Google Trends
با استفاده از گوگل ترندز میتوانید ببنید که کاربران کدام کلمات را بیشتر سرچ میکنند و ابزار خوبی برای تحلیل و بررسی بین سرچ کلمات است.
مطلب پیشنهادی: لینک فالو و نوفالو چه تفاوت هایی دارند؟
4- آنالیزگر ها و آمارگیر ها
آمارگیر ها نقش مهمی را میتواند در سئو شما داشته باشد شما می توانید با این ابزار نرخ تبدیل، نرخ بازدید ، رفتار کاربران ، نرخ ورودی و… را مشاهده کنید و ابزار پیشنهادی من به شما گوگل آنالیتیکس میباشد.
5- بررسی گزارش تبلیغات (گوگل ادز)
اگر کمپین تبلیغاتی گوگل ادز داشته باشید می توانید نرخ کلیک و نرخ تبدیل را مشاهده کنید. گوگل ادز نسبت به گوگل آنالیتیکس دقیق تر بوده و دیگر آمار ها را هم به شما ارائه میدهد. از تعداد کلیک هایی که برای هر تبلیغات شما گرفته میشود میتوانید از تیتر های آن ها به عنوان کلمه کلیدی استفاده کنید.
مطلب پیشنهادی: انواع پسوند های دامنه
6- زیر نظر داشتن رقبا
برای انتخاب کلمه کلیدی یک راه دیگر وجود دارد که می توانید رقبا را تحلیل و بررسی کنید. از کلمات کلیدی کوتاه شروع کنید و کلمات در گوگل جستجو کنید و رتبه رقیبتان را بررسی کنید برای مثال اگر حوزه کاری شما کفش است میتوانید با این کلمات شروع کنید (خرید کفش مردانه) (خرید کفش ارزان قیمت) (خرید کفش در تهران) و….
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید