وبلاگ

رپورتاژ آگهی چیست؟ آموزش رپورتاژ نویسی + تکنیک های حرفه ای

رپورتاژ آگهی چیست؟ آموزش رپورتاژ نویسی - سئو لرن

رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ نویسی چیست؟ آموزش رپورتاژ نویسی ، رپورتاژ آگهی یعنی چه؟ ، چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ و…. در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد ، زمانی که شما آموزش سئو رو شروع کنید و وارد دنیای وب شوید این سوال رو از خودتون میپرسید که رپورتاژ آگهی چیست! شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل یکی از قدم هایی باید بردارید انتشار رپورتاژ در سایت های مختلف است حالا تو ادامه بهت میگم توی چه سایت هایی و چگونه یک رپورتاژ آگهی درست انتشار کنید باید اصول رپورتاژ نویسی را رعایت کنید که در ادامه خواهم آموزش کامل رپورتاژ نویسی را به شما یاد خواهم داد… بهتره که اول در مورد نام رپورتاژ آگهی صحبت کنیم… رپورتاژ ، رپرتاژ ، ریپورتاژ ، رپورتاج نام هایی هستند که برای این قسمت میگیوییم ولی بهتر است که همیشه از نام درست استفاده کنیم و بگوییم رپورتاژ Reportage و جای دیگه ای از اسم های اشتباه استفاده نکنیم چون اشتباه هست! در ادامه پست همراه سئو لرن باشید…

توضیحاتی در مورد آموزش رپورتاژ نویسی

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ نویسی چیست؟ ساده ترین تعریف از رپورتاژ محتوایی از سمت شما در سایت های دیگر منتشر میشود که از داخل این محتوا لینک به صفحه هدف شما داده میشود.

سوالاتی که احتمالا در ذهن شما شکل گرفت!

منظور از محتوایی که در سایت هایی دیگری منتشر میشود چیست؟

در رپورتاژ آگهی هایی میخواهید منتشر کنید بیشتر از محتوای متنی استفاده کنید و زیاد به سمت محتوای صوتی و یا تصویری نروید.

در چه سایت هایی رپورتاژ منتشر میشود؟

شما می توانید با استفاده از جستجوی گوگل یک سری سایت هایی را بیابید و هر کدام که در انتخاب کردید (در ادامه در مورد انتخاب سایت برای رپورتاژ نویسی صحبت کرده ایم) یک محتوا را را برایشان ارسال میکنید و بر روی کلمه کلیدی دلخواهتان لینکسازی میکنید.

لینک دادن به سایت ما یعنی چی؟

ما برای هر صفحه یک کلمه کلیدی داریم و میخواهیم بر روی این کلمه کلیدی به SERP گوگل برسیم. در رپورتاژ آگهی با استفاده از کلمه کلیدی به سمت صفحه هدف لینکسازی انجام میدهیم که در مقاله چگونه کلمه کلیدی مناسب پیدا کنم! در این باره بیشتر توضیح داده ایم. برای مثال صفحه ما برای خرید لباس مردانه است بر روی همین کلمه لینکسازی انجام میدهیم.

رپورتاژ آگهی چیست؟ - سئو لرن

محتوای رپورتاژ چگونه است؟

رپورتاژ نویسی خود نیز نوعی هنر هست و باید بدانید کی در کجا و چگونه یک رپورتاژ منتشر کنید. اگر دانش کافی در مورد رپورتاژ نویسی داشته باشید میتوانید حتی با یک رپورتاژ هم برند شوید! شما با رپورتاژ آگهی میتوانید تعداد بازدیدی به سمت سایتتان ارسال کنید و بر روی کلمه کلیدی که در نظرت داشتید بهبود رتبه ایجاد کنید. که باید با تمامی اصول و روش های رپورتاژ نویسی آشنا باشید. که حالا به یکی از اصول های حرفه ای رپورتاژ نویسی اشاره میکنم که می توانید اسم برند خود را در کنار برند های معروفی که در حوزه کاری شما جزو نتایج برتر هستند استفاده کنید. در مورد تخصص خودتون حتما صحبت کنید و مربوطش کنید به کلمه کلیدی و برروی کلمه کلیدی لینکسازی انجام دهید. اگر برند سایتتون شخصی هست بروی پرسونال برندینگ خودتون هم کار کنید برای مثال من مهدی فاتحی فر سئوکار و مدیر سایت سئو لرن هستم…

مقاله پیشنهادی: ساخت فروشگاه اینترنتی: پیش نیاز ها

آموزش لینکسازی در رپورتاژ آگهی

سوالی که پیش از حد زیاد پرسیده شده است این هست که نمیدانند! که لینکسازی برروی یک کلمه کلیدی انجام بدهند، فقط تو فکر این هستن که یک لینک روی کلمه کلیدی باید بدهند و همین دیگه باعث میشود رتبه خوبی را بگیرند، نه این اشتباهه کاملا! رپورتاژ نویسی یکی از مهم ترین قسمت های سئو هست که باید تمامی نکات رپورتاژ نویسی را بلد باشید و بدانید که در کدام قسمت ها باید لینکسازی انجام بدهید و… توی رپورتاژ باید به برند و به کلمه کلیدی (کلمه کلیدی صفحه هدف) لینک دهید. یه نکته خیلی مهم!! نباید همیشه رو یک کلمه کلیدی لینکسازی کنید باید در هر لینکسازی انجام میدین از یک مدل و روش برای لینکسازی استفاده کنید در ادامه مقاله در مورد لینکسازی بیشتر براتون توضیح خواهم داد…

لینکسازی طبیعی در رپورتاژ آگهی

کلمه کلیدی اصلی: آموزش لینکسازی داخلی

اسم برند: سئو لرن

نمونه کلماتی که میتوانید در رپورتاژ آگهی استفاده کنید: آموزش لینکسازی داخلی ، آموزش صفر تا صد لینکسازی داخلی – آموزشی لینکسازی داخلی در سئو لرن – دوره لینکسازی داخلی – سئو لرن – آموزش حرفه ای لینکسازی داخلی – آموزش لینکسازی داخلی برای تمامی سایت ها و……

تعداد لینک ها در رپورتاژ چندتا باشد بهتر است؟

شاید برا ی شما هم سوال شده که ما داخل رپورتاژ آگهی که قرار منتشر کنیم چندتا لینک میتونیم به سایتمون بدیم؟ به چندتا صفحه میتونیم لینک بدیم؟ باید بهتون بگم که بهتره یک لینک استفاده بشه چون این رپورتاژ برای یک صفحه هدف نوشته شده اینگونه تاثیر بیشتری انتقال میشه به سایتتون. یه نکته مهم!! در رپورتاژی که قرار هست در مورد آموزش شنا انتشار شود به صفحه آموزش اینستاگرام لینک ندین، چون بازدید شما کم میشود بهترین کار این هست لینکی که در رپورتاژ میدید حتما مرتبط باشه که اینگونه تاثیر بسیار زیادی میزاره رو سایتتون!

یک اشتباه بزرگی که در لینکسازی انجام میشه!

برخی از سئوکاران یا سایت ها بدون هیچ آگاهی و دانشی رپورتاژ منتشر میکنن و بجای اینکه تاثیر مثبت برروی سایت بزاره تاثیر منفی میزاره. برای نمونه شما نباید در یک رپورتاژ آگهی روی دو کلمه مختلف به یک صفحه لینک بدید یا رو یک کلمه به دو صفحه لینک بدید! حتما این نکته رو رعایت کنید تا بازدید رپورتاژ شما و تاثیر اون بر روی سایت شما بیشتر بشود.

چگونه رپورتاژ خرید کنیم؟ بهترین روش خرید رپورتاژ

سایت های بسیاری هستن که لیست سایت هایی که رپوتاژ منتشر میکنن رو درآورده اند و شما میتونید تو گوگل سرچ کنید مشاهده و انتخاب کنید. قیمت سایت هایی که واسطه میشن و رپورتاژ میفروشن با قیمت سایت اصلی اختلاق زیادی ندارد یا می توانید به سایت اصلی پیام بدید و قیمت رپورتاژ آگهی را بپرسید و اگر مایل بودید با سایت هدف کار کنید.

بهترین سایت ها برای رپورتاژ منتشر کردن کدام اند؟

حالا اگر دوست دارید رپورتاژ آگهی بخرید یا همان منتشر کنید اما نمیدونید چه سایتی رو انتخاب کنید که تاثیر بیشتری داشته باشد و بازدید بهتری بگیرید. بهترین سایت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی سایت هایی هستن دامین آتوریتی (DA)  بالایی داشته باشند و قیمت نسبت به بقیه سایت ها ارزان باشد. سعی کنید همیشه در سایت هایی که به حوزه کاری شما مرتبط است رپورتاژ آگهی منتشر کنید برای مثال اگر در زمینه سایت فیلم کار میکنید نباید در سایت هایی که در زمینه گردشگری فعالیت میکنند رپورتاژ آگهی منتشر کنید. چون بازدید خیلی کمی میگیره و تاثیر زیادی برروی سایت شما نمیزاره، اگر در همه سایت هایی در حوزه کاری شما هستند رپورتاژ منتشر کردید و دیگه گزینه ای ندارید از سایت های غیر مرتبط میتونید استفاده کنید. از سایت هایی که رپورتاژ گران میفروشند استفاده نکنید!!! حتما سعی کنید از سایت هایی که برند هستن استفاده کنید مثله سایت خبرگزاری مهر ، زومیت ، آفتاب ، مشرق نیوز و… از طریق سایت های برند رپورتاژ شما بازدید زیادی میگیره. برای شروع کار پیشنهاد میکنم از سایت های ارزان قیمت که دامین آتوریتی بالایی دارند استفاده کنید.

مزایای رپورتاژ - سئو لرن

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

بهبود رتبه ی سایت یکی از بهترین مزایای رپورتاژ آگهی هست. زمانی که شما در یک سایت رپورتاژ آگهی انتشار میکنید و یک لینک به سایت خود میدهید حتی اگر کاربر از سایت شما خریدی انجام ندهد از محتوای سایت شما استفاده کرده و این در ذهنش می ماند و شما به یک نوع برند سازی انجام داده اید و ممکن است همان کاربر بعد مدت ها به سایت شما مراجعه کرده و از شما هم خرید انجام دهد.

پیشنهاد میشود از مقاله پارافریز چیست؟ (Paraphrase) دیدن کنید.

در بالا گفته شد که برند سازی انجام میشود! شما باید یک محتوای کاملا با ارزش و با کیفیت بنویسید که مشکل کاربر را حل کند و تا جایی که میتوانید با کاربران سایت ارتباط بگیرید و سعی کنید همیشه از محتوای ترند روز استفاده کنید که تمامی این ها باعث میشود که شما برند سازی موفق تری داشته باشید.

چه موقعی برای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب است؟

زمانی که شما یک سایت نوپا تاسیس میکنید باید اول سئو داخلی را کامل جلو ببرید، یعنی حدود 2 الی 3 ماه شما مستقیما بر سئو داخلی سایتتان تمرکز میکنید و بعد این مدت به سمت رپورتاژ و سئو خارجی سایتتان می روید. 

توجه!

شما در یک رپورتاژ آگهی می توانید به چندین صفحه لینک بدهید ولی بهتر است که برای یک صفحه و یک لینک تمرکز داشته باشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

رپورتاژ آگهی چیست؟ آموزش رپورتاژ نویسی - سئو لرن

نکات حرفه رپورتاژ آگهی:

تا به اینجا شما را کامل با رپورتاژ آگهی آشنا کرده و ایم در ادامه میخواهیم نکات حرفه ای در مورد رپورتاژ نویسی را به شما یاد دهیم. در ادامه کلیدی ترین نکات در مورد رپورتاژ آگهی را به شما گفته ایم…

استفاده از عنوان جذاب برای دریافت CTR بیشتر

امروزه بیشتر کاربران در گوگل بر روی سایت هایی کلیک میکنند که عنوان جذابی داشته باشد. داشتن یک عنوان جذاب می تواند ورودی رپورتاژ شما را چندین برابر کند و اگر هم بازدید رپورتاژ شما چندین برابر شود قطعا برای سایتتان هم ورودی خواهید گرفت. داشتن عنوان جذاب و جنجالی تاثیر بسیاری بر کلیک کاربران دارد ولی! باید بصورتی باشد که کاربران باور کنند آن موضوع را و بر روی سایت شما کلیک کنند، زمانی که کاربر در گوگل بر روی عنوان شما کلیک میکند نرخ کلیک یا همان CTR ایجاد میشود اگر نمیدانی نرخ کلیک چیه حتما به مقاله CTR چیست؟ سر بزنید.

انتشار رپورتاژ در گوگل هانیمون

احتمالا از گوگل هانیمون اطلاعات کافی ندارید. شما بعد از بالا آوردن یک سایت نوپا با یک دامین تازه مدتی وارد سندباکس گوگل میشود که در مقاله سندباکس گوگل چیست کامل برایتان توضیح داده ایم. بعد اینکه از سندباکس گوگل خارج شدیم وارد گوگل هانیمون یا همان رقص گوگل میشویم که در گوگل به یکی از صفحات سابت شما رتبه خاصی میدهد که شما باید با استفاده از یک رپورتاژ آگهی حرفه ای رتبه این صفحه را در گوگل ثابت نگه دارید که گوگل به شما بیشتر اعتماد کند.

ایجاد جذابیت در پاراگراف اول

باید کاری کنید که کاربر تا انتهای رپورتاژ آگهی شما را بخواند! برای این کار کافیه فقط پاراگراف اول خود را حدود 200 الی 300 کلمه به جذاب ترین صورت ممکن بنویسید که هر کاربری به ادامه خواندن محتوای شما علاقه مند شود.

تعداد کلمات در رپورتاژ آگهی

یکی از مهم ترین نکات در رپورتاژ آگهی و رپورتاژ نویسی وارد کردن کاربر به سایت شماست! یعنی شما باید در 1200 کلمه کاری کنید که کاربر بعد از خواندن آن محتوا وارد سایت شما شود، بعضی از سایتا برای انتشار رپورتاژ آگهی محدودیت 1200 کلمه ای دارند ولی بعضی از سایت ها محدودیتی در این مورد ندارند. بهتر است در 1200 کلمه محتوای خود را جمع کنید چون اگر زیاد باشد کاربر به خواندن آن محتوا ادامه نخواهد داد.

استفاده از ترند ترین کلمات 

همیشه گفته شده که در اوایل محتوای رپورتاژ آگهی (همان پاراگراف اول) از کلمات کلیدی و کلمات ترند ایجاد استفاده کنید، کلماتی که در  گوگل سرج بالایی دارند را در اول محتوای خود استفاده کنید بسیار موثر خواهد بود.

برند خود را در کنار برترین برند های ایرانی و خارجی استفاده کنید

میتوان گفت یکی از نکات بسیار تاثیر گذار استفاده نام برند خود در کنار سایت های دیگری که در حوزه شما فعالیت دارند و جزو SERP گوگل هستند و برند قوی دارند. شما می توانید با استفاده از روش هم اعتماد کاربران هم گوگل را به سمت سایت خود بیشتر کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت هایی که با حوزه شما یکی هستند

زمانی یکی از سایت هایی که در حوزه کاری شما فعالیت میکنند به شما لینک اجازه انتشار رپورتاژ آگهی میدهد میتواند در سئو سایت شما بسیار تاثیر گذار باشد، زیرا که شما از سایتیی رپورتاژ آگهی دریافت میکنید که در حوزه کاری شما فعالیت میکند و گوگل این را میفهد و به شما رتبه خوبی میدهد. (اگر از سایت هایی که در حوزه کاری شما فعالیت میکنند و برند خوبی دارند و رتبه های گوگل خوبی هم دارند، ترجیحا از این سایت ها استفاده کنید)

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت هایی خبری

سایت های خبری! یکی از دلایلی که در سایت های خبری رپورتاژ زیادی انتشار میکنند، بازدید و کاربران زیادی را به همراه خود دارند و شما با استفاده از عنوان و محتوای جذاب میتوانید کاربران بسیاری را به سمت سایت خود بیاورید و یک شوک عالی به سمت صفحه هدف خود وارد کنید.

انتشار رپورتاژ دائمی یا اجاره ای؟

زمانی که شما یک رپورتاژ از یک سایت بصورت اجاره ای میگیرید بعد از مدتی آن لینک حذف میشود و باعث میشود به سئو سایت شما ضربه ای وارد شود. پس بهتر است همیشه از رپورتاژ های دائمی استفاده کنیم. 

تصاویر داخل رپورتاژ آگهی

همانطور که در این مقاله تا به اینجا با اصول رپورتاژ نویسی آشنا شدیم و فهمیدیم که رپورتاژ آگهی چیست حالا بهتر است کمی در مورد تصاویری که در رپورتاژ استفاده میکنید صحبت کنیم. حتما میدانید که استفاده از تصاویر در رپورتاژ آگهی از نکات مهم اصول رپورتاژ نویسی میباشد و باید این عکس ها با حوزه محتوایی که نوشتید یکسان باشد. استفاده از تصاویر یونیک در محتوا! گوگل الگوریتمی دارد که اگر عکسی را از سایت دیگری برداشته باشید و همان را آپلود کنید متوجه کپی بودن آن عکس میشود، توصیه ما این است که شما تصاویر را با استفاده از برنامه های فتوشاپ باز کرده و لوگو سایتتان را اضافه کنید و کمی سایزش را بزرگ یا کوچک کنید.

ویژگی های بهترین سایت ها برای انتشار رپورتاژ آگهی

امروزه روش های زیادی برای تبلیغات وجود دارد مانند انتشار رپورتاژ آگهی و یا دریافت بک لینک که میتواند سئو خارجی سایت را بهبود بدهد. امروزه سایت های زیادی رپورتاژ آگهی منتشر میکنند ولی سوال اینجاست که بهترین سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی کدام سایت است؟ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ همانطور که در پاراگراف قبل اشاره شد رپورتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغاتی است. این نوع روش تبلیغات به حد زیادی مربوطط به کیفیت سایت مقابل دارد، سایت های زیادی در دنیای وب وجود دارد که میتوانید در آن رپورتاژ آگهی منتشر کنید. ولی برای اینکه در هزینه ها صرفه جویی کنیم بهتر است که سایت هایی با کیفیت بالا را انتخاب کنیم با هزینه های کمتر.

همچنین در نظر داشته باشید که رپورتاژ هایی که انتخاب میکنیدنقش مهمی دارند و باید با دقت به نوشتن آنها بپردازید و اصول رپورتاژ نویسی را رعایت کنید. باید محتوای رپورتاژی که منتشر میکنید کپی از سایت های دیگر نباشد و یک محتوای یونیک باشد. با کپی کردن محتوای رپورتاژ علاوه بر مشکلات سئویی، کسب و کار و برند خود را زیر سوال میبرید!

تصاویر هم در رپورتاژ شما تاثیر گذار است. اگر بتوانید بعد از هر 300 یا 400 کلمه یک تصویر مرتبط با کیفیت قرار دهید میتوانید نتیجه بهتری را بگیرید.

توصیه های ما برای شما:

قبل از آنکه یک سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی انتخاب کنید لازم است نکاتی را بدانید که در ادامه 3 تا از نکته های مهم برای شما گفته ایم:

  • مرتبط بودن با حوزه کاری شما
  • بازدید بالای سایت منتشر کننده
  • داشتن برند خوب و جا افتاده
رپورتاژ آگهی چیست؟

ساده ترین تعریف از رپورتاژ محتوایی از سمت شما در سایت های دیگر منتشر میشود که از داخل این محتوا لینک به صفحه هدف شما داده میشود.

آیا رپورتاژ همان بک لینک است؟

بک لینک یعنی اینکه از سایتی لینک بگیری. رپورتاژ هم یعنی از یک سایت لینک بگیری ولی یک فرقی بین اینا هست که تو با بک لینک از تمامی صفحات اون سایت لینک گرفتی ولی با رپورتاژ فقط از یک صفحه

4.6/5 - (7 امتیاز)
اشتراک گذاری:

میتوانید فایل PDF همین نوشته را از باکس زیر دانلود کنید

پسورد فایل :

گزارش لینک

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

13 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست مشاوره رایگان

مشاوره

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.