خطای Missing field name در گزارش Product snippets
یکی از اشتباهات اساسی در مراجعه به گزارشهای محصول در سرچ کنسول، که میتواند به عدم نمایش اطلاعات محصول ما در نتایج جستجو منجر شود، خطایی به نام “فیلد نام گمشده (Missing field name)” است این خطا یعنی در فیلد name مربوط به کد اسکیما چیزی وارد نشده یا به عبارت دیگر، این فیلد جا خالی است. در این بخش ما قصد داریم به تشخیص و رفع خطای Missing field name در گزارش Product snippets بپردازیم، پس در ادامه همراه ما باشید.
علت خطای Missing field name در گزارش Product snippets
- فیلد name یکی از مهم ترین فیلدها در کدهای اسکیمای محصول می باشد که اگر پر نباشد مانع انتشار اسنیپت محصول در نتایج گوگل خواهد شد.
- علت اصلی این خطا خالی ماندن این فیلد است؛ البته به این نکته نز توجه داشته باشید فیلد name در اسکیمای محصول ممکنه است چند جا وجود داشته باشد.
- مهم ترین فیلد نام، مربوط به نام خود محصول است که اگر خالی باشد اسنیپت بی معنی خواهد بود.
- معمولاً وقتی خطای Missing field name در گزارش Product snippets در جدول مشکلات حیاتی با رنگ قرمز ظاهر میشود، به معنای این است که ما نام محصول را از دست دادهایم. اما قبل از اصلاح، باید بدانیم کدام قسمت از کد اسکیما مشکل دارد. اما چگونه؟
- در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.
راههای رفع خطای Missing: name وmissing field “name”
برای رفع خطای Missing: name وmissing field “name” در سرچ کنسول، مراحل زیر را دنبال کنید:
-
ابتدا به بخش Product snippets در سرچ کنسول بروید.
-
در این گزارش، باید روی خطای مورد نظرتان در جدول کلیک کنید تا به صفحه جزئیات خطا منتقل شوید.
-
در صفحه جزئیات خطا، شما یک لیست از URLهایی که این مشکل را دارند، میبینید. به عنوان مثال: این URLها ممکن است صفحات محصولات شما باشند.
-
بر روی یکی از این URLها کلیک کنید تا یک بخش جدید در سرچ کنسول باز شود.
-
در این بخش از سرچ کنسول، کد اسکیما مرتبط با صفحه مورد نظرتان به نمایش در خواهد آمد. بخشی از کد اسکیما که مشکل دارد، با هایلایت زرد رنگ مشخص خواهد شد.
-
با انجام این مراحل، شما میتوانید به دقت قسمتی از کد اسکیما که نام محصول را نشان میدهد را بررسی کرده و مشکل را شناسایی کنید. سپس میتوانید مقدار فیلد name را به درستی تعیین کرده و کد اسکیما را به روز رسانی کنید تا اشکال آن برطرف شود.
اگر فیلد مربوط به نام تجاری یا برند موجود باشد، میتوان آن را به راحتی اضافه کرد. اما اگر به اشتباه فیلد نام محصول را فراموش کردهاید، قبل از تکمیل این فیلد در کدهای اسکیما، حتماً مراعات کنید که نکات زیر را در نظر بگیرید.
برای مقایسه کد اسکیمای محصول خود با یک کد استاندارد، میتوانید از کد زیر استفاده کنید:
<script type=”application/ld+json”>
{
“@context”: “https://schema.org/”,
“@type”: “Product”,
“name”: “نام محصول”,
“image”: “https://example.com/product-image.jpg”,
“description”: “Product description.”,
“brand”: {
“@type”: “Brand”,
“name”: “نام برند”
},
“sku”: “Product SKU”,
“offers”: {
“@type”: “Offer”,
“url”: “https://example.com/product-page.html”,
“priceCurrency”: “USD”,
“price”: “100.00”,
“availability”: “https://schema.org/InStock”
}
}
</script>
پس از اصلاح کدهای اسکیما میتوانید به راحتی به مرحله بعد بروید برای این کار کافی است در صفحه مرتبط با خطا بر روی گزینه ” Validate Fix” کلیک کنید تا فرآیند اعتبارسنجی خطا آغاز شود.
نکته: این عمل باعث میشود که رباتهای گوگل مجدداً صفحات دارای مشکل سایت شما را بررسی کنند.
نکات مهم برای انتخاب نام محصول و پر کردن فیلد name در اسکیمای محصول
همانطور که میدانید گوگل برای نمایش محصولات در نتایج ویژگی هایی را طراحی کرده است تا سایت های فروشگاهی بتوانند محصولات خود را به بهترین شکل ممکن در نتایج به نمایش بگذارند.
اولین مورد که باید به آن توجه کافی داشته باشید نام یا عنوان یک محصول است برای مثال باید نامی انتخابی شامل موارد زیر باشد:
-
باید نمایی از محتوای کلی مقاله شما را به مخاطبان نشان دهد.
-
عنوان مقاله باید برای خواننده جالب باشد.
-
عنوان مقاله شما باید لحن نوشتهتان را منعکس کند.
-
عنوان مقاله باید حاوی کلمات کلیدی مهم مقاله باشد.
برای این کار باید از تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید و سپس بررسی کنید که رقبا از چه واژههایی استفاده کردهاند.
برای انتخاب یک موضوع مناسب میتوانید از ابزارهای سئو استفاده کنید، ابزارهای زیادی مانند ابزار moz وجود دارد که میتوانید از آنها برای انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید.
بعد از انتخاب یک کلمه کلیدی و نوشتن محتوا برای آن محصول نوبت به سئو خواهد رسید.
در مورد سئو اطلاعاتی دارید؟
شاید از خود بپرسید سئو دیگر چیست؟ اصلا جای نگرانی نیز در ادامه شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد.
سئو چیست؟
سئو به معنای بهینهسازی موتورهای جستجو Search Engine Optimization است. این عبارت به مجموعهای از تکنیکها، استراتژیها و اقدامات مرتبط با وبسایتها و محتواها اشاره دارد که با هدف افزایش رتبهبندی وبسایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل انجام میشود.
برای بهینه سازی یک مقاله باید حتما از افزونه های سئو استفاده کنید؛ افزونه های زیادی همچون افزونه رنک مث و یواست سئو وجود دارد که با استفاده از این افزونهها میتوانید صفحات سایتتان را برای موتورهای جستجوگر گوگل سئو کنید.
بنده طبق تجربهای که داشتهام برای شما افزونه رنک مث را پیشنهاد میکنم.
رنک مث یک افزونه Plug-in عالی برای سئو است چون استفاده از آن بسیار آسان است و به شما کمک میکند تا با چند کلیک سایتتان را سئو کنید و قابلیتهای بیشتر را بدون ادان اضافی فعال کنید. اگر یک تازه کار باشید و یا یک فرد باتجربه، RankMath میتواند در رقابت سئو شما را پیروز کند و سئوی سایتتان را کامل تجزیه و تحلیل کنید.
اگر دوست دارید در مورد سئو و بهینه سازی صفحات سایت بیشتر بدانید بهتر است سری به مقاله آموزش سئو وردپرس بزنید، در این مقاله به صورت کامل به این که سئو چیست و چگونه میتوانیم یک صفحه را برای گوگل سئو کنیم پرداخته شده است.
در نتیجه
خطای Missing field “name” خیلی از خطاهای رایج در سرچ کنسول است که در این مقاله کردیم به صورت کامل به رفع خطای Missing field “name” در گزارش Product snippets در سرچ کنسول بپردازیم.
از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم، پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وردپرس از دوره رایگان آموزش وردپرس راست چین دیدن کنید، شما با دیدن این دوره میتوانید مسیر طراحی سایت از نصب وردپرس،خرید هاست و دامنه، آموزش کار با وردپرس و در نهایت امنیت و مقدمات سئو سایت را در بیشتر از 500 دقیقه یاد بگیرید.
سوالات متداول (FAQ)
خطای Missing field name چیست و چرا ظاهر میشود؟
این خطا به معنای عدم وجود یا ناکافی بودن فیلد “name” در کد اسکیما یا دادههای محصول است. گوگل نیاز دارد که اطلاعات محصول شما حاوی یک نام باشد تا بتواند آن را به درستی نمایش دهد.
چگونه میتوانم این خطا را برطرف کنم؟
برای رفع خطای Missing field name، باید فیلد name را در کد اسکیما محصول خود اضافه کنید و مطمئن شوید که اطلاعات آن به درستی و کامل تکمیل شده باشد.
فیلد name باید چه اطلاعاتی را شامل شود؟
فیلد name باید نام محصول را حاوی باشد. این نام باید کامل و معتبر باشد و به محتوای محصول شما ارتباط داشته باشد.
آیا پس از رفع این خطا نتایج جستجو بلافاصله بهبود مییابد؟
پس از رفع خطا، نیاز است که گوگل مجدداً صفحات مرتبط با محصول شما را بررسی کند و تغییرات را اعمال کند.
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم مدیر و موسس سئو لرن. سال ها هست که در زمینه سئو بصورت کاملا تخصصی فعالیت دارم. تا به حال توانسته ام تجربیات زیادی را در سئو کسب کنم، عاشق آموزش دادن سئو به همه علاقه مندان به این حوزه هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فر
دیدگاهتان را بنویسید