چرا باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟ مزایا و معایب آن چیست؟
در سال های اخیر و با پیشرفت روز افزون دنیای وب و تکنولوژی اکثر مردم به دنبال راحتی بیشتر و دردسر و دغدغه کمتر برای خود هستند . حال سوال اساسی این است که اصلا چرا باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟
همین امر باعث شد که افراد فروشگاه هایی با دسترسی 24 ساعته و آسان تر برای ایجاد رفاه بیشتر مردم ایجاد کنند و دلیلی بر بوجود آمدن هزاران هزار وبسایت و فروشگاه آنلاین بر بستر وب شده باشد.
در مقاله قبلی به پیش نیاز های ساخت فروشگاه اینترنتی پرداختیم , در ادامه این مقاله از سئو لرن به برسی کامل مزایا و معایب داشتن یک فروشگاه اینترنتی میپردازیم , در ادامه این مقاله همراه ما باشید❤
مزایای داشتن یک فروشگاه اینترنتی
امروزه با گسترش آنلاین شاپ ها و تمایل بیشتر افراد برای خرید اینترنتی به دلیل سهولت کار و جذابیت بیستر داشتن یک فروشگاه اینترنتی تبدیل به نیازی مبرم برای شرکت ها و فروشگاه های واقعی شده است . در ادامه مزایای یک فروشگاه اینترنتی را برسی خواهیم کرد .
1 – فروشگاهی به وسعت یک کشور!
بنظر شما اگر فروشگاه اینترنتی مانند دیجی کالا با تمامی اجناس خود فقط چند درب مغازه و حتی در بهترین نقطه بازار بود میتوانست به این مقدار مشتری را داشته باشد؟
یک فروشگاه اینترنتی به شما امکان فروش به تک تک نقاط کشور و حتی فراتر از آن را میدهد ! این فوق العاده نیست؟ شما با در اختیار داشتن چنین بازار بزرگی مشتریان بیشتر و در نتیجه فروش و سود بیشتری داشته باشید
2 محدودیت مکانی و زمانی ؟ هرگز
فرض کنید سوکت شارژر تلفن همراه شما خراب شده و باید آن قطعه را از نمایندگی خریداری کنید , حال آن که شما در جنوب و نمایندگی در شمال شهر قرار دارد . شما باید حداقل چند ساعت از وقت خود را پای شلوغی بازار و ترافیک سپری کنید و این اصلا تجربه خوشایند یک خرید خوب را به شما نمیدهد .
یک فروشگاه اینترنتی به شما توانایی جابجایی کل مسیر را در عرض چند دقیقه میدهد , یک فروشگاه که در تمامی ساعات شبانه روز در دسترس است و تنوع کالایی بسیار بالاتری در مقایسه با یک مغازه واقعی را دارد
فروشگاهی که حتی در ایام تعطیلات در دسترس است و مشتریان خود را دارد برای صاحبان آن بسیار جذاب است و قطعا فروش آن هرگز متوقف نخواهد شد , نداشتن محدودیت زمانی و مکانی از مهم ترین دلایلی است که فروشگاه اینترنتی را بر یک فروشگاه واقعی برتر ساخته است
3 – تنوع کالایی بیشتر + سود بیشتر + هزینه کمتر = فروشگاه اینترنتی
فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه واقعی در سطح شهر هستید و قصد توسعه فروشگاه خود را دارید , در اینجا با مشکلاتی مانند افزایش پرسنل فروش افزایش فضا و وسعت فروشگاه و از این قبیل دردسر ها گریبان گیر شما خواهد بود , اما یک فروشگاه اینترنتی گنجایش هزاران کالا با تنوع فرارانی به شما میدهد که میتوانید به راحتی و با کمترین هزینه ممکنن فروشگاه خود را گسترش دهید
مقاله پیشنهادی : 15 روش بی نظیر برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی
4 – تبلیغات آسان و تاثیر گذار تر
با توجه به گسترش تکنولوژی کمتر کسی پیدا میشود که تلفن همراه نداشته باشد , با توجه به محدودیت مکانی و بالا بودن هزینه های چاپ تراکت برعکس آن تبلیغات در فضای مجازی میباشد که افراد بیشتر با آن سر و کار دارند
در نتیجه تراکت و آگهی شما به هیچ وجه به عنوان وسیله ای برای پاک کردن شیشه های استفاده نخواهد شد و در سطح گسترده تر به دست مخاطب خواهد رسید
5 – محصولات جدید تر بدون محدودیت
با توجه به تغییر نیاز های مشتریان و سعی در براورده کردن هرچه بهتر و سریع تر آنها با گذشت زمان شما قصد اضافه کرد محصولات جدید تری را پیدا خواهید کرد اما با مشکلاتی همچون کمبود فضای کافی برخورد خواهید کرد
یک فروشگاه اینترنتی به شما امکان اضافه کردن کالاهای جدید تر را بدون محدودیت خواهد داد و تنها کاری که باید انجام شود نوشتن توضیحات محصول برای مشتریان میباشد .
6 – مدیریت آسان تر کارها
فرقی نمیکند شما در خانه باشید یا رستوران , تهران باشید یا کیش , در هر نقطه از دنیا میتوانید فروشگاه آنلاین خود را به صورت زنده مدیریت کنید و این کار به آسانی هرچه تمام تر انجام میشود .
دیگر نیازی به مدیریت کارمندان خود و سر و کله زدن با مشتری و هر کاری که برای یک فروشگاه واقعی نیاز است نخواهد بود .
دیگر نیاز به حساب و کتاب های اعصاب خورد کن و سیستم های پیشرفته حسابداری نیست و شما به صورت آنلاین و لحظه ای در جر یان تمام آمار و ارقام فروشگاه خود خواهید بود ؛
اطلاعاتی از قبیل موقعیت مکانی مشتریان , تلفن همراه و یا ثابت , مشخصات فردی و ادرس الکترونیکی مشتریان از جمله اطلاعاتی است که در اختیار شما خواهد بود
شما با ایجاد صفحه پرسش و پاسخ در وبسایت فروشگاهی خود توانایی پاسخ به هزاران سوال همیشگی و تکراری مشتریان را خواهید داشت
7 – کسب اعتبار بیشتر
یک فروشگاه اینترنتی حتی برای صاحبان کسب و کار های واقعی هم میتواند مفید واقع شود و اعتبار یک فروشگاه واقعی را دوچندان کند . شما با همراهی یک فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاه واقعی خود معنای فروش و سود چندین برابری را تجربه خواهید کرد .
برای مثال فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش علاوه بر فروش حضوری در فروشگاه , امکان خرید اینترنتی و تلفنی را هم برای مشتریان خود فراهم کرده که منجر به چند برابر شدن فروش آن فروشگاه شده است .
مقاله پیشنهادی : 6 روش تضمینی برای افزایش اعتبار دامنه سایت
معایب داشتن یک فروشگاه اینترنتی
یک فروشگاه آنلاین علاوه بر مزایای بسیار خود معایبی هم خواهد داشت که شاید کار شما را کمی سخت تر کند , معایبی مانند قطعی ها و اختلالات سراسری اینترنت در برخی اوقات منجر به قطعی و غیر قابل دسترس بودن کسب و کار شما خواهد بود
خطاهایی مانند فروش اشیا و وسایل غیر مجاز و ممنوعه , افشای اطلاعات و حریم خصوصی کاربران سایت از این قبیل کار های غیر مجاز هم باعث مشکلات کوچکی مثل نابودی کامل فروشگاه شما خواهد بود😁
در این مقاله به برسی نقات مثبت و منفی یک فروشگاه آنلاین پرداختیم و به طور قطع مزایای داشتن آن چندین برابر نداشتن آن است که افراد زیادی حتی صاحبان فروشگاه های واقعی را ترغیب به برپایی آن حتی با یک سیستم خانگی و شخصی کرده و تبدیل به یکی از پر سود ترین بیزینس های آینده دار و شده است .
امیدواریم با توضیحات کاملی که داده شد باعث پیشرفت دانش شما عزیزان و مفید برای کشور عزیزمان بوده باشیم و همچنین شما کاربران عزیز میتوانید با امتیاز دادن به این نوشته و نظرات خود را در انتهای مقاله با ما به اشتراک بگذارید❤
دیدگاهتان را بنویسید