آموزش رپورتاژ آگهی | آموزش رپورتاژ نویسی + تکنیک های حرفه ای
آموزش رپورتاژ آگهی | رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ نویسی چیست؟ آموزش رپورتاژ نویسی ، رپورتاژ آگهی یعنی چه؟ ، چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ و…. در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد ، زمانی که شما آموزش سئو رو شروع کنید و وارد دنیای وب شوید این سوال رو از خودتون میپرسید که رپورتاژ آگهی چیست! شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل یکی از قدم هایی باید بردارید انتشار رپورتاژ در سایت های مختلف است حالا تو ادامه بهت میگم توی چه سایت هایی و چگونه یک رپورتاژ آگهی درست انتشار کنید باید اصول رپورتاژ نویسی را رعایت کنید که در ادامه خواهم آموزش کامل رپورتاژ نویسی را به شما یاد خواهم داد… بهتره که اول در مورد نام رپورتاژ آگهی صحبت کنیم… رپورتاژ ، رپرتاژ ، ریپورتاژ ، رپورتاج نام هایی هستند که برای این قسمت میگیوییم ولی بهتر است که همیشه از نام درست استفاده کنیم و بگوییم رپورتاژ Reportage و جای دیگه ای از اسم های اشتباه استفاده نکنیم چون اشتباه هست! در ادامه مقاله آموزش رپورتاژ نویسی همراه سئو لرن باشید…
توضیحاتی در مورد آموزش رپورتاژ آگهی
هدف از انتشار رپورتاژ چیست؟
معمولا رپورتاژ آگهی را با دو هدف اجرا میکنند:
1- برندینگ (برند شدن)
2- لینک سازی
انتشار رپورتاژ آگهی با هر هدف نتیجه متفاوتی را پیش رو خواهد داشت با هر هدفی که رپورتاژ انتشار میکنید باید استراتژی هایی برای آن بچینید. برای مثال نحوه نوشتن محتوا.
برخی از افراد محتوای رپورتاژ را به گونه ای مینویسند زمانی که کاربر شروع به خواندن میکند میفهمد که این یک تبلیغ هست و همه افراد نسبت به محتوای تبلیغاتی گارد دارند. برای همین میگوییم که محتوای رپورتاژ باید به نحوه ای نوشته شود که بصورت غیر مستقیم تبلیغ انجام داده شود.
خوشبختانه ما در دوره آموزش کامل رپورتاژ آگهی کاملا در مورد نوشتن یک محتوای خوب و ویژگی های یک محتوای خوب صحبت کرده ایم که میتوانید آموزش صفر تا صد رپورتاژ آگهی را تهیه کنید.
شما چه دلایلی برای انتشار رپورتاژ دارید؟ اصلا چرا باید رپورتاژ آگهی انتشار کنید؟ چگونه یک محتوای جذاب و عالی بنویسیم؟ از چه کلماتی برای رپورتاژ استفاده کنیم؟ و کلی سوال که در این دوره همه را به شما آموزش داده ایم.
پیشنهاد میشود بخوانید: سایت های رپورتاژ آگهی رایگان
چه اقداماتی برای اجرای رپورتاژ آگهی لازم است؟
در کل مجموعه کارهایی باید برای خرید رپورتاژ آگهی انجام دهید به سه محله تقسیم میشود قبل، حین ، بعد از اجرای رپورتاژ آگهی.
اقدام های لازم قبل از سفارش رپورتاژ آگهی
همیشه قبل از سفارش رپورتاژ یک زمان خوب برای اجرای رپورتاژ (کمپین تبلیغاتی) انتخاب کنید و در آن زمان اجرا کنید تا تاثیر مثبت را بر روی سایتتان ببینید.
در انتخاب سایت ها هم دقت کنید! زمانی که شما یک رپورتاژ را منتشر میکنید گوگل آن محتوا و حوزه کاری سایت را بررسی میکند اگر محتوای شما با حوزه کاری سایت متفاوت باشد گوگل این موضوع را میفهمد. و نکته ای که اینجا وجود دارد “مشتری هدف شما در این سایت ها وجود ندارد” اگر در سایت هایی که با حوزه کاری شما یکی نیستند رپورتاژ منتشر کنید در واقع به یک نوعی هزینه اضافی کرده اید.
بعد از انتخاب سایت حتما دامین آتوریتی (DA) و اسپم اسکور (Spam Score) سایت مقابل را بررسی کنید. لینک های سایت مقابل را بررسی کنید که لینک مخربی وجود نداشته باشد.
اقدام های لازم حین رپورتاژ آگهی
محتوایی را بنویسید که بر اساس ویژگی کاربران باشد یعنی زمان خواندن آن محتوا به انگیزه بیایند تا آخر آن محتوا را بخوانند. رپورتاژ آگهی را میتوانید بصورت متنی، عکس، ویدیویی، صوتی انتشار کنید.
لینکسازی در رپورتاژ آگهی باید بصورت اصولی و طبیعی انجام شود که ما در دوره آموزش صفر تا صد رپورتاژ آگهی برایتان کامل آموزش میدهیم. همانطور که گفته شد برای لینک سازی باید از طبیعی ترین روش ها استفاده کنید در غیر این صورت گوگل متوجه سفارشی بودن محتوا از سمت شما میشود.
شما باید از کاربران کال تو اکشن بگیرید، یعنی چی؟ یعنی بخواهید بر روی لینکی کلیک کند یا برند شما را سرچ کند و… که به این کار کال تو اکشن یا CTA گفته میشود.
زمانی سایت شما ورودی و فروش خواهد داشت که کاربر از طریق کال تو اکشن وارد سایت شما شود. بنابراین شما باید از کال تو اکشن بدرستی و حرفه ای ترین روش ها استفاده کنید.
در آخر نتیجه انتشار رپورتاژ آگهی جذب مشتری و برند شدن است که اگر نتوانید جذب کنید یا برند شوید تمامی هزینه ها بی فایده و اضافی بوده و حتی ممکن است به سئو سایتتان آسیب بزنید پس بهتر است آموزش کامل رپورتاژ آگهی را ببینید.
همچنین بخوانید: تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار
اقدام های لازم بعد از رپورتاژ آگهی
یکی از مهم ترین نکات در رپورتاژ آگهی، بعد انتشار رپورتاژ آن را رها نکنید. هر چقدر یک رپورتاژ آگهی موفق داشته باشید باز هم نیاز است که رپورتاژ را تقویت کنید و به این روش میتوانید بازدید کاربران زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید.
شما میتوانید با روش های مختلفی همچون کامنت گذاری، استفاده از شبکه های اجتماعی و… رپورتاژ خود را تقویت کنید.
مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
بهبود رتبه ی سایت یکی از بهترین مزایای رپورتاژ آگهی هست. زمانی که شما در یک سایت رپورتاژ آگهی انتشار میکنید و یک لینک به سایت خود میدهید حتی اگر کاربر از سایت شما خریدی انجام ندهد از محتوای سایت شما استفاده کرده و این در ذهنش می ماند و شما به یک نوع برند سازی انجام داده اید و ممکن است همان کاربر بعد مدت ها به سایت شما مراجعه کرده و از شما هم خرید انجام دهد.
در بالا گفته شد که برند سازی انجام میشود! شما باید یک محتوای کاملا با ارزش و با کیفیت بنویسید که مشکل کاربر را حل کند و تا جایی که میتوانید با کاربران سایت ارتباط بگیرید و سعی کنید همیشه از محتوای ترند روز استفاده کنید که تمامی این ها باعث میشود که شما برند سازی موفق تری داشته باشید.
در رپورتاژ عملیاتی که صورت می گیرد به این صورت است که یک پست در داخل یک وب سایت برای معرفی خدمات یا محصولات خاص قرار می گیرد. اولین مزیتی که در مورد رپورتاژ باید به آن اشاره کنیم ماندگاری (دائمی بودن) آن است.
هنگامی که پستی به عنوان رپوتاژ آگهی برای ارائه خدمات یا محصولات شما در یک وب سایت معتبر قرار می گیرد و بارگذاری می شود، حذف نمی شود و این امر مزایای دیگری را در پی خواهد داشت.
رپورتاژ آگهی بازدیدکنندگان را برای همیشه به وب سایت شما جذب می کند.
اگر با مفهوم سئو آشنا هستید، می دانید که تعداد بازدید از یک وب سایت یکی از مهم ترین عوامل موثر بر آن است.
زمانی که لینک معرفی شما در وب سایت های محبوب قرار می گیرد، کاربران بیشتری جذب وب سایت شما می شوند و سئو آن افزایش می یابد.
یکی دیگر از مزایای رپورتاژ آگهی، افزایش آگاهی از برند است. هنگامی که رپورتاژ را در وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود منتشر می کنید، نام برند شما برای بازدیدکنندگان بیشتر آشنا می شود و در ذهن آنها باقی می ماند.
معایب رپورتاژ آگهی
عیب اصلی گزارش دهی این است که بک لینک آنها تنها در یک مقاله از وب سایت برای بینندگان نمایش داده می شود.
با این حال، زمانی که یک بک لینک معمولی خریداری می کنید، همیشه در نوار کناری وب سایت ها نمایش داده می شود.
اگر مشکلی برای بحث در مورد هزینه ها ندارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید خرید همزمان بک لینک سایدبار و گزارش های تبلیغاتی است.
رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ چیست؟
رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ نویسی چیست؟ رپورتاژ یعنی چه؟ ساده ترین تعریف از رپورتاژ محتوایی از سمت شما در سایت های دیگر منتشر میشود که از داخل این محتوا لینک به صفحه هدف شما داده میشود.
سوالاتی که احتمالا در ذهن شما شکل گرفت!
منظور از محتوایی که در سایت هایی دیگری منتشر میشود چیست؟
در رپورتاژ آگهی هایی میخواهید منتشر کنید بیشتر از محتوای متنی استفاده کنید و زیاد به سمت محتوای صوتی و یا تصویری نروید.
در چه سایت هایی رپورتاژ منتشر میشود؟
شما می توانید با استفاده از جستجوی گوگل یک سری سایت هایی را بیابید و هر کدام که در انتخاب کردید (در ادامه در مورد انتخاب سایت برای رپورتاژ نویسی صحبت کرده ایم) یک محتوا را را برایشان ارسال میکنید و بر روی کلمه کلیدی دلخواهتان لینکسازی میکنید.
لینک دادن به سایت ما یعنی چی؟
ما برای هر صفحه یک کلمه کلیدی داریم و میخواهیم بر روی این کلمه کلیدی به SERP گوگل برسیم. در رپورتاژ آگهی با استفاده از کلمه کلیدی به سمت صفحه هدف لینکسازی انجام میدهیم که در مقاله چگونه کلمه کلیدی مناسب پیدا کنم! در این باره بیشتر توضیح داده ایم. برای مثال صفحه ما برای خرید لباس مردانه است بر روی همین کلمه لینکسازی انجام میدهیم.
محتوای رپورتاژ چگونه است؟
آموزش رپورتاژ آگهی ، رپورتاژ نویسی خود نیز نوعی هنر هست و باید بدانید کی در کجا و چگونه یک رپورتاژ منتشر کنید. اگر دانش کافی در مورد رپورتاژ نویسی داشته باشید میتوانید حتی با یک رپورتاژ هم برند شوید! شما با رپورتاژ آگهی میتوانید تعداد بازدیدی به سمت سایتتان ارسال کنید و بر روی کلمه کلیدی که در نظرت داشتید بهبود رتبه ایجاد کنید. که باید با تمامی اصول و روش های رپورتاژ نویسی آشنا باشید. که حالا به یکی از اصول های حرفه ای رپورتاژ نویسی اشاره میکنم که می توانید اسم برند خود را در کنار برند های معروفی که در حوزه کاری شما جزو نتایج برتر هستند استفاده کنید. در مورد تخصص خودتون حتما صحبت کنید و مربوطش کنید به کلمه کلیدی و برروی کلمه کلیدی لینکسازی انجام دهید. اگر برند سایتتون شخصی هست بروی پرسونال برندینگ خودتون هم کار کنید برای مثال من مهدی فاتحی فر سئوکار و مدیر سایت سئو لرن هستم…
مقاله پیشنهادی: ساخت فروشگاه اینترنتی
آموزش لینکسازی در رپورتاژ آگهی
سوالی که پیش از حد زیاد پرسیده شده است این هست که نمیدانند! که لینکسازی برروی یک کلمه کلیدی انجام بدهند، فقط تو فکر این هستن که یک لینک روی کلمه کلیدی باید بدهند و همین دیگه باعث میشود رتبه خوبی را بگیرند، نه این اشتباهه کاملا! رپورتاژ نویسی یکی از مهم ترین قسمت های سئو هست که باید تمامی نکات رپورتاژ نویسی را بلد باشید و بدانید که در کدام قسمت ها باید لینکسازی انجام بدهید و… توی رپورتاژ باید به برند و به کلمه کلیدی (کلمه کلیدی صفحه هدف) لینک دهید. یه نکته خیلی مهم!! نباید همیشه رو یک کلمه کلیدی لینکسازی کنید باید در هر لینکسازی انجام میدین از یک مدل و روش برای لینکسازی استفاده کنید در ادامه مقاله در مورد لینکسازی بیشتر براتون توضیح خواهم داد…
لینکسازی طبیعی در رپورتاژ آگهی
کلمه کلیدی اصلی: آموزش لینکسازی داخلی
اسم برند: سئو لرن
نمونه کلماتی که میتوانید در رپورتاژ آگهی استفاده کنید: آموزش لینکسازی داخلی ، آموزش صفر تا صد لینکسازی داخلی – آموزشی لینکسازی داخلی در سئو لرن – دوره لینکسازی داخلی – سئو لرن – آموزش حرفه ای لینکسازی داخلی – آموزش لینکسازی داخلی برای تمامی سایت ها و……
تعداد لینک ها در رپورتاژ چندتا باشد بهتر است؟
شاید برا ی شما هم سوال شده که ما داخل رپورتاژ آگهی که قرار منتشر کنیم چندتا لینک میتونیم به سایتمون بدیم؟ به چندتا صفحه میتونیم لینک بدیم؟ باید بهتون بگم که بهتره یک لینک استفاده بشه چون این رپورتاژ برای یک صفحه هدف نوشته شده اینگونه تاثیر بیشتری انتقال میشه به سایتتون. یه نکته مهم!! در رپورتاژی که قرار هست در مورد آموزش شنا انتشار شود به صفحه آموزش اینستاگرام لینک ندین، چون بازدید شما کم میشود بهترین کار این هست لینکی که در رپورتاژ میدید حتما مرتبط باشه که اینگونه تاثیر بسیار زیادی میزاره رو سایتتون!
یک اشتباه بزرگی که در لینکسازی انجام میشه!
برخی از سئوکاران یا سایت ها بدون هیچ آگاهی و دانشی رپورتاژ منتشر میکنن و بجای اینکه تاثیر مثبت برروی سایت بزاره تاثیر منفی میزاره. برای نمونه شما نباید در یک رپورتاژ آگهی روی دو کلمه مختلف به یک صفحه لینک بدید یا رو یک کلمه به دو صفحه لینک بدید! حتما این نکته رو رعایت کنید تا بازدید رپورتاژ شما و تاثیر اون بر روی سایت شما بیشتر بشود.
چگونه رپورتاژ خرید کنیم؟ بهترین روش خرید رپورتاژ
سایت های بسیاری هستن که لیست سایت هایی که رپوتاژ منتشر میکنن رو درآورده اند و شما میتونید تو گوگل سرچ کنید مشاهده و انتخاب کنید. قیمت سایت هایی که واسطه میشن و رپورتاژ میفروشن با قیمت سایت اصلی اختلاق زیادی ندارد یا می توانید به سایت اصلی پیام بدید و قیمت رپورتاژ آگهی را بپرسید و اگر مایل بودید با سایت هدف کار کنید.
بهترین سایت ها برای رپورتاژ منتشر کردن کدام اند؟
حالا اگر دوست دارید رپورتاژ آگهی بخرید یا همان منتشر کنید اما نمیدونید چه سایتی رو انتخاب کنید که تاثیر بیشتری داشته باشد و بازدید بهتری بگیرید. بهترین سایت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی سایت هایی هستن دامین آتوریتی (DA) بالایی داشته باشند و قیمت نسبت به بقیه سایت ها ارزان باشد. سعی کنید همیشه در سایت هایی که به حوزه کاری شما مرتبط است رپورتاژ آگهی منتشر کنید برای مثال اگر در زمینه سایت فیلم کار میکنید نباید در سایت هایی که در زمینه گردشگری فعالیت میکنند رپورتاژ آگهی منتشر کنید. چون بازدید خیلی کمی میگیره و تاثیر زیادی برروی سایت شما نمیزاره، اگر در همه سایت هایی در حوزه کاری شما هستند رپورتاژ منتشر کردید و دیگه گزینه ای ندارید از سایت های غیر مرتبط میتونید استفاده کنید. از سایت هایی که رپورتاژ گران میفروشند استفاده نکنید!!! حتما سعی کنید از سایت هایی که برند هستن استفاده کنید مثله سایت خبرگزاری مهر ، زومیت ، آفتاب ، مشرق نیوز و… از طریق سایت های برند رپورتاژ شما بازدید زیادی میگیره. برای شروع کار پیشنهاد میکنم از سایت های ارزان قیمت که دامین آتوریتی بالایی دارند استفاده کنید.
مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
بهبود رتبه ی سایت یکی از بهترین مزایای رپورتاژ آگهی هست. زمانی که شما در یک سایت رپورتاژ آگهی انتشار میکنید و یک لینک به سایت خود میدهید حتی اگر کاربر از سایت شما خریدی انجام ندهد از محتوای سایت شما استفاده کرده و این در ذهنش می ماند و شما به یک نوع برند سازی انجام داده اید و ممکن است همان کاربر بعد مدت ها به سایت شما مراجعه کرده و از شما هم خرید انجام دهد.
در بالا گفته شد که برند سازی انجام میشود! شما باید یک محتوای کاملا با ارزش و با کیفیت بنویسید که مشکل کاربر را حل کند و تا جایی که میتوانید با کاربران سایت ارتباط بگیرید و سعی کنید همیشه از محتوای ترند روز استفاده کنید که تمامی این ها باعث میشود که شما برند سازی موفق تری داشته باشید.
در رپورتاژ عملیاتی که صورت می گیرد به این صورت است که یک پست در داخل یک وب سایت برای معرفی خدمات یا محصولات خاص قرار می گیرد. اولین مزیتی که در مورد رپورتاژ باید به آن اشاره کنیم ماندگاری (دائمی بودن) آن است.
هنگامی که پستی به عنوان رپوتاژ آگهی برای ارائه خدمات یا محصولات شما در یک وب سایت معتبر قرار می گیرد و بارگذاری می شود، حذف نمی شود و این امر مزایای دیگری را در پی خواهد داشت.
رپورتاژ آگهی بازدیدکنندگان را برای همیشه به وب سایت شما جذب می کند.
اگر با مفهوم سئو آشنا هستید، می دانید که تعداد بازدید از یک وب سایت یکی از مهم ترین عوامل موثر بر آن است. (اگر با مبحث سئو اشنا نیستید پیشنهاد میکنم مقاله فوق حرفه ای آموزش سئو را مطالعه کنید.
زمانی که لینک معرفی شما در وب سایت های محبوب قرار می گیرد، کاربران بیشتری جذب وب سایت شما می شوند و سئو آن افزایش می یابد.
یکی دیگر از مزایای رپورتاژ آگهی، افزایش آگاهی از برند است. هنگامی که رپورتاژ را در وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود منتشر می کنید، نام برند شما برای بازدیدکنندگان بیشتر آشنا می شود و در ذهن آنها باقی می ماند.
پیشنهاد میشود از مقاله پارافریز چیست؟ (Paraphrase) دیدن کنید.
معایب رپورتاژ آگهی
عیب اصلی گزارش دهی این است که بک لینک آنها تنها در یک مقاله از وب سایت برای بینندگان نمایش داده می شود.
با این حال، زمانی که یک بک لینک معمولی خریداری می کنید، همیشه در نوار کناری وب سایت ها نمایش داده می شود.
اگر مشکلی برای بحث در مورد هزینه ها ندارید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید خرید همزمان بک لینک سایدبار و گزارش های تبلیغاتی است.
چه موقعی برای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب است؟
زمانی که شما یک سایت نوپا تاسیس میکنید باید اول سئو داخلی را کامل جلو ببرید، یعنی حدود 2 الی 3 ماه شما مستقیما بر سئو داخلی سایتتان تمرکز میکنید و بعد این مدت به سمت رپورتاژ و سئو خارجی سایتتان می روید.
توجه!
شما در یک رپورتاژ آگهی می توانید به چندین صفحه لینک بدهید ولی بهتر است که برای یک صفحه و یک لینک تمرکز داشته باشید تا نتیجه بهتری بگیرید.
نکات حرفه رپورتاژ آگهی:
تا به اینجا شما را کامل با رپورتاژ آگهی آشنا کرده و ایم در ادامه میخواهیم نکات حرفه ای در مورد رپورتاژ نویسی را به شما یاد دهیم. در ادامه کلیدی ترین نکات در مورد رپورتاژ آگهی را به شما گفته ایم…
استفاده از عنوان جذاب برای دریافت CTR بیشتر
امروزه بیشتر کاربران در گوگل بر روی سایت هایی کلیک میکنند که عنوان جذابی داشته باشد. داشتن یک عنوان جذاب می تواند ورودی رپورتاژ شما را چندین برابر کند و اگر هم بازدید رپورتاژ شما چندین برابر شود قطعا برای سایتتان هم ورودی خواهید گرفت. داشتن عنوان جذاب و جنجالی تاثیر بسیاری بر کلیک کاربران دارد ولی! باید بصورتی باشد که کاربران باور کنند آن موضوع را و بر روی سایت شما کلیک کنند، زمانی که کاربر در گوگل بر روی عنوان شما کلیک میکند نرخ کلیک یا همان CTR ایجاد میشود اگر نمیدانی نرخ کلیک چیه حتما به مقاله CTR چیست؟ سر بزنید.
انتشار رپورتاژ در گوگل هانیمون
احتمالا از گوگل هانیمون اطلاعات کافی ندارید. شما بعد از بالا آوردن یک سایت نوپا با یک دامین تازه مدتی وارد سندباکس گوگل میشود که در مقاله سندباکس گوگل چیست کامل برایتان توضیح داده ایم. بعد اینکه از سندباکس گوگل خارج شدیم وارد گوگل هانیمون یا همان رقص گوگل میشویم که در گوگل به یکی از صفحات سابت شما رتبه خاصی میدهد که شما باید با استفاده از یک رپورتاژ آگهی حرفه ای رتبه این صفحه را در گوگل ثابت نگه دارید که گوگل به شما بیشتر اعتماد کند.
ایجاد جذابیت در پاراگراف اول
باید کاری کنید که کاربر تا انتهای رپورتاژ آگهی شما را بخواند! برای این کار کافیه فقط پاراگراف اول خود را حدود 200 الی 300 کلمه به جذاب ترین صورت ممکن بنویسید که هر کاربری به ادامه خواندن محتوای شما علاقه مند شود.
تعداد کلمات در رپورتاژ آگهی
یکی از مهم ترین نکات در رپورتاژ آگهی و رپورتاژ نویسی وارد کردن کاربر به سایت شماست! یعنی شما باید در 1200 کلمه کاری کنید که کاربر بعد از خواندن آن محتوا وارد سایت شما شود، بعضی از سایتا برای انتشار رپورتاژ آگهی محدودیت 1200 کلمه ای دارند ولی بعضی از سایت ها محدودیتی در این مورد ندارند. بهتر است در 1200 کلمه محتوای خود را جمع کنید چون اگر زیاد باشد کاربر به خواندن آن محتوا ادامه نخواهد داد.
استفاده از ترند ترین کلمات
همیشه گفته شده که در اوایل محتوای رپورتاژ آگهی (همان پاراگراف اول) از کلمات کلیدی و کلمات ترند ایجاد استفاده کنید، کلماتی که در گوگل سرج بالایی دارند را در اول محتوای خود استفاده کنید بسیار موثر خواهد بود.
برند خود را در کنار برترین برند های ایرانی و خارجی استفاده کنید
میتوان گفت یکی از نکات بسیار تاثیر گذار استفاده نام برند خود در کنار سایت های دیگری که در حوزه شما فعالیت دارند و جزو SERP گوگل هستند و برند قوی دارند. شما می توانید با استفاده از روش هم اعتماد کاربران هم گوگل را به سمت سایت خود بیشتر کنید.
انتشار رپورتاژ آگهی در سایت هایی که با حوزه شما یکی هستند
زمانی یکی از سایت هایی که در حوزه کاری شما فعالیت میکنند به شما لینک اجازه انتشار رپورتاژ آگهی میدهد میتواند در سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد، زیرا که شما از سایتیی رپورتاژ آگهی دریافت میکنید که در حوزه کاری شما فعالیت میکند و گوگل این را میفهد و به شما رتبه خوبی میدهد. (اگر از سایت هایی که در حوزه کاری شما فعالیت میکنند و برند خوبی دارند و رتبه های گوگل خوبی هم دارند، ترجیحا از این سایت ها استفاده کنید)
انتشار رپورتاژ آگهی در سایت هایی خبری
سایت های خبری! یکی از دلایلی که در سایت های خبری رپورتاژ زیادی انتشار میکنند، بازدید و کاربران زیادی را به همراه خود دارند و شما با استفاده از عنوان و محتوای جذاب میتوانید کاربران بسیاری را به سمت سایت خود بیاورید و یک شوک عالی به سمت صفحه هدف خود وارد کنید.
انتشار رپورتاژ دائمی یا اجاره ای؟
زمانی که شما یک رپورتاژ از یک سایت بصورت اجاره ای میگیرید بعد از مدتی آن لینک حذف میشود و باعث میشود به سئو سایت شما ضربه ای وارد شود. پس بهتر است همیشه از رپورتاژ های دائمی استفاده کنیم.
تصاویر داخل رپورتاژ آگهی
همانطور که در این مقاله تا به اینجا با اصول رپورتاژ نویسی آشنا شدیم و فهمیدیم که رپورتاژ آگهی چیست حالا بهتر است کمی در مورد تصاویری که در رپورتاژ استفاده میکنید صحبت کنیم. حتما میدانید که استفاده از تصاویر در رپورتاژ آگهی از نکات مهم اصول رپورتاژ نویسی میباشد و باید این عکس ها با حوزه محتوایی که نوشتید یکسان باشد. استفاده از تصاویر یونیک در محتوا! گوگل الگوریتمی دارد که اگر عکسی را از سایت دیگری برداشته باشید و همان را آپلود کنید متوجه کپی بودن آن عکس میشود، توصیه ما این است که شما تصاویر را با استفاده از برنامه های فتوشاپ باز کرده و لوگو سایتتان را اضافه کنید و کمی سایزش را بزرگ یا کوچک کنید.
ویژگی های بهترین سایت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی
امروزه روش های زیادی برای تبلیغات وجود دارد مانند انتشار رپورتاژ آگهی و یا دریافت بک لینک که میتواند سئو خارجی سایت را بهبود بدهد. امروزه سایت های زیادی رپورتاژ آگهی منتشر میکنند ولی سوال اینجاست که بهترین سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی کدام سایت است؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ همانطور که در پاراگراف قبل اشاره شد رپورتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغاتی است. این نوع روش تبلیغات به حد زیادی مربوطط به کیفیت سایت مقابل دارد، سایت های زیادی در دنیای وب وجود دارد که میتوانید در آن رپورتاژ آگهی منتشر کنید. ولی برای اینکه در هزینه ها صرفه جویی کنیم بهتر است که سایت هایی با کیفیت بالا را انتخاب کنیم با هزینه های کمتر.
همچنین در نظر داشته باشید که رپورتاژ هایی که انتخاب میکنیدنقش مهمی دارند و باید با دقت به نوشتن آنها بپردازید و اصول رپورتاژ نویسی را رعایت کنید. باید محتوای رپورتاژی که منتشر میکنید کپی از سایت های دیگر نباشد و یک محتوای یونیک باشد. با کپی کردن محتوای رپورتاژ علاوه بر مشکلات سئویی، کسب و کار و برند خود را زیر سوال میبرید!
تصاویر هم در رپورتاژ شما تاثیر گذار است. اگر بتوانید بعد از هر 300 یا 400 کلمه یک تصویر مرتبط با کیفیت قرار دهید میتوانید نتیجه بهتری را بگیرید.
تاثیر رپورتاژ آگهی بر روی سئو سایت
یکی از مزایای رپورتاژ آگهی که به آن اشاره کردیم، تاثیر رپورتاژ بر بهبود سئو سایت است. برای هر رپورتاژ آگهی می توانید 3 تا 5 بک لینک از وب سایتی که رپورتاژ در آن نمایش داده می شود دریافت کنید.
همانطور که قبلا ذکر شد، برای تأثیر بهتر بر سئو، خوب است که رپورتاژ هایی را در وب سایت هایی با ترافیک بهتر منتشر کنید.
برای یافتن وبسایتهای مناسب برای نمایش رپورتاژ آگهی، باید به «Page Authority» و «Domain Authority» وبسایتها نگاه کنید.
نکته دیگر در مورد انتخاب وب سایت مورد نظر، ارتباط آن با کسب و کار، محصولات و خدمات شماست که می تواند مخاطبان واقعی را به سمت شما جذب کند. در واقع باید به سراغ آن دسته از وب سایت هایی بروید که مخاطبان آنها مشتریان بالقوه شما هستند و جذب محتوای شما می شوند.
آیا گوگل با رپورتاژ آگهی مشکلی دارد؟
اگر گوگل توانایی تشخیص اینکه یک وب سایت لینک خریده است را داشته باشد، آن را جریمه خواهد کرد. استراتژی گوگل در برابر محتوایی است که با خواندن آن، ناخواسته بینندگان را به سمت یک تجارت جذب می کند منفی است.
زیرا ممکن است این کسبوکارها مشروع نباشند، و بنابراین، قانون گوگل برای رپورتاژ آگهی این است که لینکهای تبلیغاتی باید به گونهای در یک وبسایت قرار داده شوند که به بازدیدکنندگان اطلاع دهند که متن تبلیغاتی است.
البته بهتر است بدانید که گوگل توانایی تشخیص رپورتاژ ها از مقالات دیگر را ندارد، اما این به شرطی است که برخی از موارد زیر را انجام دهید:
- اول از همه، به طور ناگهانی چندین بک لینک از وب سایت های معتبر دریافت نکنید. طبیعتاً بهتر است هر چند وقت یک بار در یک وب سایت معتبر رپورتاژ منتشر کنید.
- بهتر است حداکثر تعداد بک لینک در رپورتاژ را 2 الی 3 در نظر بگیرید.
- بهتر است از Exact Match استفاده نکنید.
تفاوت بین ریپورتاژ و بک لینک چیست؟
رپورتاژ به صورت دائمی خریداری می شود و نیازی به تمدید هر ماه یا هر سال ندارید.
بک لینک موقت است. هزینه استفاده از لینک بسیار بیشتر از رپورتاژ آگهی است.
رپورتاژ ها توسط ربات های گوگل بهتر دیده و نمایه می شوند.
جذب در رپورتاژ بیشتر است زیرا توضیحاتی زیادی وجود دارد همراه با عکس و ودیو و پادکست و…
توصیه های ما برای شما:
قبل از آنکه یک سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کنید لازم است نکاتی را بدانید که در ادامه 3 تا از نکته های مهم برای شما گفته ایم:
- مرتبط بودن با حوزه کاری شما
- بازدید بالای سایت منتشر کننده
- داشتن برند خوب و جا افتاده
ساده ترین تعریف از رپورتاژ محتوایی از سمت شما در سایت های دیگر منتشر میشود که از داخل این محتوا لینک به صفحه هدف شما داده میشود.
بک لینک یعنی اینکه از سایتی لینک بگیری. رپورتاژ هم یعنی از یک سایت لینک بگیری ولی یک فرقی بین اینا هست که تو با بک لینک از تمامی صفحات اون سایت لینک گرفتی ولی با رپورتاژ فقط از یک صفحه
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم مدیر و موسس سئو لرن. سال ها هست که در زمینه سئو بصورت کاملا تخصصی فعالیت دارم. تا به حال توانسته ام تجربیات زیادی را در سئو کسب کنم، عاشق آموزش دادن سئو به همه علاقه مندان به این حوزه هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فرمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آخرین تغییرات در الگوریتمهای موتورهای جستجو و تاثیر آنها بر رتبهبندی
ویژگی های افزونه Rank Math SEO
ویژگی های افزونه Yoast SEO
بردکرامب در سئو: اهمیت، انواع، و تأثیر بر بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو
بهترین ابزارهای جایگزین های الکسا (3 تا از بهترین ها در سال 2023)
گوگل دیسکاور چیست؟ چطور وارد گوگل دیسکاور شویم؟
13 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
بسیار عالی به جواب تمامی سوالاتام رسیدم…ممنون
بسیار عالی
مقاله برکاربرد و مفید بود
عالی بود🙏
یه سوال داشتم الان ما تو همه سایت هایی که مربوط به حوزه ما هستند رپورتاژ منتشر کردیم. الان تو چه سایت هایی بهتره که رپورتاژ منتشر کنیم؟
اول تو سایت هایی که با حوزه کاری شما یکی هستند رپورتاژ آگهی منتشر کنید بعد میتوانید از سایت هایی که برای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب هستند انتشار کنید(دقت کنید که با اصول درست رپورتاژ نویسی انتشار کنید)
توضیحات درجه یک بود
بابا ایول دمت گرمه عالی هستی😃
دمتون گرم بابت این آموزش عالی
این مقاله عالیه کلی اطلاعات بروز داشت دمتون گرم👌
میشه گفت بهترین آموزش رپورتاژ نویسی در ایران هست، حرف نداشت
واقعا عالی بود حرف نداشت این سایتو رو به شدت توصیه میکنم
عالی و مفید بود و بسیار کارآمد