مهمترین برگه ها در وبسایت فروشگاهی
مهمترین برگه ها در وبسایت فروشگاهی کدام اند؟
امروز قصد داریم در این مقاله در مورد “مهمترین برگه ها در وبسایت فروشکاهی” و هرآنچه که مربوط به برگه های سایت فروشگاهی میشود صحبت کنیم و مورد بررسی قرار دهیم. با سئو لرن همراه باشید و به پاسخ تمامی سوالات خود دست بیابید.
قبل از آن که به بررسی مهمترین برگه ها در وبسایت فروشگاهی بپردازیم به یکسری نکات که در ارتباط با همه سایت ها هست اشاره میکنیم. در کل هر سایتی دارای یکسری صفحه هایی هست (تعداد این صفحات در هر سایتی متفاوت هست) این صفحات اهمیت بالایی دارند که در واقع نقش کلیدی برای کسب و کار ما است. همچنین این موضوع در طراحی سایت هم بسیار مهم است که در ادامه این مقاله با ذکر مثال برای شما توضیح داده ایم.
مقاله پیشنهادی: شبکه های اجتماعی و سئو!
آیا صفحه اصلی جزء مهم ترین برگه های یک سایت فروشگاهی محسوب میشود؟
هنگامی که یک شخص در حال طراحی یک وبسایت فروشگاهی هست تمامی سعی خود را میکند تا به ساده ترین حالت ممکن طراحی کند که زمانی که کاربران در حال خرید از سایت هستند به آسانی بتوانند خرید خود را انجام دهند. اکثر کاربران زمانی که وارد سایت میشوند وارد صفحه اصلی سایت میشوند و صفحه اصلی را مشاهده میکنند، یکی از دلایل مهم بودن صفحه اصلی همین مورد هست. زمانی که صفحه اصلی سایت شما طراحی درست و جذب کننده ای داشته باشد و نظر کاربران را به سمت سایت جذب و باعث شود کاربر به هر صفحه ای دیگر از سایت مراجعه کند، اگر طراحی درستی نداشته باشید کاربران پس از ورود به صفحه اصلی سایت، سایت را ترک خواهند کرد.
یکی از مهم ترین نکاتی که در ارتباط با صفحه اصلی هست محتوا و ظاهر صفحه اصلی یک سایت فروشگاهی میباشد. محتوایی که در صفحه اصلی وجود دارد باید با دقت و فراوانی انتخاب شود زیرا تاثیر بر بیشتر ماندن کاربر در سایت دارد.
صفحه اصلی یک وبسایت هویت یک فروشگاه اینترنتی یا یک برند را به نمایش میگذارد، برای همین هست که صفحه اصلی هر سایت فروشگاهی مهم ترین برگه به حساب می آید. جالبه که بدونید یکی از مهم ترین دلایل اینکه طراح های سایت ها و مدیران سایت به صفحه اصلی زیاد توجه میکنند همین دلایل است که قلب تپنده یک سایت صفحه اصلی آن سایت هست.
صفحه ثبت نام/ورود چگونه جزو مهم ترین برگه ها در سایت فروشگاهی میشود؟
از دلایل مهمی که باعث جلب توجه و داشتن رضایت مشتریان خواهد شد افزایش سرعت فرایندی که کاربر میخواهد آن را انجام بدهد است. به صورتی که زمانی یک کاربر وارد سایت شما میشود و قصد ثبت نام در سایت شما را دارد بتواند در کمترین زمان ممکن به آسان ترین روش ممکن ثبت نام یا هر عملیات دیگری را انجام دهد و اینکار شما باعث پیشرفت برند و بیزنس شما خواهد شد.
مقاله پیشنهادی: تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار + نکات کلیدی
صفحه مربوط به دسته بندی کالاها
در پاراگراف های قبلی به رضایت مشتریان اشاره کردیم از جمله سرعت خرید از سایت بود. زمانی که یک کاربر وارد سایتی میشود میخواهد خرید خود را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد و از سایت مورد نظر خارج شود، بر همین دلیل صفحه ای که مربوط به دسته بندی کالاها میشود میتواند تاثیر زیادی بر سرعت خرید کاربران گذاشته و در کسب رضایت مشتری تاثیر گذار باشد.
جالبه که اینم بدونید که زمانی که یک کاربر وارد سایتی میشود و کالای مورد نظر خود را در آن سایت پیدا نمیکند سریع از آن سایت خارج میشود، این موضوع طی تجربه چندساله بدست آمده است، بنابراین صفحه مربوط به دسته بندی کالا ها را به طوری ساده بچینید که شلوغی در آن صفحه وجود نداشته باشد تا کاربر بتواند یک خرید آسان و بدون دردسر را تجربه کند.
صفحه مربوط به جستجو
بطور کلی یکی از ویژگی های مهم و کارآمد در هر سایت فروشگاهی داشتن جستجوی کالاهای مورد نیاز برای کاربران در میان محصولات شما هست. کاربران با استفاده از سرچ کردن محصول مورد نیاز خود در کمترین زمان به کالا مدنظر خود دستیابی پیدا میکنند. به همین دلیل صفحه جستجو جز مهم ترین برگه ها در یک سایت فروشگاهی است. بدلیل اینکه کاربر در مدت کوتاه نیاز خود را فراهم میسازد.
مقاله پیشنهادی: پیش نیاز های ساخت فروشگاه اینترنتی
صفحه کالا
یکی از مهمترین صفحه های بازاریابی سایت ها که در اینترنت انجام میشود برگه مربوط به صفحات کالا ها هست. زمانی که یک صفحه کالا به عالی ترین و حرفه ای ترین صورت ممکن باشد میتواند به عنوان یک فروشنده حرفه و ماهر در سایت شما عمل میکند. با توجه به اینکه باید تمامی محتوایی که در این صفحه وجود دارد (از جمله نوشته ها، تصاویر، ویدیو ها و..) دارای بهترین کیفیت و جذاب ترین رنگ ها باشند تا بتوانند کاربر را ترغیب به خرید بکنند، همچنین باید صفحات کالا ها یکسری ویژگی را داشته باشند که از نظر کاربران ایده آل به نظر برسد. میتوان به تصاویر که اندازه و عکس کالا ها در آن وجود دارد اشاره کرد. توجه داشته باشید که باید عکس یا محتوایی که شما در مورد محصولاتان میگذارید به تمامی سوالات کاربران پاسخ دهد تا سطح رضایت مشتری بالا رود تا خرید را انجام دهد.
صفحه مدیریت کالاهای انتخاب شده (سبد فروشگاه)
یکی از مهم ترین صفحات سایت قسمت سبد یا همان صفحه مدیریت کالاهای انتخاب شده است. مهم ترین دلیل اهمیت این صفحه وجود مرحله پرداخت در این صفحه است. دلیل اهمیت زیاد این صفحه بر این است که کاربر تمام چیز هایی مورد نیاز اعتماد + پرداخت است را در این صفحه مشاهده میکند و اگر صفحه شما تکمیل باشد کاربر اعتماد را کرده و از سایت شما خرید میکند.
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فرمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آشنایی با انواع روش های سئو و تکنیک های آن
ورودی کم ولی هدفمند!
ویژگی های CMS خوب!
سایت هایی که میتوان در آن رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کرد؟ 2023
فایل Robots.txt چیست؟
سئو کلاه سفید چیست؟ White Hat SEO
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
بسیار عالی و مفید