آپدیت هسته گوگل 2023 ✔ + تاثیراتش بر سئو
گوگل هر سال مخفیانه یکسری بروز رسانی هایی انجام میدهد. ممکن است آن را اعلام کند، اما نتایج و عملکرد آن معمولا پنهان است. اما در این مقاله به بررسی جامع و کامل به روز رسانی هسته گوگل 2023 + تاثیراتش بر سئو می پردازیم.
در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما ارائه دهیم که می تواند رتبه سایت شما را به شکلی خاص بهبود بخشد. اگر نتایج گوگل سرچ کنسول و وضعیت سایت خود را در ماه اسفند (march) بررسی کرده باشید. متوجه خواهید شد که آمار ورود سایت شما به شکل خاصی در حال تغییر است. برخی از سئوکاران بیتجربه فکر میکردند که الگوریتم رقص گوگل یا همان گوگل دنس در حال تغییر و بروزرسانی خود است، زیرا به دلیل بهروزرسانی اصلی گوگل بود.
اگر اشتباه می کردند، معمولاً گوگل نسخه اصلی خود را به روز می کند. چند دقیقه تا چند روز طول می کشد تا کالیبراسیون انجام شود. حال فرض کنید قرار است سنگین ترین الگوریتم خود را در دو فاز بارگذاری کند. در این صورت ممکن است آمار جستجوی کنسول و موقعیت مکانی شما به شکل خاصی تغییر کند. این تغییر وضعیت در جهت مثبت یا منفی موقتی خواهد بود. بنابراین هنگامی که به روز رسانی هسته گوگل اعلام می شود. تغییرات سئو در این مرحله باورنکردنی خواهد بود.
نکته بعدی که باید به آن توجه کنید این است که به روز رسانی هر الگوریتم معمولاً منجر به تغییرات کوتاه مدت و بلند مدت می شود. به عنوان مثال، زمانی که الگوریتم EAT به روز شد. مقالات نمایه نشدند. در نتیجه، سعی کنید در طول به روز رسانی های اصلی هسته گوگل یا الگوریتم های گوگل، مقاله ها را آپلود نکنید. زیرا این بهترین سناریو خواهد بود که حداقل باعث مشکلات انتشار می شود.
ارتباط بین به روز رسانی هسته گوگل و سئو سایت چیست؟
در آموزش سئو وردپرس، ما به طور خاص رابطه بین به روز رسانی های اصلی گوگل و سئو سایت را بررسی کردیم. اما در این قسمت به اختصار به آن اشاره می کنیم. به طور کلی هدف از سئوی درون سایت این است که محتوا و عناصر سایت شما را به گونه ای تغییر دهد که گوگل بیشتر به آن توجه داشته باشد. حال فرض کنید که این قوانین برای مدت بسیار کوتاهی تغییر خواهند کرد. در چنین شرایطی زحمات شما بیهوده خواهد بود. برای جلوگیری از این مشکل، متخصصان سئو معمولاً تاریخ به روز رسانی هسته گوگل را بررسی می کنند. زمانی که یک به روز رسانی باید به روشی خاص پیاده سازی شود.
در این دوران معمولا سعی می کنند فعالیت های جانبی انجام ندهند. در این صورت می توانند با تحلیل به روز رسانی هسته گوگل و اتخاذ تصمیم مناسب، استراتژی مناسبی برای الگوریتم جدید گوگل داشته باشند. با این حال، یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به روز رسانی های اصلی گوگل را بررسی کنید. استفاده از بخش مدیران سایت گوگل معمولا در قسمت وب مستر گوگل، کارشناسان سئو و طراحان مختلف سایت با یکدیگر در خصوص نتایج این آپدیت وارد گفتگو و چالش می شوند. همچنین می توانید با بررسی این موارد به اهداف مورد نظر خود برسید.
از سوی دیگر، به این نکته توجه کنید که گوگل به طور کلی یکی از بهترین استراتژی های خود در سال 2023 را برای به روز رسانی الگوریتم محتوای خود حفظ کرده است. امسال، گوگل در مورد محتوا و نحوه نگارش آن بسیار سختگیرانه تر عمل خواهد کرد. همچنین می توانید به صورت ویژه روی تولید محتوای خود کار کنید. در این صورت، این تغییرات نه تنها به شما آسیب می رساند، بلکه می تواند رشد آسانسوری بسیار قوی را برای سایت شما به همراه داشته باشد.
آیا بررسی تاریخ به روز رسانی هسته گوگل مهم است؟
گاهی گوگل به روز رسانی های اصلی خود را اعلام می کند و بهتر است در این زمان تغییرات عمده ای در سئو یا ساختار سایت خود ایجاد نکنید. طبق تحقیقات انجام شده در هر به روز رسانی هسته گوگل، معمولاً چندین گروه از الگوریتم های فعال برای افزایش سرعت جستجو در گوگل به روز می شوند. همچنین باید بررسی کنید که هر الگوریتم چه تغییراتی ایجاد کرده است و چگونه میتوانید بیشترین استفاده را از آن ببرید.
نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به دنبال تغییرات در بخش وب مستر دامنه های وب انگلیسی باشید. زیرا معمولا این افراد بررسی های دقیق تری دارند و اطلاعات موثق تری در اختیار ما قرار می دهند. با این حال، تمام تلاش خود را برای بررسی نتایج جستجوی کنسول خود و ایجاد این تغییرات انجام دهید. بررسی کنید که کدام قسمت از سایت شما بیشترین نوسانات ترافیکی را دارد. با آنالیز صحیح این قسمت می توانید نتیجه خوبی بگیرید و به سئوی سایت خود کمک ویژه ای کنید.
مهم ترین به روز رسانی های اصلی گوگل در سال 2023 چیست؟
ما در سال 2023 به روز رسانی های بسیار قدرتمندی خواهیم داشت که در بخش ها به آنها اشاره خواهیم کرد. توجه داشته باشید که امسال هوش مصنوعی و CHAT GPT تغییرات گوگل را بیشتر کرده است و بهترین تلاش گوگل برنده شدن در رقابت با هوش مصنوعی است. توجه داشته باشید که گوگل یکی از بزرگترین هوش مصنوعی را در جهان دارد. با این حال، درک رفتار مخاطبان شما یک چالش بسیار جدی خواهد بود.
1. اولین و مهمترین به روز رسانی دو مرحله ای گوگل در سال 2023 “MUM”
اولین آپدیت هسته گوگل مربوط به الگوریتم MUM است. در اکتبر و دسامبر 2022، گوگل اخباری در مورد تغییرات خود در بخش بررسی محتوا منتشر کرد. هدف این الگوریتم این است که زبان انسان و زبان ماشین را در کنار هم قرار دهد. در این صورت سئوی سایت شما به چارچوب جدید بستگی دارد. در گذشته، استفاده از یک برچسب قوی و کارکنان صفحه کلید می توانست رتبه شما را کسب کند. اما به دلیل به روز رسانی هسته گوگل در سال 2023 این امکان پذیر نخواهد بود و همچنین ممکن است این موضوع برای شما تبدیل به یک نقطه ضعف شود.
توجه داشته باشید که هرچه محتوای شما به زبان گفتاری نزدیکتر باشد، الگوریتمهای گوگل بهتر میتوانند آن را درک کنند. زیرا بیش از 60 درصد جستجوها مربوط به زبان گفتاری انسان و پرسیدن سوال از گوگل است. با این حال، باید توجه داشته باشید که محتوای شما زمانی ارزشمند است که متعادل باشد. منظور ما از این مطلب این است که نباید از ویرایش های بی ادبانه بی شماری در محتوای خود استفاده کنید. در عوض، باید لحن محتوای خود را به سمت زبان عامیانه هدایت کنید.
نکته بعدی که باید توجه داشته باشید این است که گوگل اهمیتی نمی دهد که محتوای شما برای یک بخش وبلاگ نوشته شده باشد یا محتوا یک صفحه فروش محصول باشد. برای گوگل مهم است که لحن و ادبیات آن به گفتار محاوره ای نزدیک باشد. همچنین در اینجا لازم به ذکر است که در سال 2023 استفاده از علائم اهمیت زیادی پیدا کرده است. به روز رسانی الگوریتم MUM بیان می کند که درک علائم نگارشی برای الگوریتم MUM با توجه به نوع زبان بسیار کاربردی و دقیق شده است. بنابراین، شما باید به دقت به نشانه گذاری یک متن نگاه کنید.
2. دومین آپدیت گوگل مربوط به بررسی بک لینک های تبلیغاتی
به طور کلی، کارشناسان سئو همیشه سعی می کنند مسیر رشد را کوتاه کنند. یکی از تکنیک هایی که معمولا استفاده می کنند رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی در سال 2023 کمی دشوارتر می شود. زیرا گوگل لینک های خارجی را با دقت بیشتری بررسی می کند. طبق تحقیقات بهترین تیم تولید محتوا از وبمسترهای گوگل، خرید بک لینک از سایت های معتبر برای افزایش اعتبار ممنوع است. اگر گوگل از این موضوع مطلع شود، آن را غیرفعال خواهد کرد. بنابراین، اگر قصد بازدید از سایتهای تبلیغاتی معتبر را دارید، باید بدانید که گوگل تگهای تبلیغاتی را بررسی میکند و به صورت دستی گزارش میدهد.
استفاده از این بخش می تواند تاثیر بسزایی در مهارت رپورتاژ آگهی و کارایی تبلیغ شما داشته باشد. یک نکته دیگر که ممکن است در این بخش به آن اشاره شود. موضوع حاضر غیر مستقیم است. اگر قرار است بازدهی رپورتاژ شما بالا باشد، باید سعی کنید مخاطبانتان زمان بیشتری را صرف آن کنند و این به اعتبار سایت شما و سایت طرف مقابل کمک می کند. برای این موضوع پیشنهاد میکنم حتما آموزش رپورتاژ آگهی استاد مهدی فاتحی فر را ببینید.
به دلیل این مشکل باید وب سایت و خدمات خود را به صورت غیر مستقیم معرفی و ارائه دهید. در چنین شرایطی بهره وری شما به شکل ویژه ای افزایش می یابد. توجه داشته باشید که تبلیغات بنری شما و همچنین لینک های خارجی باید بر اساس به روز رسانی های اصلی گوگل باشد. در آخرین به روز رسانی هسته گوگل، تبلیغات بنری برای افزایش اعتبار سایت شما بررسی می شود، نه تبلیغات استراتژی جدید.
3. محتوای ویدیویی و محتوای صوتی در چهارمین به روز رسانی هسته گوگل اهمیت بیشتری یافته است
با افزایش سرعت اینترنت بسیاری از افراد شروع به استفاده از مطالب آموزشی در قالب ویدئو کرده اند. به همین دلیل شبکه های اشتراک ویدئو مانند یوتیوب و آپارات نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند. گوگل از این فرصت استفاده کند. در سال 2023 جایزه ویژه ای را برای محتوای ویدیویی و محتوای صوتی در قالب پادکست در نظر گرفته است. زمانی که محتوایی متناسب با مخاطب ایجاد می کنید. در این صورت می توانید بازده بسیار بالایی داشته باشید.
البته به خاطر داشته باشید که محتوای ویدیویی با کیفیت همیشه برای گوگل مهم خواهد بود. اگر محتوای شما تکراری است و لطفا بازخورد مناسب را وارد کنید. نه تنها این استراتژی منجر به توسعه و بهبود سئو سایت شما نمی شود. بلکه باعث افزایش رتبه سایت شما می شود. از طرفی توجه داشته باشید که استفاده از پلتفرم هایی مانند یوتیوب و آپارات می تواند یک فلش چند منظوره در سایت برای نمایش محتوای ویدیویی باشد. با این حال، شما رتبه سایت خود را نیز بهبود بخشیده اید. از سوی دیگر، برندسازی خود را بهبود بخشیده اید و توانسته اید به مخاطبین بیشتری برسید.
در نهایت می توانید یک منبع درآمد اضافی از این موضوع داشته باشید. فرض کنید قصد دارید یک آموزش وردپرس در سایت خود داشته باشید. اگر می توانید یک آموزش رایگان داشته باشید و بتوانید با محتوای متنی خود نوع جدیدی از محتوا ارائه دهید. در چنین شرایطی علاقه گوگل و موتور جستجوی آن بیشتر می شود. این موضوع به طور خاص در آپدیت 2023 گوگل در ماه آینده بررسی و اجرا خواهد شد. اگر می توانید برنامه ریزی مناسبی برای این موضوع داشته باشید. در این صورت می توانید افزایش قابل توجهی را در فروش کالا و خدمات خود تجربه کنید.
4. در سومین آپدیت گوگل، افزایش تعامل مستقیما بر سئوی سایت شما تاثیر می گذارد
فرض کنید شما یک سایت آموزش زبان انگلیسی دارید. پس از آپدیت اصلی گوگل در سال 2023، متوجه می شود که رتبه سایت شما در حال افزایش است و از طرف دیگر ورودی سایت شما نیز با گذشت زمان کاهش می یابد. اگرچه شما بیشتر روی تبلیغات و سئوی خود سرمایه گذاری کرده اید. اما باز هم به نتیجه دلخواه نمی رسید. این می تواند به دلیل سطح پایین تعامل با مخاطبین شما باشد. در سال 2023، سایت هایی که تعامل بیشتری با بازدیدکنندگان خود دارند، به طور کلی رتبه بهتری دارند. این موضوع به دلیل سئوی یک سایت نیست، بلکه به دلیل رعایت قوانین گوگل است.
توجه داشته باشید که به روز رسانی های گوگل نیز بر بهبود کسب و کار شما تمرکز دارد. تا جایی که در استراتژی کلان خود به روز رسانی های بهتری دریافت کنید و تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید، می توان گفت که کارایی کار شما نیز به نوعی افزایش می یابد. برای درک بهتر این موضوع می توانید به مقاله «درگیری یا درگیری کاربر با محصول» به صورت اختصاصی و کاربردی مراجعه کنید.
از طرف دیگر، شما بیشتر با مخاطبین خود تعامل دارید. این به این معنی است که بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت شما صرف خواهند کرد. در نتیجه سئوی سایت شما قوی تر شده و بهبود رتبه بیشتری را تجربه خواهید کرد. در نتیجه، اگر تعامل عملی را افزایش داده باشید، اهداف زیادی را با یک سنگ اصابت کرده اید و اهداف شما به طور گسترده محقق خواهد شد.
5. آپدیت مارس 2023 یکی از مهم ترین و قدرتمندترین آپدیت های گوگل است…
یکی از مهم ترین و روشنگرترین به روز رسانی های گوگل که سئوکاران بی شماری را سردرگم کرده است، به روز رسانی هسته گوگل در مارس 2023 است. متاسفانه در زمان نگارش این مقاله، اطلاعات زیادی در دسترس نیست. اما به طور کلی مکان هایی که در زمینه گردشگری و معرفی مکان های جغرافیایی هستند بیشترین تاثیر را داشته اند و رتبه آنها به شکل خاصی تغییر یافته است. اما افرادی که در بخش مالی کار می کنند عموماً از این به روز رسانی اصلی گوگل آسیب کمتری می بینند. با این حال، با بررسی این به روز رسانی، به جزئیات جالبی دست یافتیم.
اولین و مهمترین چیزی که متوجه شدیم این است که گوگل به سایت هایی که نقشه بسیار قوی دارند و از لینک های داخلی قوی استفاده می کنند امتیاز ویژه ای می دهد. از طرف دیگر، اگر لینک سازی خارجی و نقشه سایت شما نامشخص و پیچیده باشد، احتمالاً افت قابل توجهی در رتبه خود تجربه کرده اید. همچنین تمام کسانی که به طور مداوم از مزرعه بک لینک می گرفتند بی اثر شدند و رتبه برخی افراد نیز تا 10-15 افزایش یافت.
نکته دیگری که گوگل در آپدیت جدید خود بررسی کرده است، اعتماد بازدیدکنندگان به سایت شما است. به طور معمول، سایت هایی که توانسته اند اعتماد مخاطبین خود را جلب کنند و اطلاعات زیادی دارند و یا تعامل بسیار بالایی از مخاطبین خود دریافت می کنند، معمولاً نسبت به سایرین بهبود رتبه بالاتری دارند. در نهایت، کسانی که فضای مجازی قوی داشتند و آن را به خوبی با سایت خود ادغام کردند، به شبکه بسیار قوی نیز دست یافتند. اگر به دنبال شبکه قوی قوی بین مخاطبین سایت و فضای مجازی خود هستید. می توانید از آموزش اینستاگرام به روشی خاص استفاده کنید.
6. در آخرین به روز رسانی هسته گوگل، داشتن پروداکت رویو اهمیت ویژه ای پیدا کرده است
از سال 2021، بهروزرسانیهای اصلی گوگل حول محور محصول ریو متمرکز شدهاند و از طرف دیگر سایتهای فروشگاهی باید توجه ویژهای به این موضوع داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانند به کارایی مطلوب خود برسند. به عنوان مثال، اگر قرار است از یک متن بازنویسی ساده برای توضیحات محصول خود استفاده کنید. سئوی سایت شما کمتر مورد توجه و بهبود قرار خواهد گرفت. نوشتن یک محتوای قوی در سبک بررسی محصول مستلزم آن است که از برخی خلاصههای محصول و تحقیقات عملی در محتوای خود استفاده کنید.
از طرفی باید از عکس های باکیفیت و دست اول با ابزار دقیق و مستحکم نیز استفاده کنید. اگر قصد دارید عکس محصول خود را آپلود کنید، به جای استفاده از عکس از اینترنت، می توانید یک عکس با کیفیت از تلفن همراه خود بگیرید و آن را فتوشاپ کنید تا یک ماده بصری قوی برای ارائه محصول خود ایجاد کنید. شما می توانید استفاده کنید. اگر اطلاعات کافی در مورد فتوشاپ ندارید. شما می توانید به آموزش های فتوشاپ در وب به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که قرار نیست تنها بر ارائه یک محصول تمرکز کنید. بلکه باید محتوای جامع و کاملی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
برای یک پروداکت رویو، باید از یک محتوا نویس قوی استفاده کنید که متون مشابه و منحصر به فردی در سراسر وب داشته باشد. همانطور که می دانید، تا جایی که گوگل درک بهتری از نویسنده محتوای شما داشته باشد، اعتبار آن محتوا بیشتر می شود. این موضوع به ویژه در الگوریتم MUM قوی است. تاکتیک دیگری که می توانید برای نوشتن نقد و بررسی محصول استفاده کنید، بیان نکاتی در مورد نقاط قوت و ضعف محصول است. تا مخاطبان شما بتوانند بنا به نیاز آن را بررسی کنند. در نهایت بهترین تکنیکی که می توانید برای بررسی محصول استفاده کنید این است که با مخاطبان خود صادق باشید و نقاط ضعف محصولات خود را بیان کنید. حتی برخی از سایتهای خرید به دلیل سرفصل معایب محصول، رتبه بهتری کسب کردهاند.
سخن آخر
در این مقاله، بهروزرسانیهای هستهای Google در سال 2023 را به صورت جامع و جامع مورد بحث قرار دادیم. در حال حاضر هیچ تقویم به روز رسانی دقیقی برای این موضوع منتشر نشده است. گاهی اوقات، برخی از به روز رسانی های اصلی گوگل در چند مرحله انجام می شود. به این ترتیب، تجزیه و تحلیل آن دشوار خواهد بود. به عنوان مثال، به روز رسانی ژانویه 2023 در دو مرحله انجام شده است. نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی وضعیت شما به شدت تغییر می کند، شوکه نشوید. اجازه دهید بهروزرسانی اصلی گوگل 7 تا 10 روز بگذرد و سپس آن را تحلیل و بررسی کنید.
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید