به روزرسانی ژوئیهٔ ۲۰۲۱ گوگل
به روزرسانی ژوئیهٔ ۲۰۲۱ گوگل
گوگل در سال ۲۰۲۱ در حال به روزرسانی با Page Experience Update و Link Spam Update بود و ما فکر میکردیم همۀ این به روزرسانی ها را روی سایت خود داریم، گوگل این توانایی را داشت که یک به روزرسانی هسته ای را منتشر کند حالا باید چه کار کنیم؟ بیایید با هم به دستورالعملهای گوگل در مورد این به روزرسانی ها نگاهی بیاندازیم. همراه سئو لرن باشید…
آنچه باید دربارۀ به روزرسانی اصلی ژوئیه ۲۰۲۱ گوگل بدانید
در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۱ گوگل به روزرسانی اصلی ماه جولای خود را به پایان رساند. تقریباً در همان زمان گوگل یک Update spam Link را منتشر کرد که بیشتر روی لینکها متمرکز بود و یک Page Experience Update را منتشر کرد که بیشتر بر روی سرعت صفحه و پرشهای صفحه متمرکز بود. به همین دلیل است که اکثر تحلیلگران حوزۀ سئو بر این باورند که این به روزرسانی ها تا حد زیادی بر کیفیت اعتبار و ارتباط متمرکز شده است؛ حوزههایی که در سایر به روزرسانی های منتشر شده در همان زمان به آنها اشاره نشده است.
به طور کلی گوگل جزئیات به روزرسانیهای اصلی خود را در هزاران سوراخ پنهان میکند اما خبر خوب چیست؟ خبر خوب این است که توصیه هایی ارائه میکنند. اگر با یک به روزرسانی اصلی مواجه شدید گوگل به شما توصیه میکند که کیفیت محتوا، تخصص و اعتبار، ارائه و تولید و نحوه قرارگیری صفحه در برابر رقبا را بررسی کنید.
مقاله پیشنهادی: ابزارهای قدرتمند سئو
ترندهایی که میتوانیم در این به روزرسانی مشاهده کنیم
– تحلیلگران سئو بر این باورند که این به روزرسانی بیشتر بر ارزیابی کیفیت محتوای صفحه ارتباط، تخصص و اعتبار در مورد موضوع چرا مردم باید به شما اعتماد کنند؟ و کیفیت تولید آیا طراحی شما و حشتناک است؟ متمرکز شده است
– صنایعی که بیشترین افزایش مثبت را در رتبه بندی جست وجو داشته اند عبارت اند از: Shop .ping, Arts & Entertainment, Games & Online Communities
– صنایعی که کاهش زیادی در رتبه بندی جست وجو داشته اند عبارت اند از: -Business & In .dustry, Law & Government, & Online Communities اگر در اواسط ژوئیهٔ ۲۰۲۱ تغییرات گسترده ای در ترافیک یا رتبه بندی مشاهده کردید، ممکن است لازم باشد سایت خود را بررسی کنید و بهترین روشهای Google را برای به روزرسانی های اصلی مرور کنید.
– به عنوان یک فرد معمولی یا صاحب ،وب سایت اگر در این مدت هیچ تغییری مشاهده نکردید می توانید یک نفس عمیق بکشید چراکه احتمالاً وضعیت سایتتان خوب است.
اگر سایتتان تحت تأثیر به روزرسانی هسته ای قرار گرفت چه باید کرد؟
گوگل درباره به روزرسانیهای اصلی خود خجالتی است و نمی خواهد کسی از جزئیات آن مطلع شود! اما روندی وجود دارد که میتوانید برای بهبود وب سایت خود دنبال کنید، بنابراین هنگامی که به روزرسانی هستهٔ بعدی ارائه شد امیدواریم شاهد افزایش ترافیک باشید.
مهمترین تمرینی که باید با به روزرسانیهای اصلی دنبال کنید این است اگر چیزی خراب نیست به دنبال رفع آن .نباشید در وب سایتهایی که ترافیک بالایی دارند درصدد تغییر چیزها برنیایید، مگر اینکه واقعاً مطمئن باشید که تحت تأثیر به روزرسانی قرار گرفته اید یا میدانید دارید چه میکنید. اگر تغییرات عظیمی را در اواسط ژوئیه ۲۰۲۱ مشاهده کردید، بهتر است که وب سایت خود را بررسی کنید و به پرسشهای زیر پاسخ دهید.
١. کیفیت محتوا آیا محتوای شما برای کاربران منحصر به فرد مفید و ارزشمند است؟ یا محتوایی کم ارزش و سطحی است و بکر و مفید نیست؟
۲. تخصص و اعتبار آیا شما واجد شرایط انتشار مطالب هستید؟ یا بدون تخصص یا اعتبار موضوعات حساسی را منتشر میکنید که میتواند بر رفاه کاربران تأثیر بگذارد؟
3. ارائه و تولید آیا محتوا و نحوه قرارگیری آن روی سایت شما به طور مرتب انجام میشود؟ آیا دسترسی کاربران به محتوای اصلی سایت شما دشوار است؟
۴. وب سایت خود را با سایتهای رقیب مقایسه کنید آیا محتوای شما بهتر از رقبا به پرسشهای کاربران پاسخ میدهد یا بدتر؟
اگر به روزرسانیهای اصلی بر سایت تأثیر منفی میگذارد بهتر است دستورالعملهای گوگل را به طور کامل در آدرسهای اینترنتی زیر مرور کنید و اگر وب سایت شما حجم بالایی از ترافیک و رتبه بندی جست وجو را دارد از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.
آنچه صاحبان سایت باید دربارۀ به روزرسانیهای اصلی گوگل بدانند:
https://developers.google.com/search/blog/2019/08/coreupdates
مروری بر دستورالعمل های سئو – گوگل:
https://developers.google.com/search/docs/advanced/guideline s/overview
به روزرسانی Link Spam گوگل در جولای ۲۰۲۱
یک خبر خوب دارم جورج آر آر مارتین بالاخره شروع به نوشتن جلد دوم کتاب بازی تاج و تخت ( Game of Thrones) کرد و یک خبر بد هم ،اینکه گوگل با به روزرسانی جدیدی که لینکها را هدف قرار میدهد پیشرفتهایی داشته است به این معنی که اگر صاحب وب سایت یا بازاریاب هستید یا کاری انجام میدهید که به لینکها مرتبط است باید از این به روزرسانی آگاه باشید. اما نا امید نشوید فقط چند نکته وجود دارد که باید به آنها اشراف پیدا کنید.
مقاله پیشنهادی: سئو محلی چیست؟ (local seo)
در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۱، گوگل خبر به روزرسانی گسترده ای به نام Link Spam Update» را اعلام کرد که لینکها را هدف قرار میدهد و دستورالعملهای جدیدی دربارهٔ لینکها برای صاحبان سایت منتشر کرد این به روزرسانی سایتهایی را هدف قرار میدهد که تعداد زیادی لینک وابسته دارند که برای گوگل واضح نیست این لینکها لینکهایی تجاری با تک رل هستند همچنین در این به روزرسانی صاحبان وبلاگ و صاحبان سایتهایی که از کمپین های پست مهمان در مقیاس بزرگ برای ایجاد پیوند استفاده میکنند هدف قرار میگیرند.
این مقاله ادامه دارد…
درباره مهدی فاتحی فر
مهدی فاتحی فر هستم سال ها هست که در زمینه سئو فعالیت دارم. علاقه مند به زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم.
سایر نوشته های مهدی فاتحی فرمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آشنایی با انواع روش های سئو و تکنیک های آن
ورودی کم ولی هدفمند!
ویژگی های CMS خوب!
سایت هایی که میتوان در آن رپورتاژ آگهی رایگان منتشر کرد؟ 2023
فایل Robots.txt چیست؟
سئو کلاه سفید چیست؟ White Hat SEO
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی و بسیار مفید